Gå til innhold
Arkivverket

[#52189] Trenger du oppslag i svenske kilder ?

Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Takker og bukker for hjelpen.!!Er det mulig å få sjekket opp hvor hennes mann Hugo er begravd.Om en ønsker mer informasjon om Johanne, f.eks bekreftelse på om det virkelig er henne som er begravd i Stockholm i 1965 hvor hendvender en seg da?Hvordan kan en finne ut mer om hennes sønn som nok er gått bort, hvordan går en da frem for å skaffe mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Føde forsamling er Karl JohanNilsson, Margit LinnéaBeväringsg 7 415 05 GöteborgDöd 26/6 1984.Kyrkobokförd (1985) i Nylöse, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland). Mantalsskriven (1985) på samma ort.Född 26/3 1914 i Göteborgs Karl Johan (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).Änka (15/9 1979). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Nylöse, Göteborgs kn (Västra Götalands län, Västergötland)Födelseförsamling i källan: KARL JOHAN (Göteborgs och Bohus län)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Einar GrønengDette er så ny info det er snakk om her, at det er ikke tilgjengelig på nettet. Jeg ser på svar.ra.se at fødelsesboken for 1914 er mikrofilmet, så det er fullt mulig å låne den fra Svar, men på nettet er den altså sperret. Du må nok få greie på hva det står i fødelsesinnføringen til Margit Linnea. Da kan vi godt forsøke å komme videre her. Spør ditt lokale bibliotek, de bestiller fichene for deg. Ikke noe problem.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

ArneJeg har sett etter Hugo i dødboken, men har ikke klart å finne han jeg. Han burde jo tydeligvis være å finne. Kanskje Hanne er heldigere ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Arne:Har i likhet med Anne Lene sett etter Hugo i dødboken uten å finne han. Er du sikker på at de ikke bodde i Norge på den tiden Hugo døde? Johanna ble enke 22/7-1958 (Födelseförsamling i källan: Norge)Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt familien kjenner til så bodde de i Sverige. Det er kjent at sønnen skulle gifte seg i København etter at hadde vært i Haugesund rundt 1950. Til og med en annen nå avdød slektsforsker i familien så 'forsvant' hun. Sønnen Martin var illustratør i følge min far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Hei ArneAntar at dette er din Hugo18861028-125Johansson, HugoRåsundavägen 43Död 22/7 1958.Kyrkobokförd i Solna, Solna kn (Stockholms län, Uppland).Född 28/10 1886 i Fässberg (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).Gift man (19/4 1919). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2007: Solna, Solna kn (Stockholms län, Uppland) Råsunda, Solna kn (Stockholms län, Uppland)Födelseförsamling i källan: Fässberg (Göteborgs och Bohus län)Källor: DA / DOR 52-60mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm........!!!!! Fantastisk... Mye god hjelp å få her på forumet.Siden jeg ikke vanligvis driver med slektsforskning i Sverige så lurer jeg på hvor og hvordan jeg skal lete etter informasjon om giftemålet 19/4-1919.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

I min slekt fra Trysil finner jeg to som har kommet fra Sverige og slått seg ned i Trysil. Det hadde vært fint å vite noe mer om deres slekt.Den ene heter Lisa Eriksdotter Långflon, f 1790, d. i Trysil 1852. Hun ble i 1812 gift med Petter Olsen Plassen, Søndre Grønneset, Trysil.Den andre heter Nils Svendsen Afven fra Høljnes, født 1798. I 1825 ble han gift med Ingeborg Embretsdatter Rypbækmoen og bosatte seg i Trysil.Takknemlig for mer informasjono om deres forfedre. Hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

ArneSå fint at du fant Hugos dødsfall Tove, jeg lette og lette og fant det ikke. Fint at vi er fler her.Vielsen i 1919 er sperret på nettet. Muligheten for at den er mikrofilmet og dermed tilgjengelig for lån/kjøp på mikrofiche er stor.Kontakt Svar http://www.svar.ra.se/ Det er de som sitter på det. På hjemmesiden er det greie oversikter. Du vil selv kunne se om den vigselsboken du ønsker er mikrofilmet. Om du mailer eller ringer til svar, så er de veldig hjelpsomme.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

GreteJeg må få spørre om du vet noe mer om disse personene jeg. Det er litt lite å lete på.Jeg antar at f.år har du regnet ut fra alder ved vielse ? Tittet på vielsen i Trysil, og der var det jo ikke noe info å hente å gå videre på.Spørsmålet mitt da, blir om du har funnet disse to svenskene Lisa eriksdotter og Nils Svendsen som innflyttet til Trysil ? Og om det da står hvor de kommer fra ?Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Lothe

Hei Anne LeneJeg har spurt deg om hjelp tidligere, men hadde for lie opplysninger. Nå har jeg merDen jeg leter etter er Magnus Andersen Wiinberg født i Sverige ca 1768Han gifta seg med Abelu Christensdatter Ous i Eid / Nordfjord 06.01.1806.Da ble navnet hans skrevet slik: Magnus Andersen WENNEBERGHan døde på Rindal / Eid 04.06.1854Med forhåpningsfull hilsenKarin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

KarinHar det noe sted fremkommet hvor i Sverige han er fra ? Det er ikke godt å vite hvor man skal starte. Fødselsinnføring er nok kun i liten grad søkbart, det blir å lete i aktuelle kirkebøker. Da trenger vi å vite hvor han er fra.Har du f.eks funnet han innflyttet til Eid ? Hvor kom han da fra ?Et skudd i blinde. Jeg vet ikke hvor vanlig Winberg navnet er i Sverige, er det veldig vanlig så blir dette et enda større skudd i blind.Jeg har funnet en bouppteknin i 1777 etter en Anders Winberg, Kronolänsman. Hemort : Stora Rytterne. Snevringe Häradsrätt.Boupptekningene inneholder som regel navn på arvinger og hvor de bor. Jeg får ikke sett på selve boupptekningen. Men, den er å få kjøpt. Om du skulle ønske å avklare om dette er noe eller ikke, så kan du jo starte med å kontakte Svar. LenkeHer er fullstendig info jeg fant om det, så har du noe eksakt å vise til: Register: Bouppteckningsregister - Västmanlands länPost 1 av 12 Tillbaka till träfflista - Ny sökningNamn: Anders Winberg, kronolänsman Hemort: Stora Rytterne År: 1777 Arkiv: Snevringe häradsrätt (ULA/11363) Volym och nummer: F II:5, nr 1443 SVAR-nummer: D69228 Information om register: Bouppteckningsregister - Västmanlands län Er det noen andre som kan ha noen gode ideer på hvordan vi kan finne rett Magnus her ?Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja, det ser nok ut som navnet desverre ikke er helt uvanlig.Antar at far må hete Anders.....Winberg, og den jeg nevnte kan passe med år. Men, er klar over at det fort kan være galt. Bouppteckningen ville gitt svar på om han har en sønn Magnus når han dør.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Lothe

Takker ANNE LENE, men jeg får dessverre ikke opp linken du henviste til. Jeg har ikke funnet noe om fødested i Sverige. Det eneste jeg vet er at bestefar fortalte at det skulle være mange prester i den slekta.Kan du sende meg en adresse jeg kan henvende meg til for å få bouppteckningen?mail: karlot@getmail. no Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Karinkundtjänst@svar.ra.sePrøv www.svar.ra.se På siden som da kommer opp er det en blå rute nesten øverst og til høyre på siden. Det er linker til hvordan du kommer i kontakt med Svar.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei.Kan dere gjøre et søk for meg på:Elena/Eline Einersdtr. f. ca 1810-1811. Hennes far er oppgitt til Einer Olsen ved hennes vielse i Åsnes, Hedmark.Lenke Jeg finner henne ikke døpt i Åsnes, men de flyttet jo så ofte rett over grensen, så kanskje hun er svenskfødt/døpt?Utifra hennes døtre kan mor kanskje hete Berthe/Bithe, Oline/Elina e.l.På forhånd takkMvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kjell ArneDu sier at mange av barna hennes er døpt i Djekneliden. Har du info om disse barna ? Navn og f. år ? Så vil det være lettere å forsøke å finne det du lurer på.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grete jøraas

Frants Julius Theodor Klingstrøm ble født i Sverige i 1855. Når (og hvorfor) han flyttet til Norge, vet jeg ikke. Her var han gift og bosatt i Kristiansand. Klarer du å finne hans bakgrunn; fødested og foreldre? Takker for hjelp!vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.