Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#49194] Elfrida Larsen

Recommended Posts

Gjest Gaute Zøllner

Bestemor Elfrida Larsen f3.1.1886 står oppført i 1900-tellingen med Thorvald Larsen f 1840, som far. Jeg leter etter Thorvalds fødselsdag/sted, dåpdato og gift dag/år og med hvem. I Oslo er det en bråte med kirkesamfun, så her har jeg gått meg vill. Er det noen som kan sette meg på sporet?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/134634-49194-elfrida-larsen/
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Ja de var ikke lettfunnet Gaute.Mener jeg så ei som hadde Bollette Arnesen i navnet sitt på telling Oslo 1900.Men skrev det ikke ned. Nå kan jeg ikke finne det igjenn.Finnes det flere søsken av Elfrida og Ludvig?Jeg fant ikke Ludvig i den samme kirkeboka.Ville sjekke navnet til faren.Om det stemmer.To barn døpes samme dag i kirka.Begge fedrene kalles Anton.Kansje presten skrev feil fornavn i farten?Prøv og få mere info fra familien.Døde Elfridas foreldre tidlig kansje.Før 1900.Kunne da barna blitt spredt?

Gjest Gaute Zøllner

Å så heldig jeg har vært med å få slik fin info. Jeg som mange andre begynte ikke med slektsf. før etter at mine foreldre døde! Men datter av Ludvig Sverre(hun er f så sent som 1947!)opplyser at L S vokste opp hos fosterforeldre i Frogner Sørum. Bgr Årnes kirke. Mange tusen takk til dere, Gaute

Gjest Aud Marion Røen

Hei Jobben var ikke så stor, jeg bare utvidet søket til nabofylkene (RHD). Det ante meg at de måtte ha flyttet på seg siden de ikke var å finne i Oslo. Jeg har ikke sett mere på fødested m.m. - her er det sikkert nyttig med lokalkunnskap; noe jeg ikke har, men jeg skal se hva jeg kan finne ut.

Gjest Gaute Zøllner

Ja tusen takk alle sammen. Her har jeg litt å lære når det gjelder å søke på rette steder. Oldemor i Preetz sendte 8 10 brev til bestefar i Oslo hvor jeg fant mye nyttig om levesett osv. Men her blir det nok vanskeligere bakover, det har jo vært ett par kriger hi hiTakk igjen, Gaute

Gjest Gaute Zøllner

Tusen takk Benn. Det var godt å få rette opp feilsporet med Thorvald som far til Elfrida. Men i 1900-tellingen for Kristiania tolket jeg det slik da han står oppført med hf og hun som d ug. Men det er selvfølgelig i kirkebøkene som en må forholde seg til. Gaute

• 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.