Gå til innhold
Arkivverket

[#55092] God jul og godt nytt år alle!

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørnar Iversen

Jeg vil også ønske dere alle en riktig god jul. En spesiell takk til de som alltid er hjelpsomme med å svare på spørsmål, og til de ansatte på Digitalarkivet som har gjort kirkebøkene tilgjengelige for oss på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Ingen navngitt - men du verden så mykje kunnskap og hjelp samla på dette forumet - difor ønker eg ALLE ei God Jol og Godt Nytt år frå Åmli - innlandsbygda i Aust-Agder *** kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei alle sammen!Her har vi storm, og uvær, men pinnekjøttet er klar til koking og nå kommer Tre nøtter til Askepott- alt er bare topp!Jeg vil takke alle for kjempegod hjelp og fine debatter om andre temaer som man er 'innom' og leser, i året som gikk, det var og er flott for en nybegynner.Hilser spesielt til Yngve og hans stab, det er en fantastisk jobb dere gjør med å tilrettelegge for oss! God Jul og et riktig godt nyttår! Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

God Jul og takk til alle. Spesill takk til de som i år og tidligere år har hjulpet meg med forslag og direkte svar på mer eller mindre velformulerte spørsmål.Spesiell takk til ansatte i Digitalarkivet og de øvrige som har sørget for at kirkebøkene nå stort sett er et par tastetrykk unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annar Steen

Dette blir vel å banne i kjærka? God Jul hva er det? En floskel? Ihvertfall når det sendes i hytt og pine? Jeg vet at den som sender en slik hilsen har meget gode intensjoner, men det blir vel som å rope et velmenende rop inn i det sorte hull? Som medlem i mange brukergrupper, så sender folk jeg aldri har hørt om God Jul på epost til meg og alle andre i brukergruppa. Det blir jo bare spam - eller? Huff, dette er negativt, men folk har spist julemat siden 1. des og hørt på julesanger ennå lenger? Snart har ingen adventskalender, men julekalender. Min julemat er tradisjonell ribbe og påølse. Mange spiser dette gjentatte ganger lenge før jul. Det er ingen forskjell på festmat og hverdagsmat lenger og bra er det for de som har det slik. Vi har dratt kredittkortet til nye rekorder og ser bort fra virkningen. Spør jeg førskolebarn om hvorfor vi feirer jul, blir oftest svaret: Nissens bursdag. Selvsagt ønsker jeg min omgangskrets alt godt, nå og selvfølgelig også i julen, men mest for det ukjente året som kommer.Når begynner jula egentlig? 1. advent eller når julen ringes inn? Eller når vi drar kredittkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg slutter meg til f. eks. innlegg 56 fordi jeg er ytterst takknemlig mot Yngve Nedrebø og ansatte og brukere hos Digitalarkivet.Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Jeg vil også ønske alle brukerne av D.A, men også Yngve og staben hans, en velsignet julehøytid og et godt nytt år.Takk for all hjelp.Mvh Roald Sjursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

God Jul og Godt Nyttår ønskes til alle på forum . Takk for all god hjelp som er blitt gitt i året som har gått.Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Elsrud

Til alle ansatte og andre brukere og bidragsytere til arkivet. Takk for enormt flott sted for oss som er interesert i alt historisk materiell.Ha en fortsatt fredlig og god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Ønsker dere alle sammen ei fortsatt fredelig jul. Takker også for et kjempefint nettsted for oss som er opptatt av slekt. Her har vi fått virkelig god hjelp mange ganger! mvh Britt og Bjørn Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Kari Thingvold

Til Arnfrid: Nå fikk du lurt meg inn på Køhlerdebatten. Den holder jeg meg langt unna. Vil heller bruke tiden på noe fornuftig, som å lage navneregistre. Taster heller noen navn enn å kaste bort tiden der. Om alle de som har klikket på Køhlerdebatten hadde tastet 10 navn hver ville vi hatt 1 334 954 navn i tillegg til de vel 130 000 vi nå har. Siden jeg nå har klikke på den debatten, må jeg inn å lage minst 10 navn på vielser i Østre Aker, pluss like mange for den tiden jeg har brukt på å skrive dette.Ha en fin dag, Arnfrid! Og fortsett og kos deg med Køhlerdebatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.