Gå til innhold
Arkivverket

[#49008] Gjemnes bygdebok

Gjest Nils Tore Leivdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Tore Leivdal

Under avslutninga med Gards og ættesoge for Gjemnes bind 7 har eg mange tomrom.Det gjeld bruka under garden Gjemnes,kvar folk kom frå og kvar dei vart av.Her kjem ein liten forsmak på slike tomrom. Erfaringa mi er at ekspertisen kjem på banen etter at bøkene kjem ut,og da er det bedre å få opplysningar no før boka går i trykken. Den som har interesse av det kan få tilsendt heile Gjemnesmanuset. Eksempel på tomrom:1.Ole Ellingson brukar ca. 1671-1690. Ole f.....d.1690.Gift.... med Ingeborg Olsdotter ......... f..d... Kvar vart det av barna deira: Elling f.. Peder f... Ole f... Helga f... Marit f....2. Marcus Jakobson Nøring brukar frå ca. 1692 til 1701. Marcus f.ca. 1651..d......gift... med .............(Elen?)Fleire barn, men kvar vart det av sonen Jacob f. 1686?3.Kvar vart det av Daaret f. 1738,konfirmert 1758?Ho var dotter til lensmann Hans Jørgenson Knutset4.Hans Jørgenson Knutset hadde i sitt andre ekteskap 7 barn,men 4 døde små. Kvar vart det av barna Auden f. 1745? Og Ane f. 1754.Konfirmert 1773?5.Kvar vart det av Hans Jørgenson Knutset sin son Willum f.1747 etter han var brukar på Gjemnes fram til ca. 1781?6. Knut Lassesen ...... frå ........? var brukar på Gimnes ca.1769 -1781.Knut f. ca.1717.d.1793. Gift... med Ane Ravaldsdotter f.....d.1779. Kvar var ho frå? 8 barn,av dei er 7 nemnde i arveskifet etter mora 1779. Kvar vart det av desse barna:Lasse f. ca.1749 Anne f. ca. 1751 Knut f.ca. 1753 g.1775 med Maria Gundersdotter Nåstad f..... Dei busette seg...? Anne f.1755... Ole f. ca. 1757... Lars f. ca. 1760 Torstein f. 1767.d. truleg ung.7.Elling Pederson brukte ein part av Gjemnes ca.1642 -1671. Elling vatr f. ca. 1618.d.1670. Gift... med Helga Arnsdotter frå....? f...d....etter 1671.Arveskiftet 1671 fortel ikkje kvar sønene deira busette seg.Det var Peder f. ca. 1651,Arn f. ca.1654 og Mogens f.1657.8. OLe Ellingson vart neste brukaren her frå ca. 1671 til ca. 1690. Var han son til Elling ovanfor? Han hadde ein bror Peder som vart brukar på ein annan part av Gjemnes. Ole Ellingson f....d. 1690.Gift.... med Ingeborg Olsdotter frå....f.......d..... Kvar vart det av barna deira:Elling ... Peder... Ole.... Helga..... Marit .....9. Så ei nyare gåte: Opplysningar om etterslekta til Henrik Rytter som dreiv folkehøgskule på Gjemnes 1913-1916. Henrik f.1877.d.1950. Gift 1.g med Ovidia............,Ørsta f. 1877.d........ Barn: a. Olav f.1903.d........gift... med Hanne Stang frå.........f.d..............Dotter Kirsten f. 1949......b.Hanna f. 1904.d.... c. Arnfinn f. 1911.d.....g... med Ruth Edit Sandvik frå...f.1920. Adoptivdotter Lillian f. 1947...d. Aase f.1918.....g.med Ingolf Jakobsen;oslo f...... Barn Sissel f. 1942.... og Nils Henrik f.1945....Henrik Rytter gift 2.g....med Ellen Margrete Hornsrud frå...f. 1897...d.....Eg søkjer også etter bilde frå Gjemnesgarden,Brusethfolket, Rytterslekta og frå den tida Rytterfamilien budde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hei Nils Tore! Eg kunne gjerne tenkja meg å få heile mauskriptet tilsend. Eg har nokre forfedrar (og mødrer) i dette området, så det kan jo vera av interesse å sjå om du har funne svaret på kvar dei høyrde til. E-postadressa mi er figu.olderkrøllalfac2i.net. Om det skulle visa seg at eg har noko å bidra med, så vil du naturlegvis få dei opplysningane eg eventuelt måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endre holten

Om sonen Raval Knutson m.m. sjå Eideboka, bind 1, s. 279 (Kjøl) og Averøy Bygdebok, bind 4. (Hol) s. 433. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Nils Tore, er det 'din' Henrik Rytter vi finner som lærer i Haram i 1900?LenkeHan var jo født i Fosen og vokste opp i Haram. Men så var det dette Grytnes-navnet da...Dette er ikke svar på noen av spørsmålene dine, men jeg begynte å lure da jeg ikke fant noen Henrik Rytter i 1900.Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sæther

Til innlegg 4: Dette er nok den rette Henrik. Grytnes-namnet han står oppført med kan vel forklarast med at faren til Henrik, Anders Henriksson, var fødd og voks opp på ein plass under garden Grytneset i Øksendalen (sjå Sunndalsboka bind 5 s. 17).Helsing Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Her har du forresten Ovidia i 1900[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01520&gardpostnr=134&personpostnr=927&merk=927#ovre>LenkeFaren Ole Christian Olsen var vitne da Ovidia og Henrik Grytnes, lærer i Kristiansund, giftet seg i Ørsta 30.mars 1902. Henriks vitne var faren, kirkesanger og emissær Anders Henriksen Grytnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endre holten

Om Henrik Rytter, sjå RYTTER-ÆTTA frå 1600-1950 av Ragna Rytter. Sender eit lite utdrag til mail-adressa di! -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Kan du gi et hint om forbindelsen Grytneset-Rytter, Endre? Sitter ikke slik til at jeg har noen glede av Ragna Rytter jus nu:-)Ellers regner jeg med at Henrik Rytters eldste sønn Olav er identisk med filologen, NRK-mannen, krigskorrespondenten, FN-mannen og masse,masse annet. Han døde i 1992, og var kanskje født i Kristiansund? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nils tore leivdal

Til Torgeir. Jau det er den rette Henrik Rytter du har i folketeljinga 1900. Men sats berre på dei konkrete spørsmåla. Takk til Endre med henvisning til Eideboka. Nils Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Takk for 'tipset', Nils Tore. Ble nok litt verliebt i dette Rytter-sporet. Men nå er jeg back on track. Håper jeg.Takk også til Endre for velvillig assistanse til å få slektsleddene til å henge sammen.Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nils tore leivdal

Willum Hansen f. 1747 hamna på Blakstad som brukar der. Han og huslyden kjem med i bind 7 av Gjemnesboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Dyrli

Nils Tore: Ad. pkt. 6. Den Knut Knutsen f. ca. 1753 er vel den samme vi finner igjen i Gjemnesboka 2 som bruker no. 6 under Nåstad 6-8? I mine papirer har jeg notert følgende om Knut:Knut Knutson Gimnes f.ca. 1753-1821 g.1.g 01.05.1777 m. Marie Gundersdatter Nåstad f. 1752(døpt 14.5.1752)-d.ca.1777. En sønn :1.Halvar f.1777(f.1.5.1777?).Knut g.2.g 22.11.1778 m. Hille Pedersdtr. Bjerksetrabben f.1774(døpt 7.7.1774)–d.1790. Barn: 1.Maria f.22.10.1779-d.20.1.1780, 2.Peder f. 21.1.1782-d.21.1.1782, 3.Peder f.1783-d.5.3.1851,4.Knut f.17.9.1787.Knut g. 3.gang 17.07.1791 m. Andgjerd Pedersdtr (Dernål)Åndal, f.1754-d.1832. En sønn: 1. Peder f.10.10.1794-d.11.2.1871 g.16.1.1820 m. Berith Knutsdtr Inndergaard f.28.7.1798-d. 13.12.1873.Mvh Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NIls Tore Leivdal

Til Steinar Ja,Knut Knutson f. 1753 kom til Nåstad.Eg saknar personregister i bøkene mine! Kan du finne fleire? Nils Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Torkild Knudsen

Til Nils Tore Leivdal. Jeg lurer på om du under arbeidet med bygdebøker for Gjemnes, har kommet over noe som kan bekrefte teorien i tema 40013 angående Christopher Knudsen Harstads kone Ingeborg.Spørsmålet er om Ingeborg kan ha vært en datter av Jens Larsen Larseter. Som kjent hadde Christopher bl.a. en sønn Jens. Navnet Jens er ikke altfor vanlig i bondeslekter på Nordmøre på denne tiden. Eiendomsforholdene på Harstad i begynnelsen av 1700 tallet kan også peke mot en forbindelse.Det ville jo ha hjulpet masse hvis du kunne ha en formening om hva Christopher Knudsen Harstads hustru Ingeborgs farsnavn var. Hvis hun skulle vise seg å være en Jensdatter er jo det et steg i retning av en bekreftelse på at hun er en datter av Jens Larsen Larsseter.Ellers er det jo også beviselig flere andre forbindelser mellom Larseter og Harstad tidlig på 1700 tallet.Det hadde jo også vært interessant å vite om det er dukket opp noe nytt om nettopp slekta på Larsseter og også om slekta på Berge, som er inngiftet på Larsseter. Begge disse slektene er jo av de mer interessante slektene på Nordmøre og det er lenge siden bygdebøkerne som disse er omtalt i ble gitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.