Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48797] Barry Nelson - Robert Haakon Nielsen/Nielson

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch

Til (24):Det står følgende forklaring til tellingen i 1920: ''The 1920 Census was begun on 1 January 1920. The actual date of the enumeration appears on the heading of each page of the census schedule, but all responses were to reflect the individual's status as of 1 January, even if the status had changed between 1 January and the day of enumeration. For example, children born between 1 January and the day of enumeration were not to be listed, while individuals alive on 1 January but deceased when the enumerator arrived were to be counted'' - altså oppgir den status pr 1.januar 1920.Følgende gjelder for tellingen 1930: ''The 1930 census began on 2 April 1930 for the general population of the United States. (The enumeration in Alaska began on 1 October 1929.) Regardless of when an individual was contacted, all responses were to reflect the status of the individual as of 1 April 1930'' - altså oppgir den status pr 1.april 1930.Jeg skal se om jeg finner originalinnførselen for familien Nelson i 1930-tellingen.

Gjest Tore S. Falch

Ved tellingen i 1930 finner jeg familien i Brooklyn Township i City of Oakland, Alameda County i California:Ted Neilsen er 37 år gammel, han var 23 år gammel ved første ekteskapsinngåelse, han innvandret i 1913 fra Norge, og han er ''steward''.Hustruen Betsy er også 37 år gammel, og hun var også 23 da hun giftet seg. Hun er norsk og innvandret i 1913.Sønnen Robert Neilsen er 12 år gammel og er født i California av norske foreldre.Opplysningene som gis i innlegg 3 er med andre ord korrekte.

Gjest Arne Solås

Fra 'WW1 Draft reg. Cards 1917-1918.' Lurer litt på om ikke dette kan være far til Robert:Name: Niels T B Nielsen City: Oakland County: Alameda State: California Birthplace: Norway Birth Date: 26 Jun 1892 Race: Caucasian (White) FHL Roll Number: 1531215 DraftBoard: 6Han oppgir å være født i Åsgårdstrand. Han er gift og forsørger kone og ett barn. Jobber som 'Steward on Tugboat'. Adressen er ikke den samme som i 1920-census, men han kan jo godt ha flyttet på seg.Mvh. Arne.

Gjest Dag T. Hoelseth

Til 29-31:Folketellingen 1900:LenkeJeg satt faktisk i går kveld og grublet litt over denne karen etter å ha gjort et søk. Men jeg er kanskje fortsatt opphengt i navnet 'Leif' av en eller annen grunn. Det burde jeg kanskje slutte med? :-)DTH

Gjest Dag T. Hoelseth

Takk til alle som har bidratt under dugnaden. Jeg beklager at jeg ikke har hatt anledning til å bidra så mye denne gangen, og jeg hadde vel ikke initiert dugnaden på denne siden av året hadde det ikke vært for min fars James Bond-møte denne uken... Har mailet ham adressen til denne tråden.Til 33: Ja, jeg er enig i at rett person er funnet. Som sagt dukket Nils Trygve opp i går kveld da jeg gjorde et søk i 'Alle baser' med begrepet 'Trygve Nielsen', men fordi 'Leif' romsterte i bakgrunnen tok jeg ikke sjansen på å postlegge funnet da jeg var redd for å forvirre mer enn det gagnet.Det var vel gjengivelsen av Leiffue for 'Triggue' i ft 1930 som skapte forvirringen. Godt at andre klarte å finne ut av det!Jeg skal se om jeg kan få laget en oppsummering i form av anetavle etter hvert, men tror jeg må få gjort unna ett og annet julebrev først...DTH

Gjest Arnfrid Mæland

Anne og Betzy i fattigprotokollen [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bgfatt279&sideid=182&storleik=125>LenkeKan også nevne at Annes mor Alis i Kvinnherad tok selvmord ved henging da barnene var små.

Gjest Arne Solås

Jeg skrev i innlegg 33 at jeg var _rimelig_ sikker på at Nils Trygve var rett mann. Det finnes faktisk en 100% sikker dokumentasjon i innleggene her, men jeg har vært for treg til å tenke på den - før nå! :-) Sjekk Social Security-nummeret for Nils Trygve og Betsy!Mvh. Arne.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.