Gå til innhold
Arkivverket

[#49418] Hvor i Oslo ble mine oldeforeldre Karl Martin og Birgitte gift?

Gjest Øivind Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Thoresen

Hei, jeg leter etter gifte for mine oldeforeldre Karl Martin Kristoffersen f.20.6.1859 i Sørum og Birgitte Andersen f.2.7.1860 i DrøbakDe ledertråder jeg har er følgende:-Familen til Karl Martin er registrert i folketellingen i Sørum i 1875.Foreldrene får en sønn Ludvig Kristoffersen f.14.4.1880, bosted da er Langgt.på Rodeløkka (Østre Aker)-Karl Martin ble utmeldt av statskirken 11.9.1886 i Paulus menighet. Er da oppgitt som gift mann. Bosted Fossveien 19 dvs. hjemme hos foreldrene hans.Er det noen som kan hjelpe med opplysninger?mvhØivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Thoresen

Hei, Du har helt rett, og han ble innmeldt i Første Metodistkirken i Kristiania 26.12.1887.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

I 1899 tilhørte nok Langgata Petrus meninghet. Se Lenke Det kan se ut som denne ble opprettet i 1880 - akkurat det året du er ute etter. Kan se ut til at du skal søke i Grønland før 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Thoresen

Hei,jeg har søkt Grønland, Østre Aker og Paulus fra 1879-t.o.m 1888. Da Karl Martin var født 1859 så regner jeg at han ikke ble gift før tidligst 1879. Karl Martin og Birgittes første barn Ester Harriet ble født 16.11.1890 i Jacobs menighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.