Gå til innhold
Arkivverket

[#54578] Hvem er foreldre til Maren Olsdatter Dille (1733-1825 fra Sjåfram ) på Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Lurer på hvem som er foreldre til Maren Olsdatter Dille (1733-1825 ) Hun var gift med Jon Steffensen på Håneset nedre ( Steffavollen ) Side 531 i Rørosbok 4.lurer på hvilken Ole Dille det er? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

Jeg er selv en direkte Dille-ætling, via kvinnelige ledd.Jeg har i min slektstavle Maren Olsdatter Dille, gift med Jon Stephenson Haanes. Jeg har imidlertid hennes dåpsdag 11.11.1734, og hennes begravelse 25.09.1824, altså andre årstall enn deg. Hvis det er den samme (og det er det vel formodentlig), var hun datter av Ole Dille (1693-1737) og Maren Haraldsdatter Gullikstad (1692-1767) - i alle fall i følge mine opptegnelser.Saken blir ikke lettere av at Ole Dille (1693-1737) var sønn av Ole Dille (1668-1741), og at dennes far igjen også var Ole Dille (født rundt 1636); i tillegg til at barna også videre nedover i slekten vekslet mellom Harald og Ole Dille.Håper du kan bruke denne infoen, har du noen korreksjoner tar jeg i mot dem med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.