Gå til innhold
Arkivverket

[#54220] Rasmus Larsson, pleiebarn Fløksand, Meland f. bergen

Gjest Ellen Horn
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her blir nok Christiane gift med Michel Tomasen Hjertås, hun kaller seg ikke for Andersdtr men Christiansd, det er vel henne allikevel skulle jeg tro: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Horn

Hei Terje.Morsomt å treffe en med samme aner. Hvem av Rasmus sine barn stammer du fra ?Min samboer er etterkommer etter 2 av Rasmus sine barn. Lars og Cecilia.Lars giftet seg med Marta Tomasdtr. Hjertås de fikk 8 barn. Sønnen Nils giftet seg med sin tante Cecilia. De fikk 3 barn. Sønnen Lars giftet seg med Anna Halvorsdtr. Leirvik. De fikk 5 barn. (Lars var gift en gang til og fikk 3 barn til) Sønnen Nils giftet seg med Martha Haugsvær, de fikk 2 barn. Men før Nils giftet seg bodde han en stund på Askøy. Her hadde han ett forhold til Ingeborg Pedersdatter. Dette forholdet resulterte i 2 barn. En av de var bestemor til min samboer.Dette er i grove trekk slektslinjen nedover til oss fra Rasmus. Har selfølgelig mer utfyllende opplysninger.Blir spennende å se hvor våre slektslinjer krysser.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Horn

Hei Kjellaug.Ser du har leitet etter Kristine Marie i dag. Tror nok at det ekteskapet du har funne er riiktig. Hun skriver seg vel gjerne Christiandtr. etter pleiefaren som hette Christian. Ellers er vel Kristine Marie en avstikker, spesielt dersom det viser seg at hun ikke er s;ster til Rasmus.Har ikke helt oversikten over alle opplysninger. Jobber med saken i ledige stunder.Ser at du har funnet Mette Formann og Petter Lexau som faddere. Ble litt overrasket over at disse navnene dukket opp. Dette er navn jeg kjenner godt til fra tidliger. Begge er mine aner, min mor sin side. ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Monsen

Hei Ellen Min tipp-oldefar var Kristian Rasmusen.(1820-1882) Gift med Anna Nilsdatter.(1814-1895) Hans sønn var Lars Kristansen Brakstad (1852-1891) gift med Magdali Halvorsdatter.(1854-1949) De fikk 6 barn. Helena Amalie Larsen var min mormor. Oluf Martin Knudsen var min morfar. Dette er i grove trekk.Terje M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Horn

Hei Terje.Dersom du er intressert i mer opplysninger om vår gren av familien er det bare å si fra så skal jeg sende det til deg.Hva har du funnet ut om Rasmus sine aner ?Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til Ellen og Terje: Det hadde ihvertfall vært artig om dere kunne si oss om det vi har funnet er riktig eller helt ute på jordene-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Horn

Hei Kjellaug.Selføgelig vil jeg holde dere oppdatert etter hvert som jeg får full oversikt og eventuellt finner nye opplysninger. Ikke se bort fra at jeg kan trenge mer hjelp.Nå må jeg gå å legge 3 små. Håper jeg får litt tid på maskinen senere i kveld.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.