Gå til innhold
Arkivverket

[#47968] Kan noen hjelpe meg med RØE-navnet i Trøndelag?

Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Siden jeg ikke fått noen respons på mitt innlegg 47702 - forsøker jeg igjen.Jeg søker en Ane Sølvia Røe som døper datteren Amalie Margrethe Ebbesdatter 10 jun 1816 i Trondheim Domkirke.Har lett i landsdekkende FT etter alle Røe-gårder og alle med etternavnet Røe, men finner ingen Ane Sølvie.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er et skudd i blinde, men fornavnskombinasjonen Anne Sølvi er unik i FT1801. Denne 'Ane Sylvia' i Møre og Romsdal (Lenke) er den eneste som dukker opp etter landsdekkende søk etter fornavn lik An[n][ea] og deretter fornavn begynner på S. Etternavnet er imidlertid 'Jensbye'. Du må jo også ta høyde for at det dobbelte fornavnet muligens ikke er benyttet i FT1801 (bare Anne/Ane/Anna/Ana eller en variant av Sølvi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Kristian, det er flere Røe-gårder i Møre og Romsdal, så 'skuddet' ditt kan ha noe for seg. Så synd at ikke patronomikon står i kib. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.