Gå til innhold
Arkivverket

[#48973] Navnet 'Zimmel' og videre på Jens Andersen og Anne Zimmel Tollevsdtr.Hamarøy!

Gjest Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!En av mine tippoldemødre hette Anne Zimmel Tollevadtr, f.1816. Ho var g.m. Jens Andersen, f. ca.1807. De bodde forskjellige steder i Hamarøy/NO, før de 'slo seg ned' i Halsen. (også Hamarøy).Er det noen som kan fortelle meg hvor navnet 'Zimmel' kommer fra?Jeg har heller ikke klart å finne noe videre bakover på noen av dem. Er det noen som kan hjelpe meg der?mvh Gunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

I min jakt på aner kom jeg engang over en Ole Zimmel fra Kjerringøy. Har notert at han var gift to ganger, 1 med Trine Winther og 2 med Anne Katrine Pedersdatter som hadde vært gift med en Peder Krog Schelderup - har notert at Ole Zimmel levde ca 1770 - 1820.Det er alt jeg har om disse personene, men kanskje kan Kjerringøy være et sted å lete og at det er en sammenheng mellom Ole Zimmel og din Anne Zimmel.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Hei,Det kan være at hun bare er oppkalt etter en Zimmel i Hamarøy og at det er ett av hennes fornavn, og altså ikke slektsnavn.... Faren het vel Tollev ? Eller kanskje hun er i slekt med noen av brødrene nevnt nedenfor ?Ellers finner vi, som Inger skriver, Zimmel-navnet på Kjerringøy.Lars Kjellson f. 11/9-1765 (kalte seg Zimmel, bodde på Eia, Kjerringøy som Jektestyrmann så sent som i 1798, senere skipper og gjestgiver i Dalen (Egedal) i Hamarøy. Hans bror, Engbrekt Kjellson f. 22/4-1773 ( kalte seg Zimmel, gjestgiver, til Tårnvika, Kjerringøy. Det var også en bror, Ola Kjellson, f. 20/8-1781 som reiste til Hamarøy og Vika (Djupvika) der.'De 2 brødrene tok opp Zimmel som familienavn. Det er ikke noe i det kjente kildematerialet som gir svar på hvorfor de valgte akkurat dette navnet, men behovet for et fast slektsnavn hadde å gjøre med at begge brødrene 'avanserte' sosialt til ei gruppe der denne navneskikken var vanlig.'Kilde : Bodin Bygdebok II, Skiftende tider - Kjerringøy i Bodø, 7A (side 111) og 7B (side 872), av Terje Gudbrandson (2004)Mvh Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Strandskog

Anne Zimmel Tollefsdtr var nok bare oppkalt etter skipperen i Egerdal, Lars Kjeldsen Zimmel. Kanskje var han fadder (det har jeg ikke hatt tid til å undersøke)? Ingen av foreldrene til Anne hadde, såvidt jeg kan se, slektskap med Zimmel-familien.Når det gjelder Anne Zimmel Tollefsdtr og hennes forfedre, så kan de spores flere generasjoner tilbake i Hamarøy.Her er hennes foreldre og søsken (og halvsøsken). Opplysningene er hentet fra foreløpig manus til slektshistoria for Hamarøy. Denne familien bodde på gården Edisli (forøvrig nabogård til Halsen, hvor Anne bodde senere. Alle stedhenvisninger gjelder gårder/plasser i Hamarøy.TOLLEF JAKOBSEN (1775-1838) fra Hamnes (Jakob Kristensen) g 1 1802 m ANTONETTA KRISTENSDTR (1781-1826) fra Haugen (Kristen Thomassen) g 2 1827 m ELISABETH DORTEA KRISTENSDTR (1802-1854) fra Uteid (Kristen Olsen)BARN (1.EKTESKAP): 1. Lisbeth Maria Tollefsdtr f. 1803. Døde samme år, 11 uker gammel. 2. Maren Maria Tollefsdtr f. 1804. Døde samme år, 17 uker gammel. Barnet 'omkom ved Uforsigtighed af Forældrene som havde det hos sig i sengen om natten'. 3. Elen Maria Tollefsdtr f. 1805. Ble fra ettårsalder oppfostra hos Kristoffer Olsen på Hamnes. Elen ble g1828m Mons Jensen fra Hamsund. De bodde lenge på Hamnes, seinere ei tid i Vassbotn og så lenge på Røsnes. Elen døde i Edisli romjula 1890 (husmannsenke). Se omtale Hamnes. 4. Jakob Andreas Tollefsen f. 1807 g1831m Else Maria Gillesdtr Kaldvåg. Spelemmet 1826, måtelig og arbeidsdugelig i 1832, da var han inderst hos faren. Ble gårdbruker i Karlsøybotn, se der. 5. Kristen Tollefsen f. 1810. Døde samme år, 10 uker gammel, etter å ha vært sjuk i 6 uker. 6. Maren Maria Tollefsdtr f. 1811 (tvilling) g1833m Martinus Kristensen Egerdal. De ble oppsittere på Hamsund søndre, se der. 7. Kristen (Kristian) Tollefsen f. 1811 (tvilling). Døde samme år, 8 uker gammel 8. Kristianna Elisabeth Tollefsdtr f. 1814 g1837m Jørgen Pedersen Hamsund. De ble oppsittere i Sletbakk, se der. 9. Anne Zimmel Tollefsdtr f. 1817. „Deres 9de barn, derav 4 døde”. Konfirmert fra Bjørndal i 1833 hvor hun var oppfostra hos Johannes Kristensen/Ingeborg Enoksdtr hvertfall fra 1828. Ble g1836m Jens Andersen Røli. De var oppsittere først på Nordvåg, så i Røsvik og seinere på Halsen. Se Halsen. 10. Ingeborg Anna Tollefsdtr f. 1819 g1845m Johannes Pedersen Hamsund. Se Hamsund.BARN (2.EKTESKAP): 11. Kristine Dortea (Elisabet) Tollefsdtr f. 1828 g1862m Oluf Eriksen fra Finnsæter i Sverige. De var husmannsfolk i Omo, se der. 12. Kristen Michael Tollefsen f. 1829 g1854m Lovisa Iversdtr Langlie fra Trondheim. De bodde på husmannsplassen Herset under Presteid, se der. 13. Anton Severin Tollefsen f. 1831 g1861m Olina Margreta Willumsdtr Hjelseng. Husmannsfolk på Resset under Hjelseng (se der), seinere til Amerika. 14. Hans Peder Tollefsen f. 1834 g1868m Marta Emilie Olsdtr Finvik. Han var da inderst på Herset. Bodde i Jørnvika, se der.TOLLEFS BARN UTENFOR EKTESKAP: 1. Ole Tollefsen f. 1825. Mor til barnet var tjenestepike Ingeborg Johannesdtr. Hun var i tjeneste i Edisli fra ca.1823. Dette var hennes tredje barn uten å være gift. De to første hadde hun med Ebeneser Kristensen Fikke, se Fikke. Ole Tollefsen kan være identisk med den Ole Martin Tellefsen som bodde i Bergen, der han ble g1865m Eli (Elen) Jensdtr Kristensen fra Etne. Denne Ole var sjømann (matros).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Siden tema omfatter Zimmel-navnet, lurer jeg på om noen vet hvem Maren Røst Zimmel er. Skifte etter henne gir disse opplysningene:Maren Røst Zimmel, Tornvigen i Folda, Skiftet åpnet 1/6 1814. Ektefelle Ingebrigt Kielsen. Hun var gift 2 ganger.Niels Røst Brede, Tornvigen i Folda 14 år, sønn av avdøde. Fra første ekteskap.Christen Zimmel, Tornvigen i Folda, 6 år. Sønn av avdøde. Verge Zacharias Hansen, Haukenæs. Fra 2 ekteskap.Hvorfor har yngste sønn verge, når faren lever? Formuen var jo stor etter datidens forhold, 2700 og gjeld 418.Skulle gjerne ha visst hvem som var foreldre til Maren Røst Zimmel og hvem den første ektemannen var, en Brede kanskje siden eldste sønn heter Brede.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Inger,Kilde som i innlegg 3) :Foreldre til Maren Røst : Mulig hun var søster til av Nils Røst som 1801 bor som gjestgiver og skipper på Sørland i Værøy. Han har da en sønn Nils - som kan være oppkalt etter farfaren - og ei datter Maren.Maren sin første ektemann : Anders Sakarias Brede ( Bredesson ), fra Hauknes i Sørfold. Født 6/12-1769 og død ca 1803. Gift med Maren Nilsdotter Røst 3/7-1800. Maren født ca 1767, gravlagt 13/12-1813. Barn : Nils Røst, født på Haukenes 1/9-1800 ( Til Haukenes ). Anders kan ha omkommet på havet da ham ikke er oppført i kirkeboka som gravlagtMaren Brede står 1805 som gjestgiver i Tårnvika og fikk 29/5-1806 skjøte på jorda her, ref kassaboka til futen.Maren sin andre ektemann : Gift med Engbrekt Kjellson Zimmel ( se under 3) )29/7-1808. Barn er Kresten Kranz, f. 8/8-1808.Hvorfor Kresten/Christen står med verge skjønner ikke jeg heller ...Engbrekt ble gift på ny og døde 16/2-1861.Har du aner fra Tårnvika ? Var der i august, flott vertskap og supert fiske. http://www.kjerringoy-rorbusenter.no/ Uansett, det står så mye mer i disse flotte bindene vedr Kjerringøy av Terje Gudbrandson :)Mvh Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger,Nytt tema på DIS Slektsforum vedr Røst og navn som Christen Chrantz, Nils Nilsen Røst, Maren Andersdatter etc ... Kanskje et spor å følge ?LenkeMvh Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger  Eide

Hei Gry. Tusen takk for at du nå har oppklart et gammelt spørsmål. Jeg har slik jeg ser det nå, ingen direkte aner i dette området, men jeg har nå og da prøvd å samle stoff om søsken av aner og deres etterkommere, spredt i Saltenområdet Da spørsmålet om Zimmel kom opp, husket jeg at jeg hadde vært borti navnet på Kjerringøy. Og jeg hadde Maren Røst med et stort spørsmålstegn bak. Husker ikke helt sammenhengen for det er en god stund siden jeg holdt på med disse folkene. Nå er spørsmålstegnet borte - men jeg har ennå ett: Kan jeg be deg om en ting?Finner du under Kjerringøy en Peder Pedersen Kjeding/Kieding fra Qwæl i Beiarn. Det skal være lyst for ham og Marit Olsdatter fra Knaplund? i Kjerringøy kirke 16. juni 1688. Har opplysningene fra Bodin bygdebok, Straumen i Bodø, av Terje Gudbrandsen, side 815. Takk for lenken - på Kjerringøy har jeg vært, men ikke i Tårnvika dessverre. Nå er jeg havnet på siden av temaet, men det får stå sin prøve. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Inger,Ja, vi er vel litt utenfor tema ...Det er ikke personregister i Kjerringøy-bindene, så vanskelig å vite om folka dine er oppført noe sted.Men i Slektsbok for Nordfold av Asbjørn P. Lind, finner jeg følgende under 'Ukjent bosted' s. 282, oversikten gjelder ikke bare Nordfold, men hele gamle Folden prestegjeld :26. Peder Pedersen, gift 16/6-1688 med Mali Olsdatter. Fra Knaplund i Bodø. De ble vel viet i den gamle kirka som ble revet i 1763 ? ( Kilde: Kjerringøy Kirke 100 år )Dette var ikke til mye hjelp, men skal ha navnene dine i minnet når jeg titter i bindene.Mvh Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Har ett problem med ett barnebarn av Anne Zimmel Tollevsdatter og Jens Andersen:Anna Jensine Hansdatter, f. 29.09.1877, Sørdal, Hamarøy. Foreldrene hennes var Jonette Jensdatter og Hans Peter Pedersen. De bodde i Sørdal.Er det noen som vet hvem hun ble gift med? Anna emigrerte til USA, men vi vet ikke om hun var gift da, eller når hun emigrerte, og heller ikke hvor hun endte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Takk for mange innlegg!Jeg antar nå at Anne Zimmel Tollevsdtr var oppkalt etter en 'Zimmel' og at Zimmel-navnet var 'selvkomponert' av de som brukte det. Har jeg rett?Håper også noen kan hjelpe meg videre bakover på foreldrene til Anne Zimmel Tollevsdtr!Jeg står også fast på hennes mann, Jens Andersen (f. ca. 1807), sin side.Håper noen kan hjelpe meg med dette!Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei.Til Gry i innlegg 9.Tusen takk for opplysningene. Skal låne bøkene som omhandler Kjerringøy og Folda.Til Gunhild innlegg 11.Jeg vet ikke om jeg hadde slått meg til ro med at Zimmel var et konstruert navn. Hvis du søker på FS og med Zimmel som etternavn, får du en mengde treff. Der kan du se hvor navnet var i bruk.Det kan være at navnet er kommet til området med en eller annen Zimmel som vi ikke har oversikt over. Ville være rart om noen bare hadde funnet på navnet - høres mer ut som en lettvint forklaring.Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Til Inger!Jeg er egentlig enig med deg ang navnet Zimmel, at det må 'stamme' fra en plass,ikke bare fra 'løse luften'. Men jeg er jo bare en 'nybegynner i faget',så...Jeg er ikke så 'bevandret' på internet,så - hvor kan jeg søke på 'FS og så på etternavnet'?Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei. Gå til startsiden . Der ser du i alfabetisk rekke 'Slektsforskning'- åpne den og du får 'Familysearch (usa)' Trykk der og du kommer inn slik at du kan søke i mormonernes store slektsdatbase. Helt opp på siden står det SEARCH, gå inn der og søk på etternavn Zimmel. Da får du opp en rekke navn.Det er fint å gjøre seg kjent på denne søkesiden - som du ser har Johan Arthur Hansen i ditt andre tema om Jonas C. J. innlegg 2, søkt her.Lykke til og spør om det er noe du lurer på.Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Burde vel føye til at det er en del finesser knyttet til det å søke her. Men du lærer det etter hvert når du har gjort deg kjent med denne søkesiden. Se i venstre marg for eksempel. Her kan du også trykke og søke alt etter hva du er ute etter. Rom var ikke bygget på en dag - det tar sin tid å lære, men du får alltid god hjelp her på debattforum, så vær ikke redd for å spørre.Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Til Inger!Nå har jeg klart hvordan jeg finner fram til 'Familysearch'.Takk skal du ha!Jeg fant 66 forskjellige 'Zimmel' i seks forskjellige land (England, Skottland, Østerike, Tyskland, 'Nord Amerika' og Norge, de fleste i Østerike).Det har vært artig å vite HVOR det stammer fra og hva slags folk som brukte det. Går det an å finne det ut og eventuelt hvordan?Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei Gunhild. Fint at du oppdaget FS og fant frem til navnet Zimmel.Jeg kan ikke hjelpe deg med å finne en kilde for navnet Zimmel - da må vi langt tilbake i tid og kanskje til Statsarkivet i Trondheim eller Tromsø for å gå gjennom det eldste kildematerialet.Men det som slår meg, er at navnet finnes og da er det neppe et oppkonstruert navn.Derfor skal du ikke feste deg ved forklaringen om at en viss oppstiging i de sosial lag skulle ha fått en eller annen til å lage seg akkurat dette navnet.Det som også kan styrke troen på at Zimmel har en forankring i virkelige personer, er at jeg har nesten samme problemet selv med navnet Kieding som opptrer i samme område. Se innlegg 8. Han er nevnt i en kilde og jeg har fått utskrift av den fra Statsarkivet i Tromsø. Da har vi to personer med fremmedartetde navn. Kunne det være en sammenheng her og at folk som kom utenfra, søkte sammen?For en tid tilbake bladde jeg gjennom noen sider her - Lenke - og så en person fra Pommern. Er ikke i stand til å finne ham nå. Hvem vet hva slags etternavn han hadde.Dette er ment som eksempler på at man ikke skal ta alt som står i bygdebøker for gitt. Det er lov å tenke selv.Har du prøvd å finne navnet i Bergen, mange kom derfra i jektefartens tid?Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Bodø har ministrialbøkjer helt tilbake til 1713. Folda som Kjerringøy tilhørte har også: '1664-1688 04 Hele prestegjeldet. Ministerielle opptegnelser av Niels Slangendorph som personell kapellan til Nærøy prestegjeld 1660-1664. Ministerielle opptegnelser av ham som residerende pastor til Folda 1664-1687. Opptegnelser ved andre prester under hans sykdom og etter hans død fram til 1688. Bakerst i boka alfabetisk register over døpte og vigde i Folda prestegjeld'.Hvis du har anledning, kunne dette kanskje være en begynnelse. Det må jo bli noe famling i blinde til å begynne med når vi ikke vet mer om bakgrunnen.Vet noen mer om Niels Skangendorph og hans opptegnelser?Bare et forslag dette. Håper at andre kommer med flere og bedre ideer til søk. Fant en gang en person på nettet som sa seg villig til å gjøre oppslag i disse kirkebøkene,kontaktet ham eller var det henne, men hørte ingenting dessverre.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Beate Hanssen

hensviser til innlegg 10:Hei! Ved en tilfeldighet fant vi et ca 100 år gammelt kort som ei Anna Tevik med adresse i USA, hadde sendt til min oldemor.Dermed begynte vi å lete: først fant vi noen 'Tevik' i Aure, Møre og Romsdal i FT 1900. Lenke Så fant vi ei Anna Thevik emigrert til USA den 25.03.1903 fra Kristiansund N. Og hun emigrerte sammen med en Jonas Hovliksen Thevik og sønnen Hilmar Elias Thevik.Lenke Og nettopp denne Jonas Tevik sto i FT 1900 for Aure/MR, men under etternavnet Hovliksen.Og da tenkte vi at det kunne jo være 'vår' Anna, så vi undersøkte dette ekteparet nærmere. Det viste seg at Hilmar Elias var født 29.03.1902, Tevik, Aure/MR. Og da var Anna og Jonas gift. Så vi leita i giftemål i Aure i årene 1900-1902, og fant ei Anna Jensine Hansen, f. 1879 i Hammerø (far: Hans Pedersen, Sørdal) gift 27.12.1901 med Jonas Hovliksen Tevik, f. 1880, Tevig (far: Hovlik Johnsen Tevik). Så da var det mysteriumet oppklart. Hadde ikke jeg kommet over det kortet, så hadde vi aldri tenkt på å lete etter henne i Møre og Romsdal.I USA har vi funnet ut at de i alle fall fikk 8 barn der: 1. Emma Tevik. 2. Daniel Tevik, f. 09.02.1914, Minnesota, d. 22.03.1988, Minnesota. 3. Alma Johanna Tevik. 4. Margrit Tevik. 5. Andrew Tevik, f. 22.07.1905, Minnesota, d. 30.07.1974, Wisconsin. Gift med Elvira Johanna Hansen, Minnesota. 6. Helen Tevik 7. Albert Tevik 8. Daniel Johan Tevik, d. 24.04.1913, MinnesotaAnna og Jonas er registrert ankommet til USA via Canada den 10.04.1903, skip: Tunisian.Er det noen som vet noe om deres etterkommere i USA? Er takknemlig for all hjelp.Mvh Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Tusen takk for mange innlegg.Opprinnelsen til navnet 'Zimmel' har jeg ikke kommet noe videre med.Jeg har heller ikke funnet noe mer på Anne Zimmel Tollevsdtr (f.1817) enn det som står her, i innlegg nr 4.Jens Andersen (f.ca.1807) har jeg heller ikke funnet noe mer på.Håper det er noen som kan hjelpe meg videre med disse 'spørsmålene'. Da blir jeg glad.MvhGunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Strandskog

Hei, her får du noen opplysninger om familien til Jens Andersen. Foreldrene hans var oppsittere på gården Røli i Hamarøy. Alle stedsnavn nevnt i teksten er gårdsnavn i Hamarøy. Opplysningene er hentet fra foreløpig manus til bygdebok for Hamarøy.ANDERS JENSEN (1784-1824) fra Haukås (Jens Nilsen/Anne Pedersdtr) g 1808 m INGEBORG ANNA NILSDTR (1786-1829) Røsvik (Nils Johannesen/Dorthea Olsdtr)BARN: 1. Jens Andersen f. 1809. I Rølia 1826, liten og spe. Ble g1836m Anne Zimmel Tollevsdtr fra Edisli. De var oppsittere på Nordvåg, så i Røsvik og seinere i Halsen. Se Halsen. 2. Dorthe Andersdtr f. 1813 g1834m Ole Kristiansen Kyllingmark Bosatt der. 3. Nille Dorthea Andersdtr f.1816 g1840m Mathias Berteus Jensen, Røli, født på Eide i Steigen, men bodde på Tømmernes. De ble oppsittere på Tømmernes, se der. 4. Peder Andreas Andersen f. 1819. Døde i 1820, 8 måneder gammel. 5. Peder Andreas Andersen f. 1821. Døde i januar 1822, 14 uker gammel. 6. Anne Andersdtr f. 1823. Døde i 1828, 5 år gammel. Mvh. Børge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Svar til innlegg 19: Minnesota Territorial and State Censuses, 1849-1905Name: Annie Tevwick Census Date: 26 Jun 1905 County: Cass Locality: Byron Birth Location: Norway Gender: Female Estimated birth year: abt 1877 Race: White Father's Birth Location: Norway Mother's Birth Location: Norway Line: 17 Roll: MNSC_112Jonas og Anna har her 2 barn, Elmer 3 år født i Norge og Helen 10 mnd født i Minnesota.-1910 United States Federal CensusName: Annie Tevar [Annie Tevak] Age in 1910: 32 Estimated birth year: abt 1878 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's name: Jones Home in 1910: Byron, Cass, Minnesota Marital Status: Married Race: White Gender: Female Year of Immigration: 1903Household Members: Name Age Jones Tevar 30 Annie Tevar 32 Halmar Tevar 8 Helen Tevar 6 Andrew Tevar 4 Margariete Tevar 2 Elias Tevar 28Elias er bror til Jonas.-Social Security Death IndexName: Jonas Tevik SSN: 472-07-5230 Last Residence: 55770 Nashwauk, Itasca, Minnesota, United States of America Born: 15 Jan 1880 Died: Jan 1969 State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )-Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Jonas Tevik Birth Date: 15 Jan 1880 Death Date: 30 Jan 1969 Death County: Saint Louis Mother's Maiden Name: Johnson State file number: 001568 Certificate Number: 001568 Certificate Year: 1969 Record Number: 1731910-World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Jonas Tevik City: Not Stated County: Cass State: Minnesota Birth Date: 15 Jan 1880 Race: White Roll: 1675386 DraftBoard: 0Nærmeste familie er hustru Anna Jensine Tevik.-NB! Vet ikke om dette er din Anna.Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Anna G. Tevik Death Date: 8 Mar 1919 Death County: Wadena State file number: 016125 Certificate Number: 016125 Certificate Year: 1919 Record Number: 271280- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forts. svar til nr 19:Social Security Death IndexName: Andrew Tevik SSN: 475-03-7788 Last Residence: 55366 New Auburn, Sibley, Minnesota, United States of America Born: 22 Jul 1905 Died: Jul 1974 State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )-Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Daniel Johan Tevik Death Date: 24 Apr 1913 Death County: Cass State file number: 001964 Certificate Number: 001964 Certificate Year: 1913 Record Number: 119911-Ser ut som om neste barn også fikk navnet Daniel Johan.Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Daniel J. Tevik Birth Date: 9 Feb 1914 Death Date: 22 Mar 1988 Death County: Saint Louis Mother's Maiden Name: Hanson State file number: 011477 Certificate Number: 011477 Certificate Year: 1988 Record Number: 2281341-Social Security Death IndexName: Daniel J. Tevik SSN: 470-05-9703 Last Residence: 55802 Duluth, Saint Louis, Minnesota, United States of America Born: 9 Feb 1914 Died: 22 Mar 1988 State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )-Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Hilmar E. Tevik Birth Date: 29 Mar 1902 Death Date: 16 Sep 1963 Death County: Hennepin Mother's Maiden Name: Hansen State file number: 026904 Certificate Number: 026904 Certificate Year: 1963 Record Number: 1545739- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til innlegg 19:U.S. Public Records IndexName: Albert Tevik Street address: 5120 Oakley St City: Duluth County: Saint Louis State: Minnesota Zip Code: 55804 Phone Number: 218-525-7267 Record Number: 186813189Household Members: Name Est. Age Birth Year Albert J Tevik 88 1919 Dorothy M Tevik 86 1921 John B Tevik 47 1960-1920 United States Federal CensusName: James Jenik [Jonas Tenik] Home in 1920: Byron, Cass, Minnesota Age: 40 years Estimated birth year: abt 1880 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Widow Race: White Sex: Male Home owned: Own Year of Immigration: 1903 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 896Household Members: Name Age James Jenik 40 Helmer Jenik 17 Helen Jenik 15 Andrew Jenik 14 Margaret Jenik 12 Emma Jenik 9 Daniel Jenik 5 Alma Jenik 3 Albert Jenik 10/12Var ikke lett å finne pga feiltolkning av navnet.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Social Security Death IndexName: Norman A. Tevik SSN: 468-26-8538 Last Residence: 55427 Minneapolis, Hennepin, Minnesota, United States of America Born: 25 Apr 1928 Died: 8 May 1988 State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )Sønn av Andrew Tevik og Elvera Johanna Hansen.-Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Norman Andrew Tevik Birth Date: 25 Apr 1928 Death Date: 8 May 1988 Death County: Hennepin Mother's Maiden Name: Hansen State file number: 012858 Certificate Number: 012858 Certificate Year: 1988 Record Number: 2285734-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Thomas Norman Tevik Birth Date: 22 Aug 1950 Birth County: Hennepin Father: Norman Andrew Tevik Mother: Betty June Olson File Number: 1950-MN-043048-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Baby Girl Tevik Birth Date: 15 Sep 1958 Birth County: Hennepin Father: Norman Andrew Tevik Mother: Betty June Olson File Number: 1958-MN-057907-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Cynthia Kay Tevik Birth Date: 17 Nov 1956 Birth County: Hennepin Father: Norman Andrew Tevik Mother: Betty June Olson File Number: 1956-MN-053997-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Douglas Andrew Tevik Birth Date: 2 Jan 1949 Birth County: Hennepin Father: Norman Andrew Tevik Mother: Betty June Olson File Number: 1949-MN-000210-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Michael George Tevik Birth Date: 29 Jun 1955 Birth County: Hennepin Father: Norman Andrew Tevik Mother: Betty June Olson File Number: 1955-MN-058223-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Patricia June Tevik Birth Date: 1 Aug 1953 Birth County: Hennepin Father: Norman Andrew Tevik Mother: Betty June Olson File Number: 1953-MN-010790-Minnesota Birth Index, 1935-2002Name: Ryan Thomas Tevik Birth Date: 27 Sep 1979 Birth County: Hennepin Father: Thomas Norman Tevik Mother: Deborah Ann Roberts File Number: 1979-MN-050606- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.