Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk til Bjørn Haaland for fine bilder av Oppsal og Haugerud kirker i Oslo, Austmark kirke i Hedmark, Sekkemo, Nordreisa, Kåfjord, Bitavarre og Skibotn kirker i Troms, Stegelneset kapell, Vardø og Hammingsberg kirker, interiørbilde av Kautokeino kirke, samt en kirkelignende bygning fra Kautokeino (kanskje et kapell eller bedehus) i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Arne Langås: Trones, Kvam og Harran kirker i Nord-Trøndelag, Susendal kirke og kapell og Bleikvassli kapell i Nordland, interiør av Fjære kirke i Aust-Agder, Falnes og Avaldsnes kirker i Rogaland.Hilde Rossing: Ås, Gjøvik Hunn og Bagn kirker i Oppland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Pål Prestesæter (ny), Elverum kirke, Hedmark.Bjørg Lunde (ny), Ål kirke, Hedmark.Arnstein Rønning, Svene kirke, Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Hei !Var innom å så på kirkebildene. veldig fint.Imidlertid var Grong Kirke, Grong, NT feilplassert til Sør-Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for rettelser. Grong er flyttet til Nord-Trøndelag. Ål kirke var lagt ut i albumet for Oppland, men jeg skrev feil fylke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Vi har vært på tur med Hurtigruten fra Molde til Kirkenes, og derfra med bil gjennom Finnmark, Troms og Sverige. Jeg fotograferte det vi så av kirker og kapeller i Norge. Noe er tatt fra båten i all slags vær - fra kl. 04 om morgenen til sent på kveld. Kvaliteten på bildere varierer med forholdene.Jeg legger ut første pulje nå, men har mer fra Finnmark og Troms.Sør-Trøndelag: Nidarosdomen.Nordland: Bodø domkirke og Svolvær kirke.Troms: Harstad, Trondenes, Skjervøy kirker, Ishavskatedralen og Tromsø Domkirke.Finnmark: Metodistkirken i Hammerfest, Hammerfest, Havøysund, Honningsvåg, Mehamn, Vardø, Vadsø og Kirkenes kirker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Bugøyfjord, Ilfjordfjellet, Børselvfjellet, Sennalandet, Indre Billefjord kapeller og Kistrand kirke. Det var alt fra Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Sekkemo, Skibotn og Heggelia kapeller, Rotsund og Bardu kirker i Troms, Bjerkvik kirke og Bjørnfjell kapell i Nordland. Det var resten av det jeg fikk med på denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det har meldt seg et behov for oversikt over hvilke kirker vi mangler. Jeg har defor begynt å utvide listene over fotograferte kirker til å omfatte samtlige kirker. Jeg bruker Wikipedia's lister som utgangspunkt og søker litt ellers på Internett. Det er en tidkrevende jobb og ber derfor om hjelp med å lage disse listene. Ta kontakt på:kirkefoto@gmail.comOm det er noe som er feil eller mangler i de listene som er ferdige, meld fra på samme adresse.Ferdige lister: Akershus, Aust Agder, Buskerud, Finnmark, Hedmark, Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk til Inger Eik for fine bilder av Isefjær kapell, Lillesand (fotografert av John Crawford), Grimstad og Øyestad kirker i Aust-Ager og Kristiansand domkirke i Vest-Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk til Inger Eik for fine biler av kirkene Kvelde, Hem, Svarstad, Styrvoll, Hof, Vassås i Vestfold; Tuft i Buskerud og Holt i Aust-Agder.Når jeg lager listene over hvilke kirker vi har og hvilke vi mangler, tar jeg utgangspunkt i Wikipedias oversikt over kirker, og merker de kirkene vi har med grønt pluss ja under foto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.