Gå til innhold
Arkivverket

[#48685] Familien på Engen i Oppdal i 1865 og datteren Sigrid Halvorsen


Gjest Olaf Solberg Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Solberg Hansen

I ft 1865 finner vi Halvor Jørgensen med familie på Enhen i Oppdal. Jeg tror at hans Datter Sigrid Halvorsen(f.1856)føder en sønn Reidar Hagbart Wedø i Trondheim i 1891(døpt 13/9-1991 Bakke, en av fadderene kan være Karen Halvorsen(f.1869)gift med en Arne Fossum, Sigrids søster.I 1875 bor Jørgen med familie på Halvarstuen i Oppdal. Jeg trenger informasjon om denne familien for eventuelt bekrefte/avkrefte om jeg har funnet riktig Sigrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Har du noen flere opplysninger om Sigrid? Hvor ble det av henne? Hvem er denne Jørgen som du henviser til i Halvarstuen 1875? Reagerte på Wedø-navnet, og fant at far til Reidar Hagbart var fra Hitra, stemmer det? Finner også Reidar som pleiesønn i Trondheim 1900. Stemmer dette med det du vet fra før?Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Sigrid vet jeg ingenting om etter 1891 da Reidar Hagbart Wedø(Vedøe)blir født og døpt. Jeg er også ikke helt sikker på at jeg har funnet riktig Sigrid, det er andre slektforskere på familien Wedø som tror at hun kan komme fra Levanger, men de opererer med et annet fødselsår(1859) og dette stemmer ikke med opplysningene i Kirkeboken for Bakke i 1891.Faren til Reidar: Albert Theodorsen (f 1859)domkirkearbeider kommer fra Hitra. Jørgen var en skrivefeil og skulle selvfølgelig ha vært Halvor Jørgensen. Det stemmer at reidar var pleiesønn i Trondheim ved FT i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.