Gå til innhold
Arkivverket

[#48839] TAKK til de som skanner!

Gjest Irene Korneliussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Korneliussen

Kjære dere som tar jobben med å skanne kirkebøker og legger dem ut på nett... TUSEN TAKK. dere gjør en fantastisk jobb og gjør det så mye enklere for oss som sitter rundt om og leter etter navn og datoer. For egen del så har jeg lett mye i Troms fylke , Kvænangen og skjervøy, det finnes få om noen gårds og ættebøker for dette området, så det har til tider vært håpløst å få verifisert navn og alder som jeg har funnet feks i folketellingene. Nå kan jeg lete i de skannede kirkebøkene;)) og jeg finner, til tider mer enn jeg forventer også. Takk igjen..dere har spart meg for mange turer for å finne rett kirkebok i forhold til sted og tid. Nå kan jeg sitte hjemme i stolen og bla. Dette har gitt en oppsving i slektsforskinga igjen. TUSEN TUSEN TAKK!!!!!!!!!MVH Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Selv takk, Irene - dette varmer alle involverte om hjertet. Dette tar vi til oss! Vi synes selv vi er priviligerte, når vi er såpass få som gjør en jobb som kan glede såå mange! Dette er en dugnad hvor alle institusjonene i Arkivverket bidrar. I Riksarkivet står vi for produksjon, prosessering og lagring av selve bildene, mens det i hovedsak er folk i alle åtte statsarkivene som står bak publiseringen. Så for din del skal derfor takken særlig rettes til de i Statsarkivet i Tromsø som indekserer og legger ut kirkebøkene fra Troms og Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.