Gå til innhold
Arkivverket

[#52421] Ulensaker - Kristoffer Dyresen Fonnebekk(?) og Anne Hansdatter Oustad viet 1766.

Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Jer har ikke lenke til kirkeboksidene, men Botolf Sørensen og Anne Jørgensdtr ble viet 8. apr 1750, Halvor ble døpt 21. juni 1750, Mari ble døpt 21. apr 1754, Jørgen 16. okt 1757, Gunder 11. mars 1761, Guri 17. mars 1771 og Ole 31. mars 1776.I tillegg er det en Gunder døpt 29. okt 1752, men denne er nok død før neste Gunder ble født.Eli og Anne kan jeg ikke finne døpt i kirkeboka for Ullensaker. En Eli fra Melby er konfirmert og er da oppgitt å være født 1764. Jeg regner med at Anne er den som blir konfirmert fra Låke og som da skal være født i 1768.Dette styrker teorien om at de må ha vært utenbygds en periode mellom fødselen til Gunder i 1761 og Guri i 1771. Jeg ville tippet på Nannestad, men har ikke funnet dem der heller.Ellers er det imponerende å se at det går 26 år mellom første og siste barnet. Hun må ha vært svært ung da Halvor ble født.Melby er forøvrig samme gård som dagens ordfører i Ullensaker bor. En svært populær person, skal en dømme etter valget på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Ole. Jeg bare takke deg igjen for all hjelpen her. Du virker godt kjent på Romerike, og det setter jeg stor pris på. På bakgrunn av Carstens og din informasjon mener jeg at vi er på rett vei her, regner med å finne ut av det med grundig gjennomgang av det jeg har fått nå. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei igjen Carsten og Ole.Klarer en av dere å tyde det som står foran Anne Jørgensdatters navn i vielsen? Ser ut som det begynner på S. Bottolf ser ut til å være soldat iom det som står under cautionister.Takk for hjelp - Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det står skrædder. Cautionister var Paul Hveim og Ole Olssøn Elstad. Han har attest fra Lars Widing (som var sogneprest i Nannestad). Det er også nevnt en Obr.Lieut Rosing, men jeg klarer ikke å tyde hva som står under navnet hans, det ene ordet kan være soldat.Han har nok vært soldat hos Rosing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Dette er kanskje bare spekulasjoner, men jeg har faktisk en Mari Hansdatter Døli fra Nannestad gift rundt 1727 med Søren Torersen Olstad fra Gjerdrum i en annen gren av slekten.Det første barnet jeg har registrert på dem er Berte født i 1735 - så i ettermiddag skal jeg se om jeg finner barn født fra 1727 og utover. I genealogi må man bruke fantastien og heller eliminere etter hvert!!! Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Søren Torersen under Olstad hadde iflg. BB mange barn med 2 koner, men ingen Bottolf er nevnt. Fant denne på FS, men de bøkene er selvfølgelig ikke scannet.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.