Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Kalland Sterten

Jeg ser at den samme feilen gjelder Ingdalen kapell. Kapellet ligger i Ingdal i Agdenes kommune.Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for informasjon om feilpalsserte kilder. Jeg skal rette det.Det sparer meg for endel arbeid om fotografene gir bildene kirkens navn som filnavn, samt opplyse om fylke. Kall gjerne filen f eks 'Skedsmo kirke, Akershus.jpg' . Jeg er ikke lokalkjent i hele Norge og må ofte slå opp i Wikipedia for å finne i fylket. Om jeg både må døpe om filer og slå opp hvor kirkene ligger, tar dette en god del tid, spesielt om jeg får mange bilder på en gang. Etter at jeg har lagt ut kirkebildene i album, blir det sortert på filnavn for at det skal ligge alfabetisk.Jeg har et ønske til: prøv å få med hele kirkespiret, gjerne med en liten stripe himmel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Ola Herje Raumli for fine bilder av Vang kirke i Hedmark, Hedalen stavkirke i Oppland, Gamle Glemmen kirke i Østfold og Andebu kirke i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Arnfrid Mæland for fine bilder av Ølve, Haus, Gjerstad og Hosanger kirker i Hordaland.Takk til Bodil Brøgger for bilde fra Hellig-Olavkapellet i San Carlos-kirken på Corsoen i Roma. Dette bildet er lagt i et nytt album: Norske kirker i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kari, når jeg klikker på Sogn og Fjordane kommer dette opp:'Google Erreur404 NOT_FOUND Impossible de traiter la demande.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Akershus virker heller ikke. Jeg antar at det er en feil hos Google. Det hander de har litt problemer, men det pleier å rette seg fort. Jeg skal se på det igjen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Problemet mitt kommer vel trolig av det samme da, Kari. For når jeg prøvde å lage en kommentar hos Arnsteins, fikk jeg den samme meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ikke hos meg, men jeg skal prøve på Mac'en. Kanskje det har med min Linux-maskin å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg la inn lenkene til disse to albumene på nytt. Send en melding til Arnstein om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

ser ut til å fungere greit på Mac, så det har nok med min Linux arbeidsmaskin å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Arnfrid Mæland: Holmedal kirke, HordalandGunn Hurlen: Stange kirke, HedmarkOlav Kalleberg, Bakke kirke, Vest-Agder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Kjellaug Kelly Petit for fine bilder av Saudasjøen kapell, Rogaland og Bremnes kirke, interiør, Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kom over denne siden hvor det står en forklaring på i hvilket fylke kirkene ligger og når/hvordan de er bygget: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Kjellaug Kelly Petit av Hellandsbygd kapell, RogalandTore Johansen av Mangen kapell, AkershusOla Herje Raumli av Holmsbu kirke og kapell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Jeg kan dessverre ikke lage sånne lenker , men hvis dere går inn på Trondarnes Distriktsmuseum -tdm.no -og klikker på fotominner og søker på KIRKE får dere masse flotte og gamle kirke-kapell-bilder.Hvis du søker på TØMMERÅS får du se en brøkdel av de bilder jeg samlet inn da jeg jobbet der.De har også et flott personarkiv altså atelierbilder ,der mange bilder mangler informasjon.Det var dagens reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Unnskyld, Stig Dragseth heter fotografen i forrige innlegg.Lenke til fotografiene på Trondarnes Distriktsmuseum: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Guri Dragseth Brekke: St. Jetmund, Vanylven, Syvde kirker i Møre og Romsdal, samt Ståheim og Eid kirker i Sogn og Fjordane.Kjellaug Kelly Petit: Moster gamle kirke i Hordaland.Jeg håper flere vil bli med på dugnaden. Ta noen stopp underveis når dere er ute og kjører, eller ta med kamera på en rundtur i nabosognene. På ett år har vi samlet inn foto av ca 1/3 av kirkene i Norge. Vi trenger mange flere bilder om vi skal få en komplett samling. Foto kan sendes til kirkefoto@gmail.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Lars Ove Wangensteen reagerte raskt på oppfordringen og har sendt bilder av St. Thomas-kirken på Filefjell og Øye stavkirke, begge fra Oppland. Takk for fine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.