Gå til innhold
Arkivverket

[#52189] Trenger du oppslag i svenske kilder ?

Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Beklager litt feil i innlegg 1600.'Mormor' Johanne Andersen er f. 1815 i skee sogn i Sverige.'Mor' Johanne Andersen er f. 1847 i skee sogn.'Datter' Amalie Charlotte f. 1886.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

ArildVärmlands släktsforskarforäning finnes jo mange steder i Värmland. De har gjerne god oversikt og personer man kan kontakte. Jeg fant ikke noe for Arvika spesiellt, men for flere av stedene rundt. Se på lenken om det er noen aktuelle steder for deg.http://www.genealogi.se/varmland/index.htmJeg fikke ikke lenken til å virke slik den skal. Se i den hvite/røde ruten midt på. Der er det en lenke som heter: har du fråga om et socken ? Fråga først vårt lokalombud. Velg den lenken så kommer du dit du kan velge.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ola LjødalJeg finner henne ikke som døpt 12/4-1901 i Eda. Nå har jeg sett gjennom hele 1901 uten å finne henne. Har du navn på foreldrene ? Eller kjenner du til noen søsken ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kjell Arne MellumDårlig start på dagen min ?Jeg kan ikke finne Johanna Andersdatter og heller ikke søsteren Augusta i Skee på de f.år du oppgir. Foreløpig har jeg ikke utvidet letingen til litt før og etter de oppgitte fødselsårene.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Anna Kajsa var FØDT 12.4.1901 i Helgeboda. Fire av søsknene het Gustav, Johan, Ragnar og Linnea. Og muligens Ruth. Faren het sannsynligvis Anders. Takk for at du vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Innlegg 1604.Takk for at du prøver, håper du kan utvide søkene dine når du får tid. Jeg sitter her og leter etter slekten til min svoger, som er 'særping'. Så alle opplysninger mottas med takk.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ola LjødalHm... merkelig. Nå har jeg sjekket fødelsesboken en gang til, og finner henne ikke i 1901. Har sjekket rundt samme dato i 1900 og 1902.Har sett i husforhør 1896-1905 for Helgeboda, og kan heller ikke finne familien der. Har også søkt i tellingen 1900 på en gift mann Anders med bosted Helgeboda. Finner ingen med noen av de navnene som du har på Anna Kajsas søsken.Har du fødselsdato/år på noen av søskenene hennes ? Det er klart at om Anna Kajsa er barn nr 1 så er jo ingen av søskenene som du nevner i alle fall født enda ved tellingen 1900.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

hei Anne Lene. Jeg har fått kjempehjelp av deg før,jeg tar sjansen på et spørsmål til. Jeg er ute etter foreldrene til Sara Andersdatter, hun skal være født 1784, død i 1819,antageligvis i Packebyn,Mo. Hun var gift med Jan Enarsson,f.1784,Kroken,Mo,g.ca.1811, første barnet født 1812. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kjell-ArneJeg finner i Skee en Johanne Lisa født 30/11-1846 døpt 4/12. Foreldrene her er Anders Månsson og hustru Johanna Andersdotter.Hva tror du om det ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kjell-ArneDet jeg skrev i forrige innlegg var din Johanna, nå har jeg fått stadfestet det i et husforhør. Husforhøret 1845-50 plassen Sågen-Valex.Jeg skrev/tydet feil etternavn på far (det var litt utydelig i f.boken):Ander Mathsson 13/2-11Johanna Andersdotter 2/4-18Barna: Anna Maria 17/5-41 (dato utydelig, kan være 17/9 eller 17/3)Augusta 30/11-43Johanna Lisa 30/11-46Alle er født i Skee.Jeg kan finne mer, men skal snart bort. Så jeg vet ikke om det får blitt i dag.Du kan sikkert søke og finne en del her: http://www.slaktdata.org/index.php/regsearchAnne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Innlegg 1610Takker for opplysningene. Utrolig artig at du fant dem. Når du har tid, kan du se om du klarer å finne noe mere om deres aner??Igjen, tusen takkMvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Hei!Min oldefar har en ukjent søster. Hun heter Julia Maria f. 23.10.1876 ( 22.11?) Hennes mor het Kristina Olsdatter Brandt f. 13.06 1856. De kom fra Frendefors til Onsøy august 1879, Julia Maria var da 3 år. Hun må være oldefars halvsøster, Kristina giftet seg med min oldefars far i 1882. Kan Anne Lene eller noen andre vennlige sjeler finne ut hvem som var Julia Marias far og evnt. flere andre opplysninger om henne?Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Kristina Piga (ogift kvinna)f. 13/6 1856 i Frändefors, Älvsborgs län (Dalsland)Utvandrad 1881 från Fredriksberg, Vänersborg, Älvsborgs län (Västergötland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 280Emibas emigrationsakt: Vänersborg P 1881 033Hun lot ikke barnet bli igjenn i Älvsborgs?Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Er ikke sikker. Jeg finner en Julia Marie ( ingen etternavn) på gården Holm i Torsnes, Borge under 'innflytta svenskar'. Hun er født 22.11 1876 og hun er innflyttet fra Onsøy til Torsnes i 1881, det samme er Kristina Brandt. Julia Maria er også nevnt i en bok om slekter i Borge/Torsnes, sammen med min oldefar Jørgen Berg/Træff familien.Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Christin Wold

Legger til lenker til innlegg nr 1594. Har endelig lært meg det!!! Ægteviede nr 8 og forlovede nr 106. Håper noen kan hjelpe meg ? Lurer på hvem de er , familie,når de kom til Norge osv.Fødested på Anna er opplyst som i både Norge og Sverige,men finner henne ikke her. Mvh Ann Christin [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5737&idx_id=5737&uid=ny&idx_side=-319>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Merkelig at de ikke finnes? Jeg har nå fått greie på at morens navn var Karoline. (Anders og Karoline altså)! Anna var i ett av sine meget unge år kåret til 'Edaprinsesse' - uten at det vel har noen betydning for letingen. Alle barna utenom Anna (som ble gift til Vinger) bodde hele livet i nærheten av grensen mot Vinger/Eidskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Christin Wold

Hei Ola ! Tror ikke dette er riktig person , den Anna Larsdatter jeg leter etter har en far som heter Lars Svendson,men jeg skal se litt nærmere på det.Takk for hjelpen. Mvh Ann Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kjell ArneForts på innlegg 1610De fikk noen barn til:Anton 21/1-1850Johan Martin 14/2-54Mathilda 2/8-52Magnus 13/3-60Så står det en oägta son Carl Anton 5/10-1860. Har ikke klart å finne hvem som er hans foreldre.Fortsatt er alle barn fødte i Skee.Familien flyttet mye og bodde ikke så lenge på hvert sted. De kom til Sågen-Valex i 46, i 49 flyttet de til Ø.Langeskog u/Hogen, i 52 til Stora Åserød og i 53 til Liden/Kaseliden u/Mørkebacka og i 58 til Stora Åserød. Alle er stedsnavn i Skee. Etter 58 vet jeg ikke, for jeg har ikke fulgt fam etter husforhøret som slutter i 1860.Så, fødelsesboken for 1811 i skee: Den 13/2-1811 føddes Mattis Anderssons barn, från Knappedalen. Moder Maria Torstensdotter. BArnet Anders døpt den 15. Vittnen: Anders Olsson ibid, rodebåtman Sträng (?), Anna Maria Andersdotter og Sofi Anna Olsdotter ibid.Mattis og Maria var mye mer bofaste enn deres sønn kom til å bli. Jeg har sett i husforhør fra 1814-1825 og i hele denne tiden bodde de i allefall på Knappedalen:Mattis Andersson 6/10-1784Maria Torstensdotter 26/3-1787Barna: Anders 13/2-1811Anna Catharina 28/4-1814Oleana 27/3-1817Johanna Maria 19/7-20Olaus 1823Pike den 17/4-26, problemer med å tyde navnet, mulig TholitaLovisa 1829Jeg har store problemer med å logge meg på svar i dag, dvs det går ikke. Så derfor har jeg ikke fått sjekket familiene i husforhør 1880.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Anne Lene og Kjell ArneSkee F5 1860-10-05 CARL ANTON hsonen Carl Andersson inh Anna Maria Andersdotter JörlovStår at han er uekte, mor 19 år og far er fra JörlovHanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Fint hanne.Da er han datter av deres datter da. Jeg lurte på om det kunne være slik ja, at han var barn av en av barna. Det fremkom ikke tydelig i husforhøret.Flott at du fant ut av det.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Skee F2 1784-10-26 MATTIS Anders Tomasson Marta Olsd Norr Slön Skee F1 1755-04-16 ANDERS Tomas Olsson Mari Andersd Norr SlönSkee V6 1780-09-08 Anders Tomasson Martha Olsdotter Norr Slön NysterödSkee F2 1782-08-24 ANDERS Anders Tomasson Marta Olsd Norr Slön Skee F2 1784-10-26 MATTIS Anders Tomasson Marta Olsd Norr Slön Skee F2 1787-01-10 CATARINA Anders Tomasson Marta Olofsd Norr Slön Skee F2 1788-10-25 MARIA Anders Tomasson Marta Olsd Norr Slön

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ola Ljødal.Ja det merkelig at jeg ikke finner dette, og du er jo så sikker. Noe må jeg ha oversett, tror du ikke.Lenke Om du velger Eda på denne siden. Linker på venstre side, under adresser finner du et par personer det går an å kontakte. Ser at det ikke ligger noe mail-adr der, men postadresse og telefon er jo der. Da kommer du sannsynligvis til en som kjenner Eda, og det gjør jo tross alt ikke jeg. Kanskje de kan hjelpe bedre. Evt at du kan få noe info, som du kan legge ut her, så får vi se om det går bedre å finne noe.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det går litt smått i dag. Jeg får ikke logget meg på svar, og da blir det hele litt amputert. Kommer tilbake til de ubesvarte forhåpentligvis utover dagen om det blir bedre da.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Skee F2 1787-03-26 MARIA Torsten Corneliusson Anna Olofsd SträngenSkee V6 1782-08-11 Torsten Corneliusson Anna Olsdotter Allemarken Ö Strängen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.