Gå til innhold
Arkivverket

[#54603] tyding av kirkebok .Vor frues kirke

Gjest May-Britt Engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Kan ikke forstå at det ikke skulle være denne Nils du henviser til i nr. 15.Gårdsnavn Meeum, Mejum kan fort forveksles.Det eneste som er 'rart' at vi ikke finner noe av hans familie nevnt som faddere , eller ved vielsen. ( kanskje han ikke var på talefot med foreldrene? hehe )Etter som jeg kan se , ligger ikke kirkeboken for hans dåp/fødsel ute ?!Muligens foreldrene har flyttet til en gård ved navnet lind ...? Eller at en av foreldrene har tilknyttning til navnet ?Maybritt :) ( takk )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det ser jo ut til å være ham: Nils Jonsen Meium alias Nils Lindgaard. Kanskje finnes det en tilknytning til en Lindgaard-slekt i familien? (Meium er gårdens navn i dag etter hva jeg fant på Google).Det stemmer at ikke alle kirkebøker for Selbu er kommet på plass. Jeg venter også på dem på grunn av en ane i Tydal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for fin julegave :)Da kan jeg legge han og familien hans inn. ( kom de kirkebøkene på nett nå ? )GOD JUL !Mvh Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.