Gå til innhold
Arkivverket

[#48601] Ove Christian Bølgen Hansen f. 1833 på Berg i Hol,

Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiSøker foreldre på Ove Christian Bølgen Hansen f. 1833, faren het Hans Hansen, Berg. Men med et sånt navn er ikke lett å finne den rette personen.Har kone og barn og etterkommere på han, og av datoer har jeg gift dato. Han bodde i Arvik i Buksnes, g. m. Berit Marie Monsdtr f. 1831 i Steigen. (av Goub-slekten)Han er vel oppkalt etter klokkeren i Buksnes Christioan Bølgen.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Ove er født 24.10.1835 og var sønn til Hans Hansen og Elen Vidding Nilsdatter. Hadde en søster som het Fredrikka Kirstina Lykke Hansdatter f. 02.07.1833 på Rise i Buksnes.Dette er nok Elen i FT1865 Lenke som er enke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiden Fredrikke du nevner er det hun som er gift med Jens Olsen Gloppestad?Vet du hvem som er besteforeldre til Ove Hansen? Har skiftesamlingen for Lofoten så hvis du har noen skifter/skiftenr, som har opplysninger om denne familiens og dens aner så hadde det vært fint.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Noe mere om denne familien vet jeg desverre ikke. Mulig Fredrikke er hun som nevnes som enke i 1865 Lenke hvem hennes mann var vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakk likevel du har jo gitt meg en del opplysninger, desverre er j kirkeøker mangelvare i dette området. Lurte på om jeg skulle kjøpe de militære rullene for dette området, hvis det ikke er noen som har dem på data.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Hans Hansen er mest sannsynelig en sønn av Hans Svendsen (sk. 1801) og Margrethe Iversdatter [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=64&filnamn=f11860&gardpostnr=29&personpostnr=400&merk=400#ovre>LenkeHans er i militære ruller 1835 42 år og bosatt på Berg Lenke og på Nedre Hag i 1812 20 år gml. med fødested Sennesvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heijeg er enig at det er rette Hans som er på Sennesvik,På skiftet til Hans Svendsen skifte 15051801, Sennesvik, (nr. 1976) de to her: Svend Israelsen Mand 90 Givt 2. g. Bonde lever af et lidet hold i gaarden - svag g. m. Ane Danielsdtr 70 år g. 2. g. er vel trolig hans foreldre. (kanskje fra Svends første ekteskap)ektefelle Margrethe Iversdtr (nevnt enkestand 1.g. 801)Barn:Peder 9 år, Israel 5 år Svend 1 år.På skiftet er altså ikke nevnt noen Hans, og på 1801 ft er Svend kalt Svendsen og ikke Hansen.på 1801 ft kalles han stesønn til Margrethe Iversdtr, man kan jo lure på hvorfor. Var Margrethe andre kone til Hans Svendsen?Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Skifte etter Elisabeth Danielsdatter, Hoelsdahlen i Hol Film: HF1989, Protokoll: 15, Løpenr: 5, Side 158. Skiftet åpnet: 29/12-1827. Internt skiftenr: 3765. Formue: 22-4-22. Gjeld: 17-0-0. Arvinger:Hans Svendsen, . Farbror av avdøde. Død.Hans Hansen, . Fetter av avdøde.Israel Hansen, . Fetter av avdøde.Sven Hansen, . Fetter av avdøde.Niels Svendsen, . Farbror av avdøde. Død.Willum Nielsen, . Fetter av avdøde.Henning Nielsen, . Fetter av avdøde. , .Faster av avdøde. Navnet ukjent.Mons Johansen, . Fetter av avdøde.Hans Johansen, . Fetter av avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiHer fant jeg Hans f. 1792LenkeDette blir litt trokling, fant skiftet til Daniel Svendsen, far til Elisabet. Ser ut til at du har nyere dtabase en jeg har fra Lofotenskiftene.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.