Gå til innhold
Arkivverket

[#51894] Trenger hjelp til å tyde hva som står i kib for Nannestad vielse 17 jun 1762


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg forsøker meg igjen for å se om noen kan hjelpe meg med å tyde alt som står i denne vielsen (side 259) LenkeTrolovet 26 mai og viet 17 jun 1762. Dragon Jens Hansen Hage og Kari Thorersdatter Brustad ....... (Gjerdrum?) udi 2det og 3dje ledd beslægtet, .................... dispensation af 8de may a.l. for ...... Kogstad...... Så regner jeg med at navnene på siste linje er caut. Hovold Larson ... og Haagen Gulbrandson ...Ville sette stor pris på om noen kunne fylle ut resten. Jeg sliter med å finne ut hvordan disse er besleketet, se innlegg 51641 (26)- og håper på å få noen ledetråder av det som i vielsen.Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

...Brustad hinanden udi 2det og 3die ledet beslægtede, hvorfore de har erholdet Kongelig Dispensation af 8de May a. l. for viidere Slægtskab, Svogerskab eller Egteskabs Løfte ... Hovold Larsøn Foss og Haagen Gulbrandsøn Foss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.