Gå til innhold
Arkivverket

[#48737] Gabriel Olsen (Holmsboe), døpt 26.12.1788 i Hurum, hvem ble han gift med?

Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Jeg har ikke funnet vielse i de kirkebøkene jeg har lett i, Hurum og Strømmen. Har heller ikke funnet dåpen på hans sønn Johan Carl Gabrielsen f.1815 i Hurum, her i ft 1865 : 1865[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f60628&gardpostnr=500&personpostnr=2956&merk=2956#ovre>Lenke Og enda et problem, Johan Carl Gabrielsen blir viet til Gunhild Olsdatter f 13.11.1812 i Eggedal. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Jeg hadde jo sett denne vielsen ja. Det ser nok ut som Knudsen ja, jeg klarte ikke å tyde navnet, trodde det kanskje var et gårdsnavn. har nok tatt fatt på feil Gabriel. Får se om jeg kommer videre på denne Gabriel da. Men det hadde vært best å finne dåpen på Johan Carl Gabrielsen. Han brukte visst bare Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hun blir vel litt for gammel da hun jo skal være 25 år i 1843. Synd ikke kirkebøkene for perioden rundt 1818 ikke er skannet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Jeg er litt forundret over ft 1765 som angir alder på Gunhild Olsdatter f. i Sigdal til 54 år, altså født 1811. Og dette tallet 24 under Gunhild på vielsen med Johan Carl Gabrielsen er jo skrevet med blyant og kanskje med annen håndskrift, så det var nok grunnen til at jeg ikke tok dette for 'sannhet'.Er det noen som kan tyde fødestedene/bostedene til de som gifter seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.