Gå til innhold
Arkivverket

[#53403] RO: Endre Andersen f. 1830, Finnås

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Ingeborg Olsdtr.ble f.8.5.1868 og dpt. 24.5.1868. Helge Andreas ble f. 23.6.1870 og dpt. 31.7.1870 begge Haugesund. De bodde i hactor Skarvetuns hus sør på Risøy i det som i dag heter Skarvetunsgt. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Robberstad f.23.6.1836 døde 25.1.1927 og ble gr.l 1.2.1927 i Haugesund. Han bodde i Sundgt.138 på Risøy. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole ble gift med Anne Margrete som ble f.21.12.1850 i Avaldsnes og som døde 6.11.1930 på aldershjem i Haugesund og ble gr.l 13.11.1830. Fant også en Andreas Severin Robberstad f.12.5.1881 i Haugesund død i New York i 1911 og sønn av Endre Anderson Robberstad og Sigrid. Se nr. 46 Lenke Har ogsåbilde av gravstedet til Ole og Gunla. Det kan jeg sende til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole og Gunla hadde enda en datter - Anna Serine f. 27.1.1872 dpt.3.3.1872 og død 31.3.1874, gr. l 28.4.1874 i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe her som jeg ikke forstår for 'min' Endre Andersson Robberstad/Rubbestad flytta tilbake til Bömlo og döde i 1870, så det må nok være en annen Endre Andersson som er far til denne Anders Severin f. i 1881.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det visst om hverandre.Takk for siste innlegg.Den Andreas O. Robberstad som er sammen med Ole i 1900 er nok sönn hans Helge Andreas tror jeg, og han er gift med en Olava: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt innlegg # 33, ja, det kan stemme for denne Endre var födt i 1854, han gifta seg til Böröy står det i bygdeboka.Da er han alstå utenfor mitt slektsfelt, men takk allikevel-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Olava som er født 22.9.77 i Skåre må være Olava Bertine, datter av Daniel Danielson f.1839 og Randi Kolbeinsdtr. f.1842 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest nederst på venstre side lysning for Helge Andreas og Olava Endrikke Amalie Aanonsen Halseid (?)f. Skåre 1878: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Haugesund, Lysningsprotokoll nr. VIII 1 (1898-1908), Lysninger 1900, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4424&idx_id=4424&uid=ny&idx_side=-19>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olava er datter av Ånen Erikson f.1822 på Søra Vikse i Skåre og død på Halseid i 1909. Mor til Olava er Karoline Henriksdtr. f.1833 på Bakken, Førland i Skåre. Hun døde i 1886 på Halseid. Dette er en del av min kones slekt og jeg har mange opplysninger om dem. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dåpen til Olava Erika Amalie i 1878. Lenke Halseid ligger helt nord i tidl Skåre (nå Haugesund) og grenser mot Sveio. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, hjertelig takk, Johan Arthur-:)Nå får jeg se om dette paret fikk etterkommere da.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet dette paret død i Haugesund i de databasene som foreligger. Det er gravstedsregister over alle døde i Haugeund, Karmøy og Tysvær. Kanskje har de flyttet på seg? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den I. Olina Kolstø som står oppført på samme plass som Ole Robberstad ved FT 1900 er datteren Ingeborg Oline Olsdtr. f.5.8.1868 og død i Haugesund i 1927. Hun ble gr.lagt 30.8.1927 på Nordre Hauge kirkegård. Hun var gift med bendix Ingolf Kolstø som var f. 12.10.1865 og som døde i 1958. Han ble gravlagt 23.12.1958 på Nordre Hauge. Familien hadde tre barn ved FT 1900. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen, så her ble det noen etterkommere allikevel! Mulig jeg har 4-menninger i Hgsd da-:) Her er vel far til Bendikx tenker jeg: LenkeMed hensyn til Helge Andreas og Olava så har jeg og vært inne på den tanken, jeg har til og med sjekka emigrantlistene, man vet aldri!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er over 70 mennesker med etternavnet Kolstö i Haugesund, prövde å kontakte en. Men han var ikke i slekt med disse folka mine i det hele tatt. Derimot var han interessert i slektsforsking så kanskje vi får se noe til han her-:)Det er faktisk vanskeligere å lete etter etterkommere enn det er å finne forfedre!! mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den faren er riktig i nr. 45 er Bendix bror til kunstmaleren Fredrik Kolstø som er ganske kjent i Norge. Vi får undersøke litt til om den saken. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Bendix Ingolf Kolstø som er nevnt i nr. 43, skulle være Jon Bendix. Kolstø. Det var sønnen hans som het det førstnevnte. Jon Bendix var sønn av Ole Olson Kolstø f.1834 på Kolstø i Avaldsnes. Han var gift med Eli Serine Bendiksdtr.f.1838 på Meland i Avaldsnes.De flyttet til Haugesund. Så det ble ikke noen bror av Fredrik Kolstø. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.