Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk for informasjon om feilpalsserte kilder. Jeg skal rette det.Det sparer meg for endel arbeid om fotografene gir bildene kirkens navn som filnavn, samt opplyse om fylke. Kall gjerne filen f eks 'Skedsmo kirke, Akershus.jpg' . Jeg er ikke lokalkjent i hele Norge og må ofte slå opp i Wikipedia for å finne i fylket. Om jeg både må døpe om filer og slå opp hvor kirkene ligger, tar dette en god del tid, spesielt om jeg får mange bilder på en gang. Etter at jeg har lagt ut kirkebildene i album, blir det sortert på filnavn for at det skal ligge alfabetisk.Jeg har et ønske til: prøv å få med hele kirkespiret, gjerne med en liten stripe himmel over.

Gjest Kari Thingvold

Takk til Arnfrid Mæland for fine bilder av Ølve, Haus, Gjerstad og Hosanger kirker i Hordaland.Takk til Bodil Brøgger for bilde fra Hellig-Olavkapellet i San Carlos-kirken på Corsoen i Roma. Dette bildet er lagt i et nytt album: Norske kirker i utlandet.

• 2 uker senere...
Gjest Odd Einar Tømmerås

Jeg kan dessverre ikke lage sånne lenker , men hvis dere går inn på Trondarnes Distriktsmuseum -tdm.no -og klikker på fotominner og søker på KIRKE får dere masse flotte og gamle kirke-kapell-bilder.Hvis du søker på TØMMERÅS får du se en brøkdel av de bilder jeg samlet inn da jeg jobbet der.De har også et flott personarkiv altså atelierbilder ,der mange bilder mangler informasjon.Det var dagens reklame.

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Guri Dragseth Brekke: St. Jetmund, Vanylven, Syvde kirker i Møre og Romsdal, samt Ståheim og Eid kirker i Sogn og Fjordane.Kjellaug Kelly Petit: Moster gamle kirke i Hordaland.Jeg håper flere vil bli med på dugnaden. Ta noen stopp underveis når dere er ute og kjører, eller ta med kamera på en rundtur i nabosognene. På ett år har vi samlet inn foto av ca 1/3 av kirkene i Norge. Vi trenger mange flere bilder om vi skal få en komplett samling. Foto kan sendes til kirkefoto@gmail.com.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.