Gå til innhold
Arkivverket

[#49398] Skultbakken - Vågå

Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Hei!Eg har ein huslyd her, som eg gjerne skulle visst meir om!Desse er: Ola Pedersson, f. ____, d. ____, gift 23.5.1788 med; Marit Jonsdotter, f. ____, d. ____. Nokon som har opphav og årstal her?Borna:1. Peder, f. 1.3.1789. Kva vart det av denne?2. Kari, dpt. 24.11.1793, d. 1797.3. Jon, dpt. 22.1.1797. Gift med Ingrid Hansdotter Stokstadneset, og brukarar på Storrviksøygarden. Desse har eg alle årstal på. (Men eg manglar informasjon om dei to fyrste borna deira; Rannei som skal vere fødd kring 1819, og Ola f. kring 1824)Hadde Ola og Marit fleire born?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Atle,Huslyden på 5 finn du i FT1801 under 'Sønste-lien' i Vågå. Har notert meg 1760 og 1811 som fødselsår/dødsår for Peder, og 1760 og juni 1802 for kona. Har ikke notert meg kilder for disse opplysningene (mulig det er noe jeg har sett i FS og ikke fått undersøkt nærmere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei! Jau, fødselsåra er nokolunde etter FT 1801? Dødsåra veit eg ikkje, synd det ikkje er utlagd meir scanna kyrkjebøker frå Vågå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ifølge Pål Øystein Kvarbergs oppsett av anetavle til Knut Hamsun i Gudbrand 1/2-2000, var Marit Johnsdtr. (1760-1802) fra Klonesbakken.Om Ole Pedersen (1761-1811) nevnes ikke opphav, men han døde på 'Rydningsplass i Sønstelien', og PØK antar det var han som la grunnen for slekten Skultbakken.Ole og Marit hadde bare 3 barn:Peder (1789-1858) g. 1815 m. Ingeborg Knutsdtr. Kleppeeie (1793-1868)Kari (1793-1872) g. 1829 m. John Iversen Ramen (Storvikseie) (1802-1873)og John (1797-1838) g. 1825 m. Ingrid Hansdtr. Stokstadnesset (1796-1877)Ingrid hadde både datteren Rannei f. 1818 [url="http://www.arkivnett.ol.no:81/dbsok/ndetal.asp?PT=Dopte&Post=39349>Lenke og sønnen Ole f. 1823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei! Tusen takk for yttelegare informasjon, Aud! Merkeleg at Rannei og Ola ikkje var Jon sine born, dei arvar han då: I skiftet etter Jon Olson Storrviksøygarden, 17.3.1841, arvar 4 born: Rannei 22 år, Marit 14 år, Ola 17 år og Hans 4 år. Jon døydde 21.7.1838 (informasjon frå Tor Stallvik ved Norddalsarkivet i Vågåmo).Kor ligg Stokstadneset, og er det bruket som dei kjem frå dei som brukar etternamnet Nesset 'ne'a tunell'n'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Eh - tunell'n? Der raset gjekk? I så fall er du for langt nord :-)Stokstad ligg i Sjårdalen, og det som ein gong var husmannplassen Nesset under Stokstad ligg vel òg i Sjårdalen, vil eg tru. Men eg er ikkje så lokalkjend på gardar oppetter Ottadalen at eg kan peike ut alle.Ja, det er rart at Rannei og Ola er ført opp slik i skiftet etter John Olsen Skultbakken. Eg tvilar på at dette er rett avskrift.Syster til John, Kari som var gift med John Iversen Ramen, hadde ikkje ungar.Det var skifte etter dei på Ramen i 1873, og da står hennar arvinger oppført med:1) broren Peder Olsen som var død, hans barn: Ole Skultbakken, Knut Skultbakken, Peder Skultbakken, Knut Skultbakken og Guri Skultbakken. (Og her mangler det vel ei Marit?)Og 2) broren John Olsen som òg var død, hans barn:a) Hans Ødegaarden som var død, hans barn:Ragnhild 14 år, Iver 11, Ingrid 5, Mari 5, John 4 og Ole 8 el. 3?b) Marit som var død, hennar barn:Erik Olsen Liuseter 14 år og Kari Olsdtr. 10 år gamal.Her står altså berre Hans og Marit, slik eg meiner må vera rett.Du veit at Ingrid gifta seg opp att, vete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

'O gjorde dæ, ja? E fækk bange anelse umm di, ja - får e feinn o att ein an stan i familin min ;-POla Iversson Einarsvollstugu:4. Ola, f. 1810. Gift 1841 med Ingrid Hansdotter, f. kring 1798 på Stokstadeie i Vågå (same som ovanfor?). Ola var tenestkar på Storrvik då dei gifta seg. I 1865 var dei husmannsfolk på Storrviksøygarden.Kjæitt mæ dessa avskriften, åså æ dø så langt åt Hamar frå Trondheim at dø bli meire sheillda e æ dær (ha vel vårre dær bærre einn gång mæ...) så dø hadde vårre fint haft inkøyn ansætt nepå dær te drive dæ arbeie såmm Wangensteen ha gjordt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Aud,Står det noe i anetavla som Pål Øystein Kvarberg har satt om om foreldrene til Marit Jonsdatter ? I Family Search har jeg funnet to Marit f. 1760, men bare den ene er en mulig kandidat så langt; Marit Jonsdatter, døpt 3.6.1760, far Jon Jonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Atle:Kari kan da ikkje vera død i 1797 når ho levde i 1801: Lenke. Dessutan stadfestar skifte etter Kari (og mannen hennar) at barna til Peder Olsen Skultbakken arva henne, så her må det vera eit misstak.Trond:Anetavla slutter med Ole Pedersen Skultbakken og Marit Jonsdatter Klonesbakken. PØK har altså ikke ført opp noen foreldre på Marit Jonsdatter.Men jeg mener også at det må være den Marit døpt 3/6-1760 som kom til Skultbakken.Far til Marit må være den Jon Jonsen som giftet seg 1. gang 5. mai 1753 med ei Anne Olsdatter. Kausjonister: Christen Fellese og Nils Grind.Jon og Marit fikk en sønn Jon dpt 18/3-1753 (foreldrene forlovet seg 21. januar, så da ble han vel regnet som ektefødt?) med fadderene Christen Fellese, Ole Viste, Lars Jonsen, Ragnhild Viste og Rønnaug Storvik.Så finnes et skifte datert 12. desember 1757 på 'Klones, plassen søndre Bakken derunder' etter Anne Olsdtr. som var død. Ektemannen Jon Jonsen og èn sønn, Jon 4 år og 8 mndr står oppført som arvinger.Enkemann Jon Jonsen giftet seg 2. gang den 7. mars 1757 med pike Kari Olsdatter. Østen Olsen og Nils Grind var kausjonister.Deres sønn Ole ble døpt 16/10-1757 med fadderene Tor Halvorsen, Ole Jonsen, Jacob Eriksen, Marit Bakken og Brit Jonsdatter.Deretter fikk de Marit dpt 3/6-1760 med fadderene Østen Bakken, Lars Larsen, Rannei Iversdatter, Barbro Klones og Anne Lyen.Muligens flere barn også, men det har jeg ikke sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Då er nok det eit misstak, ja! Eg hadde ikkje lagt merke til dette, eg - skremande kor mykje som ein kan gå glipp av!'...Jon og Marit fikk en sønn Jon dpt...' meiner du Jon og Anne?Kven er denne Nils Grind? Han er kausjonist båe gongene Jon giftar seg. Er Grind eit gardnamn i Vågå?Om ein skal prøve seg fram, så kan ein gå utifrå at Jon hadde to sysken som heitte Ola og Brit - går det då an å finne ut noko om opphavet hans? (Om det då er tre sysken under eit skifte som heitte Jon, Ola og Brit, då...). Eit såkalla 'long shot' på nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ja sjølvsagt, Atle, det skal vera Jon Jonsen og Anne Olsdotter som var foreldra til Jon født i 1753.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Er det denne Jon Bakken f 1753 som er far til Eli Jonsdatter Klonesbakken f 1795 g 11 nov 1815 m Knut Pedersen Nyrnes f 1781?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Thor,Nei, det er ikke samme Jon. Foreldrene til Eli Jonsdatter Klonesbakkken var John Estensen, f. 1758 og Marit Jacobsdatter, f. 1756. Du finner familien i FT1801 på Klones (Klonæs) i Vågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Atle Brandsar

Aud; Dette skiftet på Klones som du nemner - har du det i sin heilskap? Kven var Kari gift med, og kva tid døydde ho og han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Som det går fram av innlegg (8), var Kari gift med John Iversen Ramen. Vigde i Vågå kyrkje den 9. juli 1829.Kari fall frå den 19. august 1872, og John den 7. august 1873.Skifte etter Kari og John fann stad på Ramen under Storvik, ikkje Klones! Eg har ikkje anna enn kopi av skiftekortet frå NA, der hennar arvingar står oppført slik eg har skrive i innlegg (8). Hans arvingar er også lista opp, men det er kanskje ikkje interessant her? I så fall tek eg dei i neste omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Jauda, varnt någgå mæ, men e driv mæ någgå e har jælma litte greie på; Vågå-slækte... E driv samla samen åt eit hæfte åt eit slæktsstæmne får ettekåmårein ette Ragnhild å Hans Langøygard frå Garmo - å dessa har eindel vagver-ane...åså æ dø mæssåm vanskele å få ti kjøyldåm mæ i Vågå, så da bi dø te å spørja ette umtrænt alt...å da røre dø se nern spør umm så mykjy ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.