Gå til innhold
Arkivverket

[#48695] Ingeborg Pedersdotter Hagevold - frå Fron til Fræna?

Gjest Knut R Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut R Sande

Ei kvinne f ca 1800 døydde 1876 på Eidem i Fræna. ved FT 1865 losjerte eit par, murmeister Peder Sivertsen f ca 1792 i Vågå og kona Ingeborg Pedersdotter frå Fron, f ca 1800. Er det nokon i Nord-Gudbrandsdal som drar kjensel på desse namna? Hagevold, er det eit stadnamn i Fron?Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ingeborg dpt 14/9-1800 i Fron, truleg Sødorp i Nord-Fron. Foreldre: Peder Mortensen Hagevolden og kona Sigrid Larsdtr.Ingeborg er her i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Takk til Aud, dette er nok riktig person. Er det nokon som har tidspunkt for giftemålet mellom desse to?Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg kan ikke se at Ingeborg Pedersdtr. Hagevolden ble gift i Fron. Det ser heller ikke ut til at hun giftet seg i Vågå pg, noe som også er mer usannsynlig.Kan det tenkes at hun og Peder Syversen ble gift i Fræna?Er det forresten sjekket ut om disse to finnes i den lokale kirkeboka som innflyttet til Fræna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Det ser ikkje ut til at paret gifta seg i Fræna. Heller ikkje ser eg dei har meldt innflytting hit. Dei kan sjølvsagt ha vore innom andre stader på vegen hit. Er det nokon som har aktuelle kandidatar til Pedr Syvertsen, Vågå?Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Anders Bakken

Sånn for moro skyld så drar jeg opp igjen denne gamle debatten å undres på om det har dukket opp noen nye opplysninger om Ingeborg, rett å slett av den grunn at hennes søster, Mari, er min tipp-tipp.Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Det var ett voksent brudepar. Har man funnet noen barn av de tidligere, eller er de barnløse?Her er forresten konfirmasjonen til Ingeborg i 1818 tror jeg Lenke ,det er ihvertfall en datter av Peder og Sigrid, med identisk dåpsdato, men hva med navnet? Fornavnet har vel blitt til en variant av Imbjør, men det andre navnet greier jeg ikke få noe fornuftig ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.