Gå til innhold
Arkivverket

[#48472] Kirkebøker Biri

Gjest Grethe Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Ludvigsen

Jeg vet at noen kirkebøker i Biri har gått med i flammenes rov. Betyr dette at det er UMULIG å innhente opplysninger om f.eks. vielser som ble gjort i denne perioden ?Vennlig hilsen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Jeg sakser fra Riksarkivet: Biri: Ved prestegårdsbrann i 1890 ble kirkebøkene for 1789-1814 og 1854-1877 samt en del av embetsarkivet ødelagt. Det er heller tvilsomt om du vil få tak i datoer i disse periodene såfremt det da ikke finnes familiebibler e.l. 'minnebøker'. Men opplysninger om ekteskap, barn, foreldre m.m. kan du finne i skifteprotokoller, mannskapsruller, fogdeprotokoller, pantebøker og tingbøker, kanskje også aviser (vielser og dødsfall), hvis du er heldig.Mvh. Per Bragstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Jeg glemte å nevne folketellingene, det er flere av dem enn de som er på nettet, men det vet du vel.Mvh. Per Bragstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Når det gjelder Biri har jeg skrevet litt om alternative kilder på siden som inneholder avskrifter av bøkene på www.slektshistorielaget.noSe under Kilder, Gjøvik, Kirkebøker, nederst på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.