Gå til innhold
Arkivverket

[#55153] Slekten Johannessen

Gjest Sandra Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her har du dåpen til Martha Malene Andersdtr 3 mars 1849 (n° 28 venstre side): LenkeForeldre gardbr. Anders Olsen og Martha Olsdtr Gaukstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap n° 20, 5 juli 1848, begge 28 år: LenkeAnders Olsen Gaukstad og pige Martha Olsdtr HavsgårdHans far Ole Johannesen Gaukstad og hennes far Ole Hansen Havsgård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap (n° 20) 27/6-1851 mellom Sven Svensen Björndal og Kristi Thorbjörnsdtr Björndal, han 33 og hun 21: LenkeHans Far Sven Endresen Björndal, hennes far Thorbjörn Hansen Björndal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg at du finner ut av dette:Det hadde jo vært greitt å sjekke i bygdebökene fra Fusa og.Dåp n° 161: LenkeKristi Torbjörnsdtr Björndal 26/12-1829Foreldre: Torbjörn Hansen og Inger Hansdtr Björndal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torbiorn Hansen Bjôrndal og Inger hansdtr Skogseide vigd 29/6 - 1806 i Fusa/Os: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=95&filnamn=OSVIGDE&gardpostnr=3550&merk=3550#ovre>LenkeFusa hörte inn under Os på den tida.Sven Endresen Björndal og Guro Haagensdtr Aase vigd i Fusa/os 18/5-1800:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Johannessen Gaukstad (8 år) med foreldre Johannes Olsen og Brithe Olsdtr Gaukstad i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=102&filnamn=f11243&gardpostnr=223&personpostnr=3627#nedre>LenkeOle Hansen Havsgård, 35 år i 1801 og ugift, foreldre Hans Olsen og Marthe Larsdtr Havsgård:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Johannessen

Oioi... Dette var mye! :) Prøver å få alt på plass underveis, og tror jeg har klart det! :D Helt til mine tipp-tipp-tipp-tipp foreldre eller noe sånn.. Hehe.. :) Takk, og fyll gjerne på mer dersom du kommer over.Sandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap (n° 35) mellom Mons Guttormsen Gjerde (36 år) og Marthe Hansdtr Holmefjord (29 år) 24 okt. 1842: LenkeHans far: Guttorm MonsenHennes far: Hans OlsenMons og Marthe var foreldra til Anna Monsdtr gm Hans Svensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er muligens Hans Olsen Holmejord (77 år) far til Marthe Hansdtr i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f61241&gardpostnr=63&personpostnr=374#nedre>LenkeHer er han med foreldre i 1801, 10 år gammel (det er ofte en del avvik i alder) LenkeFar: Ole Andersdtr Holmefjord, f. ca 1751Mor: Ingeborg Svensdtr f. ca 1753Ekteskap mellom Ole Andersen Skotte og Ingeborg Svensdtr Höyheller i 5/5/ - 1776:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeborg Svensdtr Höyheller var döpt 6 januar 1754 og datter til Sven Andersson Höyheller 1705-1753 (Bror til min 4. tipp-tippoldefar)og hans andre kone Inger Hansdtr Hammersland (söster til min 4 tipp-tippoldemor) 1730-1797Sven hadde 15 barn i to ekteskap!!Her har jeg flere generasjoner bakover, det blir for mye å sette opp her. ta heller kontakt med meg: kellypetit@hotmail.comMen söndag drar jeg til Norge, så det må bli i löpet av dagen dersom du vil ha det för jul.Jeg har og en tipp-tipp Ole på Skote som levde ca 1600, men har ikke greidd å få han linka til den Ole Andersson, men det er sikkert et familiebånd her.Det er flere av disse gårdsnavna i min database, men jeg må sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.