Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Stor takk til Sturla Rosø som har sendt en CD med mange fine bilder fra hele landet. I første omgang plukker jeg ut kirker vi ikke har fra før og har lagt ut Asker og Vardåsen kirker fra Asker i Akershus. Jeg fortsetter fylkesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Flere fine bilder fra Sturla Rosø:Buskerud: Nes kirke.Hedmark kirker og kapeller: Åsmarka, Åsnes, Øvre Rendal, Atneosen, Deset, Eidskog, Elgå, Engerdal, Evenstad, Heradsbygd, Hernes, Hof, Vinger, Koppang, Lundersæter, Magnor, Ringsaker, Nordre Trysil, Nordskogsbygda, Norde Osen gamle, Osen, Åmot kirke, Austmarka, Vang, Ringsaker, Alvdal, Nes, Os, Romedal, Roverud, Søre Osen, Sjøli, Sjusjøen, Sollia, Stor-Elvdal, Strøm, Strand, Tørberget, Tyldal, Tynset, Ullern, Utvandrerkirken, Våler, Vingelen, Ytre Rendal.Takk til Hilde Rossing for fine bilder av kirker/kapeller i Oppland: Kolbu, Totenviken, Gjøvik, Bråstad, Biri, Engehaugen, Hunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Hilde Rossing: Jevnaker kirke, Oppland og Evanger kirke, Hordaland.Lars Kurt Haugen: Nordberg og Skjåk kirker, OpplandSturla Rosø: Gjemnes, Øre, Nesset, Sira, Vistdal, Eid, Øverdalen, Vestøyfjord kirker i Møre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Kari,Jeg sendte deg også to bilder av Slettebakken Kirke på Landås i Bergen, kan ikke se at du har lagt inn dem.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for at dere sier fra.Hilde Rossings fine bilder av Slettebakken kirke, Bergen er lagt ut.Kjellaug: Røldal stavkirke er ikke mottatt. Jeg har søkt på Røldal, men finner ikke noe, heller ikke på min andre adresse som jeg også av og til for kirkebilder på. Om du kan sende den pånytt skal, jeg legge det ut med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det var rart, jeg sendte det til din gmail kirkefoto adresse. Nå har jeg sendt det om igjen til begge adressene du har gidt meg. Har ikke fått det tilbake som feil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

460) Ja, det var den adressen jeg sendte det til i første omgang, noe må ha skjedd... Fint at du fikk det omsider da-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra Hilde Rossing: Eina kirke, Oppland og Ingrid Nordseth Leinan: Beivassgieddi kapell, Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Thore Bakk: Kolbotn kapell, Akershus ogBjørn Haaland: Fossum og Stovner kirker i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Kari Thingvold

Det er med stor glede jeg igjen har fått foto av kirker som jeg kan legge ut:Takk til Hilde Rossing for fine bilder av Gullstein og Brattvær kirker i Møre og Romsdal og Skjold, Laksevåg og Landås kirker i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Etter sommerferien har jeg hatt alt for mye å gjøre, slik at jeg ikke har hatt tid til å legge ut bilder. Nå kommer det etterhvert noe.Takk til Tor Kvien for fint bilde av Totland kirke, Sogn og Fjordane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Bilder av kirker og div. er vel og bra, men epitafiene er det aller viktigste, der er det portretter av forfedre til mange av oss, er dere enige ?V.h. Svein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Helt enig, - og her trengs det visstnok ingen anna oppfordring, enn det som enhver av oss kan bidra med i fellesskapet. Tenker her især på mitt svar i dette fora vedr. mitt svar vedr. div. reg. på tingbøker o.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Ja, jeg legger gjerne ut bilder av epitafier. Som dere kanskje ser, så har vi endel bilder av inventar fra kirkene også. Problemet er at de ofte er stengt når vi er der på fototur. Så om dere har noen foto, så bare kom med dem. E-postadr: kirkefoto@gmail.com. Kvaliteten må være såpass god at teksten er godt lesbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Hei Remi, ja bra med slike sider. Digitalmuseum.no har også ein del bra. Ja, blir vel mye blanding om det skal legges inn her, bra med adskilte sider, enig der.V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.