Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48750] Kirkebøker fra Namsos

Recommended Posts

• 1 år senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg beklager at dette spørsmålet ikke har blitt besvart tidligere. Vedrørende spørsmål av denne art, vil svaret som regel være at nyere bøker ikke er avlevert til (i dette tilfellet) Statsarkivet i Trondheim.Jeg kan med sikkerhet si at samtlige mikrofilmede kirkebøker for Namsos er digitalisert. Det kan være avlevert kirkebøker etter at mikrofilminga ble avsluttet (dvs de siste 4-5 år), men det må eventuelt Statsarkivet i Trondheim svare på.Prosjektet skanna kirkebøker omfattet i første omgang digitalisering av kirkebøker fra mikrofilm, men vi vil digitalisere nye kirkebøker etter hvert som de blir avlevert. For øyeblikket er vi imidlertid nødt til å prioritere tinglysningsmaterialet.

• 5 uker senere...
Gjest Eldbjørg Lyngstad

For 4 - 5 år siden var jeg på kirkekontoret på Namsos og fikk lese i kirkebøkene som befant seg der. Sannsynligvis ligger de der fortsatt. Jeg mener de sa at siste innførsel i bøkene var for ny til å bli offentliggjort. De kunne jo ha avlevert dem likevel, for de nyeste sidene dekkes til når bøkene legges ut.

• 10 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.