Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Stor takk til Sturla Rosø som har sendt en CD med mange fine bilder fra hele landet. I første omgang plukker jeg ut kirker vi ikke har fra før og har lagt ut Asker og Vardåsen kirker fra Asker i Akershus. Jeg fortsetter fylkesvis.

Gjest Kari Thingvold

Flere fine bilder fra Sturla Rosø:Buskerud: Nes kirke.Hedmark kirker og kapeller: Åsmarka, Åsnes, Øvre Rendal, Atneosen, Deset, Eidskog, Elgå, Engerdal, Evenstad, Heradsbygd, Hernes, Hof, Vinger, Koppang, Lundersæter, Magnor, Ringsaker, Nordre Trysil, Nordskogsbygda, Norde Osen gamle, Osen, Åmot kirke, Austmarka, Vang, Ringsaker, Alvdal, Nes, Os, Romedal, Roverud, Søre Osen, Sjøli, Sjusjøen, Sollia, Stor-Elvdal, Strøm, Strand, Tørberget, Tyldal, Tynset, Ullern, Utvandrerkirken, Våler, Vingelen, Ytre Rendal.Takk til Hilde Rossing for fine bilder av kirker/kapeller i Oppland: Kolbu, Totenviken, Gjøvik, Bråstad, Biri, Engehaugen, Hunn.

• 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Hilde Rossing: Jevnaker kirke, Oppland og Evanger kirke, Hordaland.Lars Kurt Haugen: Nordberg og Skjåk kirker, OpplandSturla Rosø: Gjemnes, Øre, Nesset, Sira, Vistdal, Eid, Øverdalen, Vestøyfjord kirker i Møre og Romsdal.

Gjest Kari Thingvold

Takk for at dere sier fra.Hilde Rossings fine bilder av Slettebakken kirke, Bergen er lagt ut.Kjellaug: Røldal stavkirke er ikke mottatt. Jeg har søkt på Røldal, men finner ikke noe, heller ikke på min andre adresse som jeg også av og til for kirkebilder på. Om du kan sende den pånytt skal, jeg legge det ut med det samme.

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Kari Thingvold

Det er med stor glede jeg igjen har fått foto av kirker som jeg kan legge ut:Takk til Hilde Rossing for fine bilder av Gullstein og Brattvær kirker i Møre og Romsdal og Skjold, Laksevåg og Landås kirker i Bergen.

• 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Etter sommerferien har jeg hatt alt for mye å gjøre, slik at jeg ikke har hatt tid til å legge ut bilder. Nå kommer det etterhvert noe.Takk til Tor Kvien for fint bilde av Totland kirke, Sogn og Fjordane.

Gjest Sivert Perry Nerland

Helt enig, - og her trengs det visstnok ingen anna oppfordring, enn det som enhver av oss kan bidra med i fellesskapet. Tenker her især på mitt svar i dette fora vedr. mitt svar vedr. div. reg. på tingbøker o.a.

Gjest Kari Thingvold

Ja, jeg legger gjerne ut bilder av epitafier. Som dere kanskje ser, så har vi endel bilder av inventar fra kirkene også. Problemet er at de ofte er stengt når vi er der på fototur. Så om dere har noen foto, så bare kom med dem. E-postadr: kirkefoto@gmail.com. Kvaliteten må være såpass god at teksten er godt lesbar.

Gjest Remi Pedersen

Svein, Sivert Perry og Kari (471-473). Dere bør i så fall se på dette: http://eldre-portrett.blogspot.com/ her er vel stedet epitafier bør ligge.Niels Hegge som driver den blogspoten er kanskje i samtaler med NSF om at de skal drifte en slik side. Dere kan jo spørre han.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.