Gå til innhold
Arkivverket

[#52189] Trenger du oppslag i svenske kilder ?

Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hei Anne Lene, Du skulle vel ikke ha funnet noe på besteforeldre til Per og Ellika, ref'Lill Juelsen, Oslo, 17.9.2008 23:31 (2375) Hei Anne Lene, ville bare gjøre deg oppmerksom på gjenopptakelsen av 61758, hvor jeg forespør om fler av Ellika og Pers aner...'Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Frøydis BlyverketJeg har fortsatt ikke funnet noe. Har akkurat sett i husforhør 1876-1885, det var mange på Eda glasbruk, jeg kan ha oversett han. Usikkerheten ligger i om han a) er født på Eda glasbruk og flyttet før han så kom til Norge fra et annet sted enn Eda Glasbruk. b) Om han kom til Norge fra Eda Glasbruk.Foreløpig er det Eda Glasbruk vi har å gå på. Skal sjekke utflyttede fra Eda senere, og se om det kan være noe der.Kanskje du kan sjekke innflyttede til Eidskog ? Hva med en mail til historielaget på Eidskog, det har jeg opplevd før at de ofte sitter på veldig mye info.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk skal du ha, men jeg er redd det ble litt dobbelt arbeid. Det meste sto tidligere i den mailen, men det var du som ba meg legge inn der :-).Tror du det er umulig å finne Per og Ellikas besteforeldre?Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

(2475)og foregående innlegg ang. Frøydis Blyverket:Jeg søkte på FamilySearch og fant en Emil Persson født i Eda 24. febr. 1859:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Lenken ble ikke riktig:Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index Sweden Emil Sex: MEvent(s): Birth: 24 Feb 1859 Place: Christening: 27 Feb 1859 Place: Eda, Varmland, SwedenParents: Father: Per ERSSON Mother: Karin ERIKSDSource Information: Batch Number: C411504 Source Dates: 1845 - 1862 Film or Fiche Number: 81798 Collection Details: Eda; Svenska Kyrkan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg trenger noen oppslag i svenske kilder. Jeg er meget takknemlig om noen kan hjelpe meg. Har forsøkt å lete selv, men har kun havnet på blindspor.Det gjelder Andreas Julien f. 1762 etter eller annet sted i Sverige. Han giftet seg ca. 1800 Med Margrete(Grete) Svendsdtr. Julien. Hun var født i Sverige i 1875. Men jeg greier ikke å finne ut hvor.I 1800 var de flyttet til Overhalle/Kolvereid i Nord-Trøndelag i Norge. Jeg har veldig lyst til og forsøke å finne ut hvor i Sverige de kom fra og eventuelle familie derfra.På forhånd meget tusen takk for hjelpen.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg trenger noen oppslag i svenske kilder. Jeg er meget takknemlig om noen kan hjelpe meg. Har forsøkt å lete selv, men har kun havnet på blindspor.Det gjelder Andreas Julien f. 1762 etter eller annet sted i Sverige. Han giftet seg ca. 1800 Med Margrete(Grete) Svendsdtr. Julien. Hun var født i Sverige i 1875. Men jeg greier ikke å finne ut hvor.I 1800 var de flyttet til Overhalla/Kolvereid i Nord-Trøndelag i Norge. Jeg har veldig lyst til og forsøke å finne ut hvor i Sverige de kom fra og eventuelle familie derfra.På forhånd meget tusen takk for hjelpen.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Frøydis Blyverket/Laila Kornstad - 2481Den Den Emil Persson som Laila fant i innlegg 2481, født 24/2-59 er nok mest sannsynlig gal person. Han utvandret til Danmark i 1888. Var da gift og hadde 4 barn, hvor det første var født i 1882.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tordis Johnsen - 2483Dette er nok desverre litt lite å gå på, på den tiden. Det er ikke noe søkbart å forsøke på da. Dermed blir det kirkebøker, og det er jo vanskelig når jeg ikke aner noe om hvilken bok jeg skal forsøke i. Har heller ikke funnet dem på familysearch.Kanskje du kan forsøke å finne vielsen og/eller innflyttingen til Overhalla. Forhåpentligvis vil det da komme frem noe mer info som gjør det mulig å finne dem.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg skal lete etter Aleksander Mathisen fra Sverige som i 1865-tellinga for Horten i Norge står som 31 år gammel. Faren hans het Mathias Christensen. Aleksander giftet seg med min oldemor ( Ingeborg Marie Johannesdatter) i Borre 30.01.1859. Nr. 8 er deres nummer. Lenke Lurer veldig på hvordan jeg finner veien videre bakover i tid.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg skal lete etter Aleksander Mathisen fra Sverige som i 1865-tellinga for Horten i Norge står som 31 år gammel. Faren hans het Mathias Christensen. Aleksander giftet seg med min oldemor ( Ingeborg Marie Johannesdatter) i Borre 30.01.1859. Nr. 8 er deres nummer. Lenke Lurer veldig på hvordan jeg finner veien videre bakover i tid.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Inger MarieMathiasson, Alexander Ogift manf. 14/2 1835 i Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 26/10 1855 från Tanum S., Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till Horten, Vestfold fylke, NorgeKälla: Emibas emigrationsakt: Tanum O 1855 012Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen Hanne.Dette var spennende. Her kom det jo navn på moren også. Samt hvor i Sverige Aleksander kom fra.Mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Alexanders søsterLöpnummer: 26430 Födelsedatum: 1845-08-23 Kön: K Adress: Gården Adress, normaliserad: Gården Faderns förnamn: Matth. Faderns efternamn: Christensson Moderns förnamn: Beata Moderns efternamn: Corneliidotter Moderns ålder: 35 år Övrigt 1: Flickebarn. NB dog genast, odöpt. Barnet begrafvet den 31. Tanum F5 1846-09-10 Otto Matthias Christensson Beata Corneliidotter GårdenTanum F5 1843-04-15 Pål Mattias Kristensson Beata Corneliidotter Gården Tanum F5 1837-10-30 Bernhard Mattias Kristensson Beata Corneliidotter Gården Tanum F5 1840-03-29 Johan August Mattias Kristensson Beata Corneliidotter Gården Tanum F5 1833-03-05 Carl Mattias Kristensson Beata Corneliidotter GårdenTanum F4 1831-09-22 Kristiana Mathias Kristensson H. Beata Corneliidotter GårdenTanum V5 1830-12-24 Ungk. Matthias Kristensson Hemmadotter Beata Corneliidotter Gården Mungseröd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei. Jeg står fast og har ikke tilgang på kilder fra Sverige. Kan dere hjelpe meg med tema nr.63516MvhJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Gisle Olaussen-2486Beklager Gisle. Akkurat som dere så har jeg etter litt leting ikke funnet noe. Kanskje noen andre her med ideer ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Karlsvik

En Lars Larsen, f. 1832 i Dalsland i Sverige, bodde på Lillehammer i 1900. Han var enkemann og skredder av yrke samtidig som han mottok fattigunderstøttelse. Vi finner samme mann i 1875-tellingen for Lillehammer. Da er han oppført som Lars Gustav Larsen, f. 1832 i Aarnal i Sverige. Han var da enkemann, skredder og bosatt i Fattigstuen ”Søndenfor Mesna Bro” og forsørges helt av fattigvesenet. Vi kjenner til to av hans barn:Lars Gunnerius Vilhelm Larsen, f. 1872, og Severine Lovise Larsdatter, f. 1862 i Fredrikshald. Hun bodde sammen med faren i Fattigstuen. Mitt spørsmål er følgende - er det mulig å finnne opplysninger om Lars Gustav Larsen, f. 1832 i Aarnal i svenske kilder? mvh Ove Karlsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hei Hanne Ludvigsen!Tusen takk for hjelpen. Nå er jeg glad. Klarer du å se når og hvor foreldrene til Aleksander Mathisen ble født.Leter etter om det er noen navn som kommer igjen i familien.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Inger-Marie Har ikke funnet Mattias i Tanum, skal se mer. Tanum F4 1810-11-11 Beata Cornelius Persson H. Chrestina Olsdotter Oppen Her er dødsdagen.Löpnummer: 6560 Dödsdatum: 1853-04-02 Begravningsdatum: 1853-04-12 Kön: K Förnamn: Beata Efternamn: Corneliidotter Adress: Under Mjölkeröd Adress, normaliserad: Mjölkeröd Dödsorsak: Blodgång Dödsålder: 42 år 5 mån Anhörig 1: Make: Mathias ChristenssonInformation om registret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Löpnummer: 16410 Dödsdatum: 1877-03-19 Kön: M Förnamn: Mattias Efternamn: Kristensson Adress: Tova Dödsålder: 69 år 3 mån 27 dgrDette skal være din Mattias, kansje Anne Lene kan skjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Helt fantastisk hva du finner frem. Nå er det bare å lete videre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Inger.Marie Her er litt tilTanum F3 1801-10-29 Pehr Bonde Cornelius Pehrsson Hustru Christina Olsdotter Oppen Tanum F3 1804-02-07 Olaus Cornelius Pehrsson Hustru Christina Olsdotter Oppen Tanum F3 1806-03-15 Petter Cornelius Pehrsson Hustru Christina Olsdotter Oppen Tanum F3 1807-06-05 Beata Cornelius Persson Hustru Christina Olsdotter Oppen Tanum F4 1810-11-11 Beata Cornelius Persson H. Chrestina Olsdotter Oppen Tanum F4 1813-01-07 Johanna Catrina Cornelius Persson H. Christina Olsdotter Oppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.