Gå til innhold
Arkivverket

[#51186] Trenger du et oppslag på SAH?

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Oppps.Her skjer det mye rart.Ivar Jørgen (44): Dette må jeg få bruke litt lenger tid på. Hadde ikke tid i dagMvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per (45):Det finnes ikke skifte etter Tørris (jeg fant det ikke i alle fall) Men jeg har skifte etter Arne Jonsson. Det er på mange sider, så hvis du kunne sende meg en mail(lowangen@online.no), så får du det.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle (46): Kunne du være litt mer presis?Aud (47): Jeg kunne ikke finne skifte etter Kristian på Andset / Aaset. BeklagerMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei! Du treng ikkje orsake deg for at det har teke tid - tenesta du byr oss er eksellent likevel!Eg ser etter eit skifte som ein Gudbrand Eirikson kunne ha vorte nemnd i - i Braatten eller Brenden (skrivemåte varierar) i Skjåk (den gong Lom) - ein gong etter 1750-talet. Truleg før 1800, men ikkje sikkert.Det kan vere at Gudbrand er nemnd _Myren_ i skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Bjørtuft

Hvor ble det av min bestefars søstre, søstrene Maria Magdalena Antonsd Lindstrøm f 27.8.1881 Kilde:nr 44 s 24 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=27&uid=19908&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke og Helga Amalie Antonsd Lindstrømf 30.4.1884 Kilde:nr 26 s 38 LenkeDe er født på Schølsrud og Hammerstadeie i Østre Toten av far Anton Aronsen Lindstrøm f 19.9.1858 Kiseeie i Østre Toten og mor Helmine Martinsd f 20.8.1854 på Thorrudhagen i Vestre Toten. Begge søstrene er født utenfor ekteskap.Helga Amalie Lindstrøm døde på Hoff i Østre Toten den 15/11/1872 og ligger gravlagt på Hoff.Kilde: Gravminner DIS. Var hun ikke gift siden hun beholdt pikenavnet sitt? Hun var tjenestepige på gården Grythe i Hoff og bodde på Olderholdt samme sted som sin farmor iflg Folketellingen 1900.Maria Magdalena bodde på gården Lungaardsstuen på Østre Toten den 4. okt.1896 da hun ble konfirmert.14.2.1898 meldte hun seg ut av statskirken Kilde:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.