Gå til innhold
Arkivverket

[#48247] Solveig Stensberg f 12.06.03 Oslo

Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Trond Det er 100% rett. Å jeg har fått æren av å ha snakket med kusinen til Solveig. De har leitet etter Solveig sitt barn. Så her er det spennende nå. Ingen vet hvor Solveig er begravd, men med at du fant Jenny navnet så er det bare å begynne med ny giv. Gustav sin mor Berta som du fant i tellingen, hennes grav er det fortsatt. Dette er vi deg evig takknemlig Trond. Tusen takk. Skal prøve å finne Jenny Solveigs far nå. Det var jernbane arb. Karl Johansen som sto i din link. Takk igjen. Varmeste hilsner fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Stor takk til deg også Kjetil du er også en stor grunn til at dette ordnet seg, og deg også Kristian. Tusen takk. Jeg er så glad at jeg ikke får gjort noe nytte. Er en fantastisk hobby. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Denne saken er løst seg veldig bra, å det rareste er vell at Jenny Solveig Stensberg ligger begravd på Nykirke kirkegård 5 min tur fra oss. Alt stemmer. Sjokke var stort da Solveig hadde en datter til 5 min unna oss. Og familie i Moss som har gamle opplysninger. De vil ha kontakt. Alle er i sjokk ennå, men veldig positive.Ingen viste noe om denne Karl far til Solveig, moren skulle ha dødd tidlig. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

På Gustavas mor Berte Olsdatter står det at hun er inderstbarn. Hva er det? For i vielsen hennes står jo Ole Hansen oppført som far. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

En inderst var en leieboer på landet med egen husstand. Et inderstbarn var et barn av en slik person.Lenken i (34) virker ikke, da det ikke er valgt permanent sidelenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Kan det stå 'Salten'?Legg merke til at Jenny Solveig ble 'født i Kristiania, hvor hun [moren] tjente'. Da er det vel ingen grunn til å tro at barnets far nødvendigvis var gudbrandsdøl, så Salten er rimeligvis distriktet ved samme navn i Nordland. Det kan bli nål og høystakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det at han var jernbanearb, i allefall ved konfimasjon i 1918. Når jeg har sett i dem er det en del av dem der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Aschehoug ig Gyldendals store norske leksikon (2. utgave, 1988):'Til det egentlige Salten regnes vanligvis kommunene Gildeskål, Beiarn, Skjerstad og Saltdal sør for Skjerstadfjorden/saltfjorden og Fauske, Sørfold, Steigen og Bodø nord for denne (...).'Referansen i kirkeboka går antakelig til det gamle Salten fogderi, som vel utgjorde omtrent samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Det er nr. 0. 'Viet paa sogneræstens Kontor Lillehammer. 23/111. Haakon Olsen Hovden, Gbr. Hovden, Toftehagen 1880. s. Fron 1895. Husmd. Ole Hansen Toftehagen1. Petra Pedersdtr. Isumhaugen, Husmdsdtr., Isumhaugen, Isumhaugen 1881, a. s. Fron 1896, Husmd. Peder Pedersen IsumhaugenLenke Forlovere: Morten Kirkestuen, Ole H. Borolien, 22/11 1908. Slægtskab Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.