Gå til innhold
Arkivverket

[#54579] Jens Glad Rosenkrantz Balchen

Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Karen Pauline Glad sin 5xtipp-oldefar blir da muligens Erik Glad :Erik Glad c1500(?) Oluf Eriksen Glad c1541-c1594 OsloHans Olufsen Glad 1567-1630 Bergen?Hans Glad c1615Povel Hanssen Glad 1647-1709 Eid, NordfjordRasmus Povelsen Glad c1685 Indre Davik 1725-Povel Rasmussen Glad 1714-1784Gabriel Poulsen Glad 1777-1855Karen Pauline Glad 1807 Bergen (innlegg #8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf B. Glad

Til innlegg 24-26: Alt dette ser ut til å stemme med mine notater (noe av det har jeg riktignok tatt fra Nermos egne utmerkede nettsider!)- bortsett fra at Oluf Glad må være eldre enn broren Hans etter de fødselsår som er oppgitt. Jeg har også notert tre søstre her: 1. Ingeborg Hansdtr. Glad (ca 1610-e. 1643) g.m. Mads Clausen Skaaning (1611-73), sogneprest til Volda. 2. Boel Hansdtr.Glad (før 1630 - e.1643)g.m Jørgen Vullskou, Stralsund 3. Maren Hansdtr. Glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Dette er vel noe på siden, men kan muligens være av inntresse. På grunn av en datakræsj kan jeg ikke gi noen ordentlige referanser. Dette er brokker av notater jeg har tatt fra to eller tre dokumenter i DRA. Disse var fra 1630 tallet.Rasmus Lauridsen kong. May. toller i Bergen på sin hustru Anne Sørensdatters vegne, Jørgen Sørensen sogneprest til hamers prestegield på mine egne vegne. At ettersom os og våre medarvinger anno 1604 arveligen blandt annet er tilskift etter Salig Oluf Glad fordum Borgemester i Oslo og hans hustru Her Hans Mules moder er Hans Glads søster, och Søfren Søfrensens kvinne som var mor til de rette arvinger var og Hans Glads søster. - - - -Rasmus Lauridtsen i bergen har en av Søffren Søffrensens døttre og en av sønnene er en prest heder her Jørgen på Hammer 2 mil fra Bergen. Item en sønn er ehn captein i dansk heder Oluf glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Ett av mine barnebarn skal være etterkommer av Maren Berthelsdatter Mule (1614-1665) og sogneprest i Vik, Knud Christophersøn Glad f 1595. Jeg har gjort svært lite med denne slekta 'på egen hånd', men nå lurer jeg - har slektene Glad og Mule vært sammenblandet flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf B. Glad

Til innlegg 29: I 1643 døde kaptein Oluf Glad, den eldste av søsknene. Kan det ha vært et skifte etter ham da? Har dessverre ikke notert kilde. Deres mor het Adelheid Hansdtr.Gift i Trondheim 1598 m. Hans O. Glad.Til innlegg 30: Ja, slektene Glad og Mule har minst 3 allianser: Knud C. Glad (1595-1657) gift m. Maren/Maria B.Mule, hans søster Anna C. Glad(ca 1597-1631) gift m. Marens bror Christen Berthelsen Mule(ca 1595-1643), og Knuds og Annas kusine(?)Sidsel Olufsdtr Glad (f. ca 1575)gift m. Berthel Christensen Mule (ca 1560-1620), de to andre Mulenes far!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.