Gå til innhold
Arkivverket

[#50786] Paul Pedersen f. 1859 g.m. Janike Johnsdtr. f. 1855 Raudeberg deres etterkommere

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har hørt at det har blitt fortalt av Ragna Paulsdtr at familien mistet gården da ho var lita, men familien fortsatte trolig å bo på Raudeberg. Ragna var tante til Hjørdis og hennes søsken. Såvidt jeg vet hadde Hjørdis en søster som het Margit og en bror som het Paul, men alle dem er døde nå. Jeg tror ikke at det finnes noen i deres familie som vet noe om denne slekten. Vi har nå funnet slekten til enten moren eller faren til Hjørdis og hennes søsken, men vet ikke helt nøyaktig hvem? Håper at det lar seg gjøre å få de siste brikkene på plass her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg finner et giftermål i 1909 mellom Jørgine Sofie Paulsdtr f. 1889 i Raudeberg i Vågsøy og Mathias frå Ormstig f. 1885 i Selje. Det er vanskelig å tyde kirkeboka for å lese hans fulle navn. Dette er en av de første vielsene i 1909 i Nord-Vågsøy.Håper at det er noen som kan tyde resten av navnet til Mathias og gi meg litt mer info om hans søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Vielsen som jeg viste til fant sted i Nord-Vågsøy i Sogn og Fjordane den 8. mai 1909. (side 146). Kan noen hjelpe meg å tyde brudgommens fulle navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg finner følgende barn av Jørgine og Mathias:Harald Johannes f. 3. okt. 1909Paul Ole Andreas f. 15. mars 1913Hjørdis Amanda f. 23. mai 1917Margit Norunn f. 23. mai 1917Da de siste barna kom bodde familien på Røisen på Raudeberg.Kom der flere barn?Jeg trenger mer info om Mathias. Er det noen som kan hjelpe meg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har funnet at Jannike fikk sønnen Olaf Johannes i sitt første ekteskap med Anders Abelsen.Fikk dette paret flere barn? Såvidt jeg kan se var dette paret gift fra 1879 til han døde i 1882. Da kan det være en mulihet at der var flere barn enn den ene Olaf.Olav reiste til USA (se om dette på innlegget om Alfred og John Paulsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan det stemme at Olaf Johannes, sønn av Jannike Johsdtr og Anders Abelsen Rødberg ble født den 17. juni 1880? Jeg har problemer med å finne tilbake til dåpen hans i Selje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.