Gå til innhold
Arkivverket

[#48192] Bare en prøve - ikke noe å lese

Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Annar Tangen

For å være litt mere presis (46+49) så bodde erkebiskopen på Steinvikholm på Skatval som ligger i Stjørdal kommune. Steinvikholmakevitten gikk til topps i en kåring for to år siden i Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

ArnfridTakk. Blir du som en fjern slektning av meg med? Som østlending i Bergen (selv om jeg har bodd der borte i 9 år), så er behovet for moralsk støtte tilstede i stort monn. Klarer ikke hamle opp med høyrøstede og selvsikre Bergensere alene. Og helt sikkert ikke på en akevittbar.God påske!Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

knut:Er ikke sikker på om det var sarkastisk ment, men er enig i at; du verden for en befriende tråd, helt uten mål og mening, helt uten de 'proffes' tørre kommentarer til et helt unødvendige tema, som gledelig nok har ført til at vi beviser at noen av oss er i besittelse av en del vidd og humor opp i det hele. Jeg håper at det alltid må finnes et slikt tema gående, slik at vi kan 'avreagere' der. Jeg synes (og noen får synes jeg er barnslig) at dette er morsomt.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Da er jeg like barnslig Lars Ove, og det er lenge siden jeg har ledd så godt som i går og i dag etter å ha lest her inne. Her kan jeg dessverre ikke kose meg i noen sol enda iallefall, og det er meldt regn i morgen. Etter helga skulle det bli både kaldere og regn, så den påskesola tror jeg ikke jeg får oppleve i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Litt ut på fredag kveld kan vel en liten påskebønn være på sin plass:Måtte de som elsker oss, elske oss, Og de som ikke elsker oss, måtte Gud vende om deres hjerter.Og om han ikke vender om hjertene, måtte han da vende om deres føtter. Slik at vi kan kjenne dem på ganglaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her kommer første påskenøtt fra 'Arnfrid på Bierget'Er disse to samme person?Kilde: Ba 30.03.07

bilete2501.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Nei. Neseprofilen svinger motsatt veg på de to gubbene. Han til venstre har sprettnese, mens han til høyre har en antydning til klassisk romersk bue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell H Myhre

Cathrin (Jegersberg) - ''interessant'' etternavn du er bærer av .. (foruten et svært vakkert fornavn) .. har du kjennskap til hvor i (den østnorske) geografi det har opphav, og kjenner du til den eksakte fortolkning av det .. .. ??Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg gjetter at mannen til høyre på bildet i innlegg 59 er Edvard Grieg, og det andre bildet kanskje også Edvard Grieg eller Ole Bull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

At mannen til høyre er Edvard Grieg, er jeg helt sikker på, men han til venstre er nok en 'fake', som det heter på godt norsk. Kan minne om en eldre Fr. Nansen med parykk....Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Til nr 63Takker så mye for komplimentet. Mitt etternavn kommer fra Oddernes, du kan lese mer om det på 'skrytesiden' min. http://home.online.no/~a-k-jege/vestagder.cfm. Bruker pseydonymet 'Hunterhill' og i større anledninger hender det at jeg legger til Von før Jegersberg.Har lest innlegg her om beskyttet navn og, da må jeg legge til at vi er kun 6 stk, dvs. familien, som heter det. Vet at navnet er opprinelig tysk.Tillater meg å si at dette har vært et svært artig tema å delta i, ikke bare tørre fakta.Mvh. Cathrin Strai Rosseland Ugland Von Jegersberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Ang. (59): Han til venstre er vel neppe Franz Liszt, selv om hårlengden stemmer. Hverken øyenbryn, neseprofil eller hakeparti 'matcher' så mye som virkeligheten bør tilsi. Bart hadde han vel heller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her er Edvard Hagerup Grieg til høyre, med ekte signatur. Hvem mannen til venstre er, med oppstoppernese og falsk signatur, vet jeg ikke, men det hadde vært artig om vi kunne løse mysteriet. Det er forøvrig samme journalist på denne saken som på AHK-saken...

bilete2503.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Teksten på bilde til venstre: «Til min kjære Nilsemand fra Grieg».Så vidt jeg kan se hadde verken Bull eller Liszt oppstoppernese, men, - ja han ligner på Einstein. Og Einstein spilte da også, det ser vi her, men hadde han en oppstopper?Har vi med en ny lystløgner å gjøre....????

bilete2504.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Einstein skrev vel uansett ikke norsk, og ville vel heller neppe ha latt seg avbilde foran en norsk plakat? Om ikke bildene er satt sammen i ettertid?Ville det være naturlig for den ekte Grieg å skrive 'til min kjære Nilsemand'?Mange har fremstilt Grieg i årenes løp, så jeg synes det uten tvil må være en av disse på bildet til venstre. Grieg selv er det i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Er det ikke Yngvar Numme i Dizzie Tunes da - han spilte jo både en del seriøse og mindre seriøse personer opp igjennom årene i shows/TV-spesialer!Mvh Geir von Woll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Signaturen viste ikkje då eg føreslo Einstein, så det framlegget trekkjer eg tilbake. Men Grieg er det definitivt ikkje - biletet verkar nyare enn det andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.