Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk til Inger Eik for fine bilder av:Aust-Agder: Åmli kirke.Buskerud: Bakke, Bragenes, Fiskum nye, Haug, Metodistkirken, Mjøndalen Nedre Eiker, Strømsgodset, Strømsø, Tangen, Åssiden kirker og Vestfossen kapell.Telemark: Bamle, Bø nye, Gautefall, Langangen, Lunde, Nes, Notodden, Sauherad Skeidi kirkeruiner (Olavskirken) og Treungen kirker.Vestfold: Borre, Sem (også kalt Jarlsberg), Slagen og Åsgårdstrand kirker.Flott innsats!(745 kirker i alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg har henter noen bilder Wikipedia som vi ikke har:Akershus: Østenstad, Heggedal, Holmen, Løken, Bryn, Grinilund, Haslum, Helgerud, Høvik, Jar, Lommedalen, Tanum, Østerås, Fjellhammar og Skårer kirker, samt LillomarkskapelletAust-Agder: Bjorbekk, Hisøy, Grimstad og Indre Sønderled kirker. (765)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Fra Wikipedia har jeg lastet ned følgende kirker og kapeller fra BuskerudBragenes, Fjell, Frogner, Haug, Holmen, Hovet, Hval, Jondalen, Komnes, Kongsberg, Kongsdelene, Lierskogen, Nes i Nes, Nes Ringrike, Nærnes, Oset, Ringkollen, Rollag, Røyken, Sjåstad, Slemmestad, Snarum, Tranby, Tuft, Veggli, Vestre Spone, Åros. Da blir det 793 totalt.Noen av bildene har Wikipedia hentet fra Kirkenorge.no. Disse er også frigitt til bruk.Ved bruk av disse bildene, merk dere det som står i kommentaren, og les lisensen. Lenke til lisensene finner dere på bloggen. Ikke publiser bildene uten å følge reglene.Kirkenorge.no har mange fine bilder av kirker, men de færreste kan brukes fritt. Ta en titt likevel: http://www.kirkenorge.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Tore Johansen for fine bilder av Auli kapell, Klodsbodding, Løken og Søndre Høland kirker i Akershus; Oppstad, Sand og Strøm kirker i Hedmark og Hovin kirke i Østfold.Da har vi 800 kirker og kapeller totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Først takk til Jan Myhrvold for fin omtale av prosjektet i siste nr av Genealogen. Det var hyggelig, og det har bidratt til nye bidragsytere.Takk for fine bilder fra:To nye: Karle Gjernes med Edøy og Brattvær kirker, Møre og Romsdal, og Jan Christensen med Grorud kapell og Valebø kirke i Telemark.”Veteranen” Bjørn Haaland: Nykirken, St. Paul, og Johannes kirker i Bergen,Antall kirker: 808Teksten til noen av bildene fra Nannestad og Gjerdrum var feil, slik at det var en sammenblanding mellom Nannestad, Bjørke, Gjerdrum og Heni kirker. Feilen er nå rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk til ny fotograf Arne Komelien for fine bilder av Gjesåsen kirke, Åsnes og Risberget kirkesal, Våler, begge i Hedmark.75 personer har bidratt med 812 kirker/kapeller/ruiner o. l. Bli med du også! Vinterbilder med snø og lav sol blir veldig fine. Send bilder til kirkefoto@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til:Karle Gjernes for fint bilde av Hopen kirke og flere fine bilder av Edøy gamle kirke, Møre og Romsdal.Frithjof Heitmann for fine bilder av Kåfjord og Elvebakken kirker, Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Godt nytt år! Og takk for det gamle! Jeg håper på fortsatt godt samarbeid med gamle og nye fotografer i året som kommer. Her kommer årets første bilder:Ny fotograf Arne Remvik har bidratt med 3 kirker i Møre og Romsdal: Borgund i Ålesund, Vatne og Hamnsund kirker i Haran. Takk for fine bilder. (819)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Enda en ny fotograf: Reidar Bertelsen har bidratt med Rønstad kirke, Nordland og Trondenes, Tranøy og Ibestad kirker i Troms. Takk for fine bilder. (821)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Ny fotograf Mari Haugnes: Venabygd, Hoff, Kapp og Nordlien kirker i Oppland.Inger Eik. Et gammelt interiørbilde fra Evenes kirke, Nordland, tatt av et familiemedlem.Thore Bakk: Interiørbilde av Ski kirke i Akershus.Jeg har bidratt med et vinterbilde av Svatsum kirke, Oppland.(825 kirker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Hagbart Arne Severinsen: Skorpa og Elverhøy kirker i Troms.Reidar Bertelsen: Brensholmen kirke i Troms og Bodin kirke i Nordland. (827)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Ja nå ser det ut til at vi har kommet igang etter vintermørke og kulde.Takk til Randi Ingunn Selnes for fint vinterkveldsbilde av Vestnes kirke, Møre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Dette prosjektet ble startet for 2 år siden. Det har skjedd mye på på den tiden. Hvem som startet først vet jeg ikke. Det som har vært spesielt med vår samling er at fotografene har gitt klarsignal om at bildene kan brukes til ikke kommersielle formål som f eks slektshistorie på hjemmesider. Det er vel årsaken til at så mange har bidratt. Det har blitt en god dugnad! Det finnes mange bilder av kirker på Internett som ikke er frigitt for bruk av andre. 'Bare se, men ikke røre'.Presten som driver kirkenorge.no kontaktet meg tidlig i januar på e-post med spørsmål om samarbeid. Etter å ha spurt samtlige som hadde har bidratt med bilder, ga jeg positiv tilbakemelding. Han har vært bortreist i flere uker, slik at ting har stoppet opp, men sannsynligvis vil vi ende opp med å bruke hverandres bilder, med et par unntak.Så lenge det fortsatt stømmer på med bilder, legger jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Arve Ryen for fine bilder av Røros kirke, Sør-Trøndelag, Hodalen og Alvdal kirker i Hedmark. (829)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.