Gå til innhold
Arkivverket

[#53702] Adriana Giertsdatter døpt 30 mai 1717 på Leka NT


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Kvaløy

Da har eg funni opphavet til Gjert Olsen! Takket vera denne tråden, som sette meg på rett spor, er gåta løyst etter tiår med leiting. Først av alt, Gjert Olsen var ikkje ein Brems.Skiftet etter Gjert Olsen inneheld ikkje mykje av interesse, men eg nemnte i (31) at mogeleg enkja var frå Vikna. To personar frå Vikna blir utnemnt til verger for umyndige born. (Maren, evt. Ole, eg veit ikkje kva aldersgrensa var i 1742) Desse to var Anders og Ole Lyngsnes. Da desse to mest sannsynleg var familie/slekt, kopla eg dei opp imot enkja, Berit Andersdtr. (Eks. Anders kunne ha vori far til Berit).Eg fekk tak i Vikna-boka, Bd. III s. 146. Brukar på Lyngsnes frå 1664 var Ole Michelsen. Han var gift to gonger (ukjente hustruer) og hadde 6 born i første ekteskap, og 4 i andre. Vi finn bla. Gjert Olsen og Michel Olsen. Michel Olsen døyr i 1714, og sønene hans overtek gardparten, dei er Anders og Ole Michelsen, Lyngsnes. Vi kan vel med rimeleg stor sikkerhet si at Gjert Olsen var frå Lyngsnes i Vikna!Om Adriane Gjertsdtr. var av slekta Brems, må det i såfall ha vori frå mora. Hennar opphav er framleis ukjent. Eg ser for meg nokre mogelege teoriar:1. Adriane Gjertsdtr. frå Leka er ikkje same person som A.G i Lødingen.2. A.G i Lødingen er same person, men ho har tatt namnet Brems.3. A.G i Lødingen er same person, men ho har Brems-namnet frå mora.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Ja, men det var da fint at noe godt kom ut av denne tråden.Kan godt være at det er ei annen Adriane jeg er på jakt etter, men det var flere ting som 'passet' så godt. I grunnen kan ikke jeg heller forstå hvorfor Adriana i Lødingen skulle benytte Brems som slektsnavn hvis hun ikke er døpt det. Får ta disse opplysningene med, og jakte videre. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Terje E Skrolsvik

Tar opp igjen denne tråden for å sjekke fadderne til Adriane døpt 30/5 1717. Fadderne er: Hendrich Ruch, Lars Sørgutviken, Kirsten Frodesdatter Sørgutviken, Anne Frodesdatter Helter, Lisbeth Medgutviken.Jeg regner her med at Kirsten Frodesdatter og Anne Frodesdatter er døtre av Frode Michelsen Simle/Cimle og Maren Pedersdatter. Frode Michelsen er det skifte etter 30/9-1696,og Maren Pedersdatter dør 1704 etter å ha vert opp igjengift med Johan Nielsen.Jeg ser at far til Giert Olsen skal være en Ole Michelsen fra Lyngsnes i Vikna.Noen som kan sjekke om det kan være slektskap mellom disse Frode og Ole Michelsen?Frode Michelsen Simles barn med Maren Pedersdatter er: Peder f ca 1650, Lisbeth f ca 1651 d 1712,g m Elias Larsen, Kirsten f ca 1654, Margrethe f ca 1660 og Anne f ca 1672 d.1748.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det er mye som kommer frem i gamle skifter. I skifteprotokol 3A 01 1656-1661 for N.Trøndelag Namdal side 14 er det skifte 2/4-1657 på Simle i Leka etter enken Elisabeth Pedersdatter sal Michels kone.Her blir barnene listet opp: Jacob, Oluf, Ifuer og Frode Michelssønner, og Maren, Anne, Lene og Gunille Michelsdøtre.Så hvis det nu er rett Adriane Giertsdatter, så har vi her hennes foreldre Giert Olsen og Berit Andersdatter.Hvis det er som ØK skriver at far til Giert er Ole Michelsen og ukjent kone, regner jeg her med at Ole og Frode Michelssønner er brødre, siden to av døtrene er faddere på Adriane, og at Michel og Elisabeth Pedersdatter er deres foreldre.Men hvem er da Michel på Simle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Fra Nærøy Bygdebok , bind VI, side 122 og 123. (forf. Kåre Leirvik, 1995)Michel Simle, f.ukjent, d.før 1657, g. med Elisabeth Pedersdatter, f.ukjent, d. 1657. Barn: 1 - Jacob, f.ukjent 2 - Oluf (Ole), f. ukjent Eier og bruker av Dragland, gnr 22. 3 – Iver, f.ukjent 4 – Frode, f. ca 1635, bruker av Simle. 5 – 8, døtrene Maren, Anna, Lene, Brynhild. Alle f. ukjentMichel sin mor var ihht ei skatteliste fra 1645 Lisbet Simle. Hun var enke og oppført som husbonde med sønnene Michell og Iffuer samt datter Leene som skattepliktige (voksne) barn.mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar Dag.Ser at det og eksisterer en Isach Rasmusen Simle,Bindalen i 1708 død 7/4-1776 med ei datter Gunhild Simle g m Johan Hansen Wulff i Leka 7/7 1755. Da bør det vel være en Rasmus Simle og antagelig fra samme gården Simle ?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Fra Nærøy Bygdebok , bind VI, side 125, Simle.Isach Rasmussen f.ca 1708, Horsfjord i Bindalen (far Rasmus Isachsen Horsfjord), d.1776, g.1729 med enke Sara Pedersdatter Simle f.ca 1697, d.1767 (foreldre Peder Abrahamsen Rød og Bereth Iversdatter).Gunhild er deres tredje barn av fem. Hun er født 1734, g. 1755 med Johan Hansen Wullf f. 1724 i Overhalla. Brukere av Saur, gnr. 17 i Foldereid. Fra Bindal Bygdebok, bind I, side 127, Nordhorsfjord:Rasmus Isaksen f. ca 1671 Kjærstad i Bindalen, d.1757 ,g.1704 med Gunhild Andersdatter f. ca 1676, d 1759.Deres første barn av mulige fire, var Isach som ble gift på Simle. mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha,Blir nødt til å låne inn 'noen' bygdebøker . Det blir mye navn å holde styr på etter hvert. Dette området er jeg ikke så kjent i så må ha noe å hjelpe meg med samtidig som jeg sjekker kirkebøker og skifter.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg ser i skifte etter Berithe Andersdatter, kona til Giert Olsen, skifte 1/7-1744 på Schej i Leka. Der er vurderingsmennene velagtet Erich Pedersen (Brems?) og dannemand Peder Hansen Husby. Disse er vel svogre. Noen som kan se om det er noen forbindelse mellom disse og enken? Hun er antagelig en Andersdatter Husby. Jeg har foreløpig ikke funnet noe skifte etter en Anders Husby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Godt å sjå at denne tråden har vakna til liv igjen!Eg har forska litt på denne slekta sia sist, og eg har bla. skrivi ei slektsbok: 'Kvaløy-slekta fra Leka' Boka tek utgangspunkt i Gjert Olsen og etterkommarane hans. I avsnittet om hans dotter, Adriana, har eg skrivi at det er 'stor sannsynlighet' for at det er ho som hamna oppi Lødingen.Har også samla litt informasjon om anene til Gjert Olsen og kona hans.Far til Gjert var Ole Michelsen, brukar på Lyngsnes, Vikna, frå 1669. Ole Michelsen var født rundt 1615, død omkring 1690. Far til Ole er ukjent, men det kan vera Michel Ramstad, Vikna, brukar på Ramstad i perioden 1610-1635.Mor til Gjert var Maren Larsdatter, Leknes, Leka. Foreldre til Maren var Lars Andersen, Leknes. (1612-1658) og Marit Nilsdatter, Stein, Leka. (1625-1693) (Skifte 23.05.1693)Skiftet har eg ikkje lest, men fått referert delar av det. Når det gjelder mora til Gjert Olsen, kjem altså slekta frå nordsida av Leka, og ein kan følgje linjene tilbake til 1500-talet.Kona til Gjert Olsen var Berit Andersdatter (1684-1744) Berit var også frå garden Stein på Leka. (garden Kvaløy ligg mellom Stein og Leknes). Hennar far var Anders Larsen, født omkring 1610, brukar på Stein frå 1657, han døydde i 1692. Far til Anders Larsen var Lars Andersen, brukar på Stein frå 1635. han døydde truleg i 1657 (Året sonen overtok bygselen) Far til Lars kjenner vi også, Anders Olsen. Truleg født runt 1565. Brukar på Stein frå 1610, truleg død i 1635. Igjen kan ein dra linjene i Gjert-ætta til nordsida på Leka på 1500-talet.Dette er kortversjonen av kva eg har funni om opphavet til Gjert Olsen. Ser eg har skrivi feil fødselsår på han. Han var vel født rundt 1682.Koplinga til Simle er interessant! Skal sjå nærmare på det.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Tviler på at Ole Michelsen, Lyngsnes, er den same som Ole Michelsen, Simle og seinare Dragland, sjølv om mykje skulle tyde på det. Ole Michelsen Dragland var brukar på Dragland enno i 1669, altså same tid som Ole Michelsen Lyngsnes, overtok bygselen der. OM Dragland døydde før 1676 (enka sat med bygselen) OM Lyngsnes levde minst til 1690. Dette ut ifrå opplysingane i NBB VI s. 53.MEN det må ha vori ei kopling mellom Simle og Gjert Olsen sin familie på Skei. Vi kjenner dei som var fadre. Frode Michelsen Simle hadde ei dotter, Lisbeth, gift på Skei, Leka. Same stad som Gjert Olsen og Adriana oppheldt seg. Han som overtek som brukar på Simle, Johan Nilsen Frøvik (Leka) høyrer med til mine forfedre. (Inngifta i Hagerup-ætta)Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Vil ikkje gi heilt slipp på Ole Michelsen Dragland som ein mogeleg far til Gjert Olsen...det er så mykje her som stemmer at det byrjar å lukte litt svidd!Ikkje berre har dei to OM same namn, men dei er også født same år! 1615. Prestemanntalet frå 1665 opplyser at Ole Michelsen var 50 år gamal. Det opplyses berre om eit barn, Falentin f, ca. 1639. (I prestemanntalet) Vidare har Ole Michelsen Dragland ein son, Michel Olsen d. 1693.Ole Michelsen Lyngsnes hadde også ein son, Michel, men ikkje nokon Falentin. Han kan da ha dauda i mellomtida, for Michel Olsen Dragland får ein son, Falentin f. ca. 1689. Oppkalla? Det einaste som ikkje stemmer overeins er opplysninga om at Ole Michelsen Dragland døydde før 1676. Dette er ifølgje NBB frå jordeboka frå 1676. Der opplyses det at Ole var daud, og at enka var brukar. Har villa kontrollert denne opplysinga. Vidare kunne Ole Michelsen godt ha vori brukar på Dragland, samtidig som han overtok Lyngsnes same år.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takker for svar Ørjan.Du nevner at mor til Giert Olsen var Maren Larsdatter, som skal være datter av Lars Andersen og Marit Nielsdatter Steen. Jeg har ikke funnet skifte etter Lars Andersen, men Marit Nielsdatter er det skifte etter 1693. Da nevnes det røflig : skifte etter Marit Nielsdatter 23/5-1693 Lechnæs. Vurderingsmenn er Bøygelensmann Salmon Blix,Jens Waagen og Anders Huusby. Barnene som nevnes er: Niels Larsen, sal.Jorris Larsens qvinde og børn,Maren, Kiersten og Ingebor Lauritzdøtre.Det er og skifte etter sal Jorres Larsen 24/5-1693. Der nevnes konen Maren Kolbiørnsdatter og barnene: Lauritz og Daniel Jorressen. Vurderingsmenn er Jens Vogen og Anders Huusby. Der nevnes og morfar Kolbiørn Pedersen Horten?. Det er et skifte 12/8-1697 etter en Lars Andersen med kone Kiersten Nielsdatter, men ikke funnet noe skifte etter Lars Andersen som skal være død ca 1658.Litt rart det ikke er skifte etter Anders Huusby som går igjen som en rød tråd alle steder.Når det gjelder Frode Michelsen Simle og Ole Michelsen far til Giert Olsen så regner jeg som sikkert at de er brødre. Kan ikke forstå at to av Frodes døtre er faddere på Adriane uten at det er nært slektskap. Men vet noen hvem Lars Sørgutviken og Lisbeth Medgutviken er? De er og faddere på Adriane sammen med Hendrich Rusch i 1717 ?Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Ørjan. I innlegg 60 nevner du at far til Gjerts kone, Berit Andersdatter (1684-1744) er Anders Larsen f ca 1610 død 1692? Han er vel da litt gammel til å være far ca 74 år gml ? Hadde håpet noen hadde funnet spor etter denne Anders Huusby som stadig dukker opp i skifter som vurderingsmann .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Nei, Anders Larsen kan ikkje ha vori født i 1610, der har eg nok tulla litt. Umogeleg er det sjølvsagt ikkje, min tipp-oldefar fekk sitt siste barn 75 år gamal, han lever enno. (sonen)I slektsboka har eg notert at far til Beret Andersdatter var Anders Larsen frå Stein. Brukar på Stein frå 1657, døydde i 1692. Fødselsår er vel da kanskje ikring 1630?Når det gjeld Henrik Rusch, har eg høyrt at han feilaktig er knytta til Rossvika i Leka (Nabogarden til Sørgutvik) Han skal vera frå/knytta til Rossvika i Sømna. Sømna-boka har eg ikkje tilgang til, men Rossvika skal vera omtala der.Lars Sørgutviken og Lisbeth Medgutviken kan eg ikkje sei noko om akkurat no. Gjert Olsen budde jo nokre år på Austra, Medgutvik og Nordgutvik, før han slo seg ned på Skei. Har høyrt at i alle fall to av døtrene til Frode Michelsen, Simle, også vart gift på Skei.Eg er alt for dårleg til å lesa gotisk handskrift, så eg har ikkje lest skifter frå denne tida, sjølv om det er den beste (og einaste?) kjelda til 1600-tals slektsgransking. Kyrkjeboka for Leka byrjar i 1710. Faktisk finn vi igjen Gjert Olsen og mora hans Maren, som faddere i den aller første innføringa i kyrkjeboka.Fleire av over nemnte personar finn vi også i rettsprotokollane. Dei har eg heller ikkje lest. Kanskje kan det finnast noko der? Bla. er Maren Larsdatter nemnt i tingboka den 26.06.1694. Det er ei sak som gjeld arven til Gjert Olsen sine halvsøsken (frå første ekteskapet til Ole Michelsen).Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Trur det kan liggje ein hund begravd på Simle.På 1600-talet var dette svært velståande folk. Dei åtte mykje gods og gull, og dei hadde eiga jekt, kor husbonden var skipper. Med jekta kunne dei segle til Bergen, og knytte kontaktar der, kanskje finne ektemake. Det var også sag på Simle på 1600-talet. Jektfart, sagbruk, gods og store formuer. Dei var nok ikkje vanlege småbønder på kysten. Nøkkelen ligg kanskje hos NN Simle. Vi veit ikkje kva han heitte. Han var gift med Lisbet Simle, og døydde før 1645. (Ein Ole Simle er kjent frå skipsskattelista i 1559)NN og Lisbet hadde minst 3 born: Michel, Iver og Lene.Michel overtok garden og skipperfunksjonen. Han var gift med Elisabet Pedersdatter. (Ho døydde i 1657, Michel døydde før henne) I skiftet etter Elisabet Pedersdatter skal de ha vori ein stor formue.Michel Simle og Elisabet var da foreldre til bla. Ole og Frode Michelsen.Ole var født ca. 1615. Det skulle tyde på at Michel Simle var født ca. 1580-90? NN Simle KAN altså vera Ole Simle som betalte skatt i 1559, kanskje barnebarn. Vi er no sist på 1500-talet, og det er på grensa til umogeleg å finne noko meir. Kjeldene her er mangelfulle, eller manglar totalt.Ørja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Eg er nok redd du må på statsarkivet i Trondheim. Eg har berre fått referert utdrag, frå ein som har fått det frå ein annan, som har vori på statsarkivet.Elles hadde eg villa prøvd å få tak i jordeboka frå 1676, som Nærøy bogdebok har referert ifrå. Denne boka er sikkert også på statsarkivet i Trondheim. Hadde vori greitt å bekrefta/avkrefta kven Ole Michelsen var. Om han ikkje var frå Simle, er det også bortkasta å følgje opp det sporet.Om Adriana Gjertsdatter i Lødingen var frå Leka, og ho var av slekta Brems, trur eg det må vera Simle som er løysinga. Kva veit vi om slekta Brems rundt 1600? Når kom dei til Noreg? Hadde dei tilhald i Bergen? Dreiv dei med handel? osv.Både NN Simle, Lisbet Simle, Michel og Elisabet Simle kunne ha vori av slekta Brems.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Kanskje vi skal til Flakstad? Har funni ein mogeleg samanheng mellom Gjert-ætta i Leka/Nærøy og Adriana Gjertsdatter i Lødingen.Adriana hadde ei søster, Ane, født ca. 1715. Ane Gjertsdatter vart gift med Erik Olsen, Lillevea. (Nærøy) Det var dei som bla. fekk dottera Adriana i 1756. (Oppkalla?) Dei hadde også sonen Gjert Eriksen (1752-1829). Gjert hadde ei dotter, Mille Johanne Gjertsdatter (1796-1878) Mille vart så gift i Flakstad, Lofoten, og budde på garden Kilan. (Ho er diskutert på DIS) Kvifor flytta ho til Flakstad? Var det kjentfolk der? Slekt?Her: http://www.bjornnyheim.com/gjertlind.pdf er det ein oversikt over Adriana Gjertsdatter sine etterkommarar, og her dukkar også Flakstad opp, til og med garden Kilan!!! Gjert Lind Hansen f. 27.02.1819, Ørsnes, Vågan, fikk barn med Kristine Johannesdatter, f. 1817/1819 på Rystad i Gimsøy, død 30.04.1895 på KILAN i Flakstad. Tilfeldig?Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Du nevner at Gjert og mora er faddere i 1710. 26/1-1710 Jens Vogens barn som døpes: Abraham. faddere er Jert Solsem, Maren Larsdatter Solsem, Hendrich Solsem, Hans Salomonsen og Ane Castensdatter Bachen . Så Gjert har og bodd på Solsem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Ja, eg har kanskje gløymt å nemne det? Gjert bur på Solsem allereie under manntalet i 1701. Han er da knekt. Ein bror av Gjert bur også der, Nils. Gjert budde på Solsem til omlag 1715.Ei anna gåte med Gjert er dattera Maren, født i 1706. Neste barn, Kirsten, blir født først i 1713. Her er det ei pause på 7 år. I 1723 får Gjert ei ny datter som også får namnet Maren. Han hadde altså 2 døtre med same namn.Eg arbeider ut ifrå ein teori om at Maren de. har ei anna mor. Den første kona til Gjert har dauda ein stad mellom 1711-13, for i 1713 er Gjert gift med Beret Andersdatter. Åra 1711-13 manglar i kyrkjeboka, om eg ikkje huskar feil.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Stemmer at noen år mangler. Ser nu at 1716 9/2 døper Peder Husby et barn navn: Adriana. Faddere er her: Erich Lechnes,Anders Smed,Ane Olsdatter Steen, Berete Læchnes og Lisbet Husby. Så det må finnes ei Adriane på Lecknes eller Husby fra lenger tilbake som her oppkalles.I skifte nevnes Maren den yngre og Maren den eldre men ikke morens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Anders Olsen Husby dør 1715 66 år gammel. Noen som vet om han er en bror av Gjert Olsen på Skei ? Jeg har skomlest Nærøy bygdebøker men der er det ikke mer å hente om denne familien. Leka bøkene må lånes inn så de må jeg vente med. Så foreløpig har jeg ikke fått sjekket Husby og Steen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Gjert Olsen hadde ikkje ein bror som heitte Anders, så vidt eg kan huske. Har oversikt over alle søskena heime, kan koma tilbake med den seinare. Gjert hadde truleg to brør som budde på Leka.Trur det blir vanskeleg å låne inn Leka-bøker, da det ikkje eksisterar nokon.Har du fått sjekka opp Flakstad-sporet? Trur det kan liggja noko der. Eg er ikkje kjent der oppe, og eg kjenner heller ikkje etterslekta til Adriana.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Det var i grunnen ikke så problematisk å få en vridning den vegen. Slekta er meget 'tung' i området Lofoten og innover i Tjeldsundet.Anders Rasmusen Lind var g m Ribor Lucia Parelia, søster til Jacob Parelius prest i Lødingen og Vågan i Lofoten,som hadde en stor sak gående med Hans Egede.Rasmus Andersen Lind var gift med Adriana Giertsdatter (Brems).Gjert Rasmusen Lind f 1747 Hustad i Lødingen var g m Inger Maria Hansdatter f 1748 Næs i Lødingen (hun er av klokkerslekten fra Næsna).Deres datter Ribor Lucia Parelia Gjertsdatter Lind f 31/8-1774 Hustad i Lødingen,død 4/10-1833 Ørsnes i Vågan, var g m Hans Monsen f.ca 1789 Ørsnes i Vågan død 1834 samme sted.Deres sønn Gjert Lind Hansen f 27/2-1819 Ørsnes g m Johanna Kirstina Johansdatter f 1815-19 Rystad i Vågan ,død 19/2-195 Kilan i Flagstad.Ser og at Mille Johanne 'Pedersdatter' blir g 14/11-1827 på Flagstad med Nils Svendsen ungkarl. Her trur jeg det er presten som blander noen personer sammen.12/6-1827 fødes Maren Pernille og døpes 12/8 av foreldre Gert Pedersen og Dina Andersdatter Sørvalle 'Bondefolk' . Her er fadderne: Hartvig Monsen Nordvalle,Svend Hansen,Mille Gertsdatter Kilan,Hanna Christophersdatter Sørvalle og Johanna Johansdatter Næss ?Skal se litt mere på kirkeboken senere for å finne navn som 'passer sammen' her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.