Gå til innhold
Arkivverket

[#48151] Waage - Aakvik i Kristiansund

Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Hei.Jeg har fått følgende om slekt fra Kristiansund:Peder Aakvik, g.m. Sigrid, sønn Nils H. Aakvik,f. 1913, g.m. Oline Waage.Er det noen som kjenner disse ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannes Haltbakk

Jeg vet om at det finnes to gårder som heter Åkvik på Nordmøre. En gård ligger i Halsa og en i Aure. -Så se om du finner de nevnte navnene i noen av bygdebøkene for de kommunene. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Men kan noen gi meg noen tips om hvordan jeg skal finne frem i kirkebøkene på arkivverket ? Jeg roter meg bare bort.....; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Det nevnes personer som ser ut til å være i live i denne tråden. Navnet i innlegg 5 finnes også i telefonkatalogen. Det skal vel egentlig ikke gjøres på dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Jeg kommer til gårdene Hjelset i Bolsøy, Waage nedre i Veøy og Aakvik i Aure. Kan noen hjelpe med hvilke bygdebøker som er aktuelle ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Åkvik finn du i 'Gardtales i Aure' B II av Anders Todal slik du oppgjev. Tittelen er ikkje særleg merkeleg for oss som bur på Nordmøre. Når nokon for frå gard til gard då for dei gardtales. Og Todal kan ein seia fer frå gard til gard i prestegjeldet, slik at tittelen dekkjer ganske godt. No er dette 'verket' først og fremst ei gardssoge, i mindre grad ei slektssoge, så om du finn noko av det du søker er ikkje så godt å veta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Nei, snarare tvert om. Dette ligg nok nærare det opphavlege norske språket enn det gjer engelsk og har slik ingenting med ei engelsk fleirtalsform å gjera. No er ikkje eg nokon språkekspert, men eg meiner dette er ei genitivsform som har stammen 'tal' (el. 'tall') event. telja (telle), her i tydinga 'mange'. Uten at eg kan koma med så mange døme slik i farten, så nyttar vi ein god del slike genitivsendingar i mi dialekt. M.a. spiser vi ikkje middag hos oss, vi 'et til middags' og til kvelds og vi går til bords osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk igjen, Finn.Har du kanskje noe om paret på Aakvik: Nils, f. 1821, og Ane Knudsdatter, f. 1821 ? Nils er antakelig en Nilsen.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Nei, men kan jo nemna at far til Maren Kristiansdotter var Kristian Larsson Øyen frå Hitra i Sør-Trøndelag i følgje Todal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk skal du ha !Betyr det også at det ikke er noen særlig vits i å låne inn Todal ang. Aakvik ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jau du vil nok finne ganske mykje om dette folket i boka, men ikkje alt er like klårgjerande. Eg ser no at Todal skriv om ein Nils Olsson som gifta seg i 1821 med ei Marie Pedersdotter Skar frå Stemshaug (no Aure). Om dei nemner Todal vidare at dei hadde to søner, Nils og Ola. Det er vel denne Nils som Todal kallar Nils Nilsson den første. Sonen, som også heitte Nils Nilsson er kalla 'den andre', og han tok over bruket på Åkvik i 1893. Sonen til Nils Nilsson den andre heitte også Nils Nilsson. Han var bror til den Peder som flytte til Kristiansund.Skal du finna noko om slekta til Marie Pedersdotter Skar, må du også ha 'Gardtales i Stemshaug' av Anders Todal.No kallar Todal kona til Nils Nilsson den første (f. 1821) for Randi Nilsdotter og ikkje Ane Knutsdotter. Nils kunne nok ha vore gift meir enn ein gong, då Randi døydde i 1846.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk igjen, Finn.Det må vel også finnes en sønn Peder, f. 1826, og bror til Nils og Ola ?Finnes det noe om Nils Olssons forfedre,g. 1821, ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Todal nemner ein Peder frå eit tidlegare ekteskap, men Nils kunne sjølvsagt ha ein som heitte Peder i siste også (særleg sidan kona var ei Pedersdotter). Når Todal nemner berre Nils og Ola, så var det vel helst fordi det berre var dei som levde då faren døydde (i 1844)?. Har leita litt for å sjå om Todal nemner kvar Nils Olsson var frå. Eg har ikkje funne noko om dette. Om eg hadde litt betre tid kunne eg nok ha funne ut litt om dette, men det vert nok vanskeleg no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Finn:Tusen takk for din hjelpsomhet! Din lokalkunnskap både på geografi og kilder er virkelig til hjelp.Hvis du ved en senere anledning har tid til å se inn i Aakvik med herligheter så er jeg meget takknemlig for det.God Påske !; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting
LenkeBiblioteket i Kristiansund sendte meg dette:I Gardtales i Stemshaug av Anders Todal er Skar, gnr. 57 omtalt, totalt 16 sider. Har sett litt etter navnet Marie Pedersdatter Skar, kan det være personen som er omtalt som følger på side 323: 'Enkja Gurå gifta seg oppatt i 1821 med enkjemann og inderst Peder Olson Vikan. Desse to fekk ikkje andre born enn sonen Mads, f. i 1821. To år etter døydde Peder Olson. I første ekteskapet sitt hadde han havt sonen Ola og dottera Maria, som vart gift med Nils Åkvik, og tok arv etter faren jambreidd heilbroren Ola og halvbroren Mads.'?; o} knut f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Den 2. februar 1800 vart ungkar Peder Olson Vikan gift med pige Gunnil Olsdotter Skar (i Aure kyrkje). Trulovingsmenn var Ole Madsson Ånes og Hans Lesund. Det kan vera at Peder og Gunnil er foreldre til Maria Pedersdotter Skar som vert gift med Nils Åkvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ikkje lenge etter at Peder og Gunnil gifte seg vart dotra Maria født. Paret hadde nemleg dette bornet til dåpen den 20. april 1800. Fadrar var; Ane Sivertsdotter Glomstad, Ane Madsdotter Skar. Ingeborg Olsotter Vikan, Ole Sivertsson Vikan og Mads Olsson Skar. Peder og Gunnil var inderstfolk på Vikan på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jau, Todal er nok i grove trekk påliteleg, han var jo statsarkivar. Ein og annan blundaren har han nok, og mykje er mangelfullt kva gjeld slektsmessige relasjonar, men bøkene hans vektlegg da også først og fremst gardshistorie.Mine to forrige innlegg er elles grunna på eigne avskrifter av kyrkjebøker i Aure. Kan også opplysa om at gardane Skar og Vikan begge ligg i Dromnessundet i Aure, eit sund som munnar ut i Trondheimsleia og med den kjende industristaden, Tjeldbergodden (metanolproduksjon og naturgass) rett aust for utløpet. Geistleg har området alltid tilhøyrd Aure prestegjeld, men juridisk høyrde det til Hemne i Sør-Trøndelag, slik at om ein skal leita etter skifter så vert det i Fosen skifteprotokoll, ikkje Nordmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.