Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Kirsti Helene Arctander: Knutstad kapell, Vestvågøy og Svolvær kirke, begge Nordland.Tore Johansen: Gamle og nye Tingelstad kirke, Gran, Oppland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Bjarte Hesjevoll for fine bilder av Jostedal, Hafslo, Fet, Fortun, Gaupne gamle og nye, Jordanger, Solvorn og Veitastrond kirker, samt Urnes stavkirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra Guri Dragseth Brekke: Ervik, Stadland og Hopland kirker i Sogn og Fjordane; Geiranger, Øvre Rindal og Vartdal kirker i Møre og Romsdal og Moe kirke i Sør-Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Alexandra M. Ringnes: Konnerud gamle, Konnerud nye, Skoger gamle Skoger nye kirker i Buskerud, Berger, Botne, Nesbygda, Sande, Svelvik kirker og Bekkestranda kapell i Vestfold og Spjærøy kirke i Østfold.Bjarte Hesjevoll: Dale og Nes kirker i Sogn og Fjordane.Kirsti Helene Arctander: Målselv kirke i Troms og Bodin kirke i Bodø, Nordland.John O. Svenning: Tarva kapell i Bjugn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Flere bilder:Kirsti Helene Arctander: Heggeli kapell, Målselv, Troms og Rønvik kirke, Bodø, Nordland.Finn Oldervik: Sekken kirke i Romsdalsfjorden, Møre og Romsdal.Takk for fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Kirsti Helene Arctander har atter en gang vært ute med kameraet og bidrar denne gang med Bodø Domkirke, Nordland; Laukhella og Sandbakken kapeller i Troms.Takk for fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Mer fra Kirsti Helene Arctander: Vangvik, Lenvik og Rossfjord kirker; Adventkirken i Silsand, Lenvik; Reindalen, Sørreisa og Skøelv kapeller. Alle i Troms.Takk igjen for fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg bidrar med Mork kirke ved Marstein og Kirkelandet kirke i Kristiansund, begge Møre og Romsdal; Horten Kirke i Vestfold; samt Undredal stavkirke i Sogn og Fjordane. Interiørbildene fra Undredal er hentet fra Wikipedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Kari takker oss alle etter hvert som vi fotograferer, men nå vil jeg si; tusen takk til Kari både for arbeidet hun gjør - og for nye bidrag i fotosamlingen vår!!:) Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk, Kirsti - det var hyggelig!Takk til Inger Eik for fine bilder av Trefoldighetskirken og Barbu kirke i Arendal, samt Barbu kirke i Grimstad, alle i Aust-Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for rettelsen. Det ble litt travelt, for jeg skulle reise bort noen dager. Så ville jeg forte meg å legge ut det jeg hadde fått inn, med tanke på at ”postkassen” kanskje ville være full til jeg kom hjem. Og det var den!Takk for fine bilder fra:Finn Oldervik: Fredsvik kirke, Vik i Sogn og Fjordane.Alexandra M. Ringnes: Ask og Bingen kapeller; Norderhov, Hønefoss og Tyristrand kirker, alle i Buskerud. Bingen kapell og Grymyr, Raufoss og Enger kirker, i Oppland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

En liten statusrapport:På 1 1/2 år har vi samlet inn bilder av 687 norske kirker og kapeller. Det er 68 personer som bidratt med bilder. I tillegg har jeg hentet noen bilder fra Wikipedia.En bra samling med kirkebilder, men vi er langt fra halveis, så ta gjerne med kameraet når dere er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Arne Langås for fine bilder av Malvik kirke i Nord-Trøndelag; Floren og Meråker kapeller, samt Meråker og Ekne kirker i Sør-Trøndelag. Da blir det 692.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg bidrar med:Oppland: St. Thomas, Øye, Vangsvik, Lomen, Slidre, Aurdal og Ulnes kirker, samt Øye og Lomen stavkirker. Møre og Romsdal: Bremsnes kirkes prekestol og døpefont, Eid og Hen kirker, Rødven stavkirke og kapell.Da har vi 706 kirker og kapeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

To nye fotografer:Anne Sagflaat med Fillan kirke, Sør-Trøndelag, Kvikne kirke, Hedmark og Brensholmen kirke, Troms.Fotograf nr 70: Dagfinn Refseth: Værnes og Budal kirker i Sør-Trøndelag.Og med Kirsti Helene Arctanders bilder av Mo og Ytteren kirker i Nordland, har vi nå 714 kirker og kapeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg glemte å si takk for de fine bildene i forrige innlegg. Jeg var for opptatt av at det nå er så mange som 70 personer som har deltatt i prosjektet. Det er jeg veldig glad for.Takk også til Inger Eik som denne gangen har bidratt med fine bilder av Fjære og Øystad kirker i Aust-Agder. (Nå: 716)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.