Gå til innhold
Arkivverket

[#52342] Ishavsforlis

Gjest May Britt Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Britt Sørensen

Ha, jeg hadde ikke oppdaget fødselsårfeilen som du oppdaget,takk. Hun var født i 1877. Men tror resten er riktig, sammenlignet med Andebu bygdebok del 2, s. 654, bruk 15. Ellen Sofie og Olav fikk 5 barn, hvor eldste er født i 1913. Andebu prestegjeld har tre kirkesogn, Kodal, Høyjord og Andebu.MvhMay Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Ja, det stemmer jo på navn til hennes far i hht begge ekteskapene. Bodde Èlen Sofie på samme sted hele tiden? Litt forvirrende disse gårdsnavnene. Har sett på Andebu bygdebok, den delen som ligger på nettet. Og Heia, matrikkelen 1886. Ser at du ikke har fått svar i Slektsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Britt Sørensen

Ellen Sofie var født i Stein (i Andebu) og jobbet nok en del rundt på ulike gårder og flyttet permanent til Ambjørnrøløkken (også Andebu) i 1913 og bodde der til hun døde. Jeg har ei tante på 86 år og opplysningene jeg har om Ellen S. er sjekket opp med bl.a.henne. Tror Ellen Sofie jobbet en periode i Fon, Ramnes komm., nå Re. May Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avin Andreassen

I søket etter Anton Eriksen må man være klar over at hans fulle og rette navn var Laurits Anton Eriksen. Han er døpt, konfirmert og gift under det navnet. Han er født på Heia i 1878, konfirmert fra Ambjørnsrød i 1892 og oppholt seg på Tolsrød i 1897 da han giftet seg. Han var da sjømann. Det er merkelig at Ellen Sofie angis som pige da hun giftet seg igjen i 1913 (fins det lysningsbøker?) Fødselsåret 1887 må være feil, hun er født i 1877 på Stein, og samme far oppgis ved begge ektekapene. Hennes andre ektemann var fra vestre Toten og oppholdt seg på Fon da de giftet seg. Det var jo barn i det første ekteskapet, så det bør være et skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Ja, skifte må være utført, og det skal stå i kirkeboken, MINI, ved inngåelse av nytt ekteskap, derfor jeg lurer på hvilken kirkebok som gjaldt for Andebu etter 1909. Står ingen nevnt i oversikten på Arkivverket sine sider. Bøkene slutter i 1909 i den oversikten. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

ps. Tenker på at denne diskusjonen kanskje egentlig skulle ligget under Vestfold i Brukerforumet, der titter gjerne folk som er jobber med Vestfold?Vet ikke hva du mener May? Kanskje du skulle lage et lite resyme og legge inn i Brukerforum og der henvise med link til denne her i Arkivforum? Legge navn og gård/sted i overskriften er lurt. Si fra om du trenger hjelp. mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Britt Sørensen

Hei Marianne.Ja, mulig det hadde vært lurt å flyttet saken over.Men da trenger jeg hjelp, ja. Drar på jobb nå, er på i ettermiddag.Tusen takk.May Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.