Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk til Kjellaug R. Petit for fine bilder av Odda, Lykling Kinsarvik kirker, Fantoft stavkirke og Brandasund kapell i Hordaland.Steinar, nå forstår jeg hvorfor du ikke kunne finne listene. Jeg hadde ikke krysset av for automatisk oppdatering, slik at alle endringene bare lå lokalt og ikke på internett. Nå skal alt være i orden.Spørsmålet er om jeg skal bruke så mange timer på å lage resten av disse listene om ingen bruker dem? Ingen andre har reagert, og det er lenge siden jeg la ut de første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Kari, jeg håper at du fortsetter arbeidet med listene. Det blir jo lettere hvis det finnes oversikt på manglende kirker. Jeg for min del har ofte kommet hjem med fotografier av kirker, for så å oppdage at du allerede har de.Listene på fotograferte kirker er også mangelfulle,såvidt jeg kan se, f.eks Oppland- kirker på Å-Aa mangler på lista.Flott tiltak,sikkert lettere å få med flere fotografer når listene stemmer.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei Kari, kjempebra jobb du gjør her!Når det gjelder kirker i Kongsberg (Buskerud) så er Gomsrud kapell og Kongsberg Gravlund det samme. I tillegg har vi Kongsberg Gamle Gravlund (også kalt Kirkegården ved Næringsparken), men der finnes det ingen kirke/kapell. Men så har vi jo Metodistkirken, Adventistkirken og Betania. Disse skal vel også med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Ja, nå skjønner jeg...Det er en fantastisk jobb du gjør.Synes absolutt du skal fortsette med listene, kjekke å ha når man planlegger en tur med kamera./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Hilde: Fylker med ferdige lister: Akershus, Aust Agder, Buskerud, Finnmark, Hedmark, Hordaland, Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag. Oppland mangler mye.Jeg har som tidligere nevn brukt Wikipedias lister. De har med gravplasser. Jeg tror at jeg skal fjerne disse fra listene, slik at vi konsentrerer oss om kirker/kapeller og evt historiske kirkesteder/ruiner.Vi tar med andre kirkesammfunn, og vi gjerne også andre religioners moskeer, templer osv.Takk for info om det som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Satt og søkte litt etter dette Dalen Kapell i Hurdal i går også, det står oppført i Wikipedia, men jeg klarer ikke å finne det fysisk i Hurdal, tekniske spesifikasjoner på bygget likner mye på Gansdalen kirke/kapell i Fet. Kan det være noen sammenblanding der tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Gjelder Aust-Agder, Birkenes kommune: Engesland kirkegård er den ved Vegusdal kirke. Kirken står på Engesland.'Haugvarbakkane' har jeg aldri hørt om, men jeg skal spørre noen som er lokaltkjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Angående min forrige post:Jeg har spurt meg fore og fått vite at det er to kirkegårder på Engesland. Haugvadbakken (med d, ikke r) ble brukt tidligere, før Engesland kirkegård ble anlagt ca 1939. Den ble også brukt så sent som i 1990-årene av familier som hadde gravsted der allerede.Den gamle kirkegården er ikke synlig fra veien, så selv om jeg reiser den veien flere ganger i uka, hadde jeg aldri hørt om den før. Skal prøve å få tatt et bilde når været er litt bedre enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for hjelpen så langt. Jeg har fått ryddet litt opp. Alle kirkegårder er fjernet. Om noen skulle sende meg et bilde av en, så legger jeg også det ut. Den automatiske oppdateringen hadde ikke virket for Rogaland, men det er ordnet nå. Det ser ut som det fusker litt. Google er ikke perfekt, men veldig bra!I dag har jeg lagt ut liste for Nordland. Her mangler vi mange, og jeg har lagt inn en 'w' under 'Foto' for å markere at Wikipedia har bilder av disse kirkene.Enkelte steder har jeg lagt inn en 'i' under 'Info'. Det er en lenke til et sted hvor det finnes god informasjon om kirken. I ledige stunder kommer jeg til å legge til flere slike lenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for opplysningen. Det er jeg klar over. Det er litt mer opprydding som står igjen. Kirkene blir sortert etter navnet på filen, og det er endel kirker som har fått feil navn. Da må jeg gi filen et nytt navn og legge ut kirken på nytt. Dette tar jeg til slutt.Fint med slike opplysninger. Jeg bruker mye tid på å søke på kirker for å finne rett navn og kirke/kapell, samt sted. Det er flere kirker som har fått navn etter stedet, mens kirkens navn er noe helt annet.Jeg har nå lagt ut Oslo og holder på med Sogn og Fjordane.Har også lagt ut Jacob kirke (Kulturkirken) i Oslo og Røvik kirke i Møre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Carl Birger van der Hagen: Bygdøy kirke, OsloTore Johansen: Jesu Kristi kirke SDH, Skedsmo, Akershus.Steinar Nyløkken: Akershus Slottskirke og Lovisenberg kirke, Oslo; Vår Frue kirke, Tromsø; Ahus Kapell, Lørenskog i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sturla Rosø

Vi har vært en del rundt i Norge og tatt masse bilder av kirker og kapeller, kan det være av interesse? Kan sende deg en cd med masse bilder. Har også et Norgeskart-program hvor jeg har lagt inn markeringer av kirkene, hvor kirkenavn kommer opp når man holder pekeren over markeringen. Hilsen Sturla Rosø. Engelsviken. sturlapost@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.