Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48519] Alta:Marie Johannesd g.Qvamme og Johanne Johannesd, g.kobbers Michel Anders

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Dette var jo litt morsomt, og helt sikkert bare en tilfeldighet, men navn og stedene / fylkene som er nevnt i nestsiste lenke over er alle med i innlegget ditt.Anders Johansen kobbersmed, Skien. Johannes og Peder Strande, Fåvang Ringebu De er ikke nevnt, men nederst på siden er Solberg, og Solbergnavnet er inne som faddere på Qvamme-Strandbarna i Alta. Så er Trøndelag representert. Og en morsom tilfeldighet, navnet Wallin. Hans A. B. Qvamme giftet seg med Maria Fredrikke Wallenius. Det var tre søsken Wallenius som kom til Norge rundt 1860-65, og hennes bror, Peder Wallenius er min tippoldefar på min fars side. De har ungått å bli registrert inn og utflyttet på alle steder de har bodd, og derfor har jeg ennå ikke funnet noen attester på disse.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.