Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk til Thore Bakk for fine bilder av Idd og Prestebakken kirker, begge i Halden, Østfold. (831)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Omtrent samtidig med at eieren av nettstedet ”kirkenorge.no” tok kontakt med meg om samarbeid og utveksling av fotografier av kirker, solgte han nettstedet til Mediehuset Vårt Land AS. Dette opplyste han ikke, og det sto den gang ikke noe om det på websiden. Jeg leste det nå under ”Om kirkenorge.no”Som tidligere nevnt var jeg positiv til et slikt samarbeid, men jeg har ikke hørt mer fra ham. Jeg har ringt ham, men han hadde det for travelt til å snakke med meg, og skulle ringe senere.Den gang han tok kontakt sa han at fotografiene var til fritt bruk. Nå ser jeg også at det har kommet en opplysning om bruk av bilder på denne websiden: ”Materiale på denne siden kan fritt brukes med henvisning til hvor det er hentet fra. Dette gjelder ikke bilder med unntak av bilder som er spesielt merket med at bildet kan brukes fritt med henvisning til kilde.”Jeg konkluderer da med at det ikke vil bli noe samarbeid med kirkenorge.no.Jeg håper at dere alle vil fortsette å fotografere kirker, slik at vi kan få flest mulig i samlingen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Dagfinn Refseth for fine bilder av Bratsberg, Klæbu, Flå, Tiller og Hoeggen kirker i Sør Trøndelag. (836)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Elin Galtung Lihaug

Hei Kari!Flott sted du har laget for samling av kirkefotos. Jeg har kommet over et annet nettsted som supplerer ditt. Det er laget av et tysk ektepar og har svært gode bilder av mange norske kirker. Her er en alfabetisk oversikt: [url="http://www.reuber-norwegen.de/Fylker/FramesNorwegenInfosKirkeAlph.html>Lenke- og her er de sortert etter kommune: Lenke- og etter fylke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Elin - hyggelig at du liker samlingen. Lenke er lagt ut.Takk til Kjell Vikanes for fine bilder av Moskenes kirke, Hordaland.Vi trenger flere bilder. Det har vært alt for stille lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Arnstein Rønning for fine bilder av Evlan kapell, Levanger og Vestvik kirker og Sakshaug gamle kirke i Nord-Trøndelag, Molde domkirke i Møre og Romsdal, Skjee kirke i Vestfold og Hegvik kirke i Sør-Trøndelag.(845)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Ja, det skal være ELVRAN kapell (Lånke). Det er der farfar ligger, derfor denne lille korrekturen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg skulle ønske at alle fotografene ga bildene filnavn som f.eks. Mo kirke, Modalen, Hordaland.jpg. Da følger den nødvendige informasjonen bildet, og det blir det så mye enklere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til ny fotograf Roar Dalen for fine bilder av Sakshaug kirke i Nord-Trøndelag. Det er nå 86 personer som har bidratt. Flott, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kjære Kari,Ja jeg tar bilder av dem etterhvert som det passer. Dessverre er jeg ikke flink med å skrive ned hva vi mangler før mine turer rundt i distriktet.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det siste skal jeg bøte på. Jeg har begynt å lage oversikt over hvilke kirker vi har, fylkesvis. Den skal jeg legge ut på bloggen, så kan dere printe ut en liste fra det/de fylker dere reiser gjennom. Men gi meg litt tid. Jeg melder fra når det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Anita Selstad Hansen for fine bilder av Bukkekirka, Andenes og Dverberg kirker på Andøy i Nordland.Jeg har laget fylkesvis oversikt over hvilke kirker og kapeller etc. som er lagt ut. Oversikten ligger på bloggen. Jeg mangler en del kommunenavn/stedsnavn, men det får komme etterhvert. Jeg håper at dere skriver ut lister og tar med på reiser, slik at vi kan få mange fine bilder i løpet av sommeren.God fotojakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Kanskje du kunne gjenta URLen til den bloggen med jevne mellomrom. Da slipper vi å scrolle oppover blant nesten 400 poster for å finne den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Arne Idar Grandahl (ny fotograf) for fine bilder av Våler (som nylig brant), Gretviken og Arneberg kirker i Hedmark. (851)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Thore Bakk: Sør-Fron kirke, Oppland og Soknedal kirke, Sør TrøndelagElin Galtung Lihaug: Heddal Stavkirke, Telemark og Jondal og Ænes kirker i Hordaland.Tor Kvien: Borgund stavkirke, Sogn og Fjordane og Domkirken i Oslo.…I det siste halvåret har det kommet mye mindre bilder enn før. Så før ferien la jeg ut lister over hvilke kirker som var fotografert. Det er fremdeles stille. I håp om å få inn flere bilder, har jeg nå begynt å lage lister som også viser hvilke kirker vi ikke har i samlingen. Jeg bruker oversiktene fra Wikipedia, og tar et fylke av gangen. Det er litt tidkrevende, men jeg har laget de 3 første i dag: Akershus, Aust Agder og Buskerud. Om det i oversiktene skulle mangle noen kirker, så send en melding på kirkefoto@gmail.com. Listene er sortet på foto/ikke foto, kommune og navn på kirke/kapell/gravplass. Det skulle derfor være enkelt å finne ut hvor vi mangler foto av kirker.Listene ligger på bloggen http://kirkefoto.blogspot.com/Litt optimistisk ønsker jeg dere: God fotojakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.