Gå til innhold
Arkivverket

[#55815] Erkeb. Olav Engelbrigts. og slektskr. rundt han i Trondenes og omegn

Gjest Finn Oldervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore H Vigerust

Til Per Nermos innlegg 700 spørsmål 5, så er disse forholdene godt utredd av Christian Spangen og J A Nordström i to artikler trykt sammen i Hedmark slektshistorielags tidsskrift. (Jeg tror det var i bd IV.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ette å ha funne det rette heftet av Genealogen og med påfølgjande 'nylesing' av den nemnde artikkelen av P. R. Christiansen, har eg vorte ganske overtydd om at kona til Tord Benkestokk var dotter til Jens Pedersson til Bru.Eg har også vorte svært i tvil om kor vidt lagmannen i Stavanger og Steigen, Jens Pedersson (Skriver) var identisk med Jens Pedersson til Tjøtta. Det som er mest forvirrande er i grunnen dei som Absalon nemner som fadrar til Jørgen Daa sin son, Herluf. Ein av dei kvinnelege fadrane var Hustru Maritte til Tjøtten. Eg vil tru at dette er den same som vert nemnd som kona til Jens Pedersson til Tjøtta. Nokon annan Hustru Maritte til Tjøtta er vel ikkje kjend (Skjønt kona til Hans Pedersson til Tjøtta vert også kalla Hustru Maritte Pedersdotter i dette kjøpebrevet Lenke ) Eg finn det da litt merkeleg at ikkje også mannen til Hustru Marit, Jens Pedersson til Tjøtta er å finna blant fadrane (A.P. s. 288 f). Derimot er lagmannen i Steigen,Jens Pedersson nemnd som fadder. Det var denne opplysninga som fekk meg til åtrekkja den konklusjonen at lagmannen i Steigen og Jens Pedersson til Tjøtta var same mannen. Eg er ikkje like sikker på at den konklusjonen er rett lenger.Det er også merkeleg at konene til dei to brørne, Jens og Hans heiter nøyaktig det same, nemleg Hustru Maritte (Margrete) Pedersdotter. Eg vil tru at dette noko merkverdige samantreffet er drøfta ein eller annan stad i litteraturen som eg ikkje kjenner til. Tips om dette vert motteke med takk!Også brevet som er referert i i tillegget i A.P.K (Sjå siste lenka i innlegg (695). I følgje dette brevet frå 1573 skal altså Hans Pedersson (til Tjøtta) vera død. Om broren Jens endå var i live måtte det helst vera han som eventuelt måtte vera den rette til å delta ved dette jordeskiftet. På den andre sida så var ikkje dette eit arveskifte, slik at det kunne berre vera ein gard som Hans event. åtte i lag med systra (og som Margrete kanskje hadde fått som morgongåve e.l.).Når det gjeld dei spursmåla som Per kjem med i innlegg (700), så har eg førebels lite konkret å bidra med. Eg har også vore inne på tanken om at Oluf Jensson Skriver i Trondheim kunne vera son til Jens Pedersson Skriver i Steigen, men det er vanskeleg å finna noko konkret om dette. Det er likevel grunn til å merkja seg at Oluf åtte ganske mykje jordegods og at ein grundig etterøkjing av dette kanskje kan føra til konkrete spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Jeg har notert at Hans Pedersen (av Tjøtta-ætten) var g.m. Barbara Trondsdatter, enken etter Tord Eysteinsson Bratt (c1505-Aug 1560) fra Bjølstad i Heidal (som var Erik Rosenkrantz' fogd i Sogn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Finn:) Skal det forstås slik at Peder Amundsen (til Tjøtta og/el. Andenes) først skal ha vært g.m. Sigrid Dalesdotter og med henne fått Jens og Nils Pederssønner, og deretter med Gjertrud (Herlogsdatter/søster) og med henne fått Elsebe (nonne), Hans Pedersen, Mouritz Pedersen og Dorthea (Fladeraker) ?Jeg forstår deg slik at Nils og Elsebe var av ulike ekteskap, og at Elsebe og Jens var halvsøsken (Absalon Beyer).Rekkefølgen på konene og hvem som var mødre til barna er noe uklart for meg, likeledes i hvilket av ekteskapene Mouritz og Dorthea hører hjemme.Hvem var Dorthea's ektemann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(700:) Lagmann i Steigen, Jens Pedersen (til Tjøtta ?) sin farfar skal (iflg. Spangen) være Amund Tørrissen (som ble adlet av kong Hans).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg har no oppretta ein eigen tråd for Tjøtta-Andenesslekta, tråd nr. (66888) LenkeEg har ikkje så mange svar til Per endå og truleg veit du minst like mykje om denne ætta som eg gjer. Eg ser også at Spangen hevdar at Hans si kone var Barbara Trondsdotter, men eg veit ikkje grunngjevinga. Vi får halda fram i den nye debatten å drøfta dette etter kvart som vi får formulert eitt og anna glupt ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

I Finn's 'nye' debatt om Tjøtta-Andenesslekta, tråd nr. (66888), korrigerer jeg i innlegg #4 forsøksvis min feiloppfatning i #704 (herover) vedr. fordelingen av barna på de to ekteskapene til Peder Amundsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Per.I utgangspunktet rota eg dette noko til slik at eg eg held på å blanda saman Jens Pedersson til Bru (Stavanger) med Hr. Jens Pedersson til Tjøtta (son til Hr. Peder Amundsson). Det er heilt klårt at Jens Pedersson til Bru og Jens Pedersson til Tjøtta var to ulike personar, då dei begge er nemnd som gjestar i brullupet til Hans Bartskjær (A. Pedersson). Sjå gjestelista her; LenkeDet var Jens Pedersson til Bru som hadde broren Hans Pedersson (ikkje Hans Pedersson til Tjøtta), samt ein muleg tredje bror som heitte Maurits. Jens Pedersson til Bru var enten son eller svigersson til Sigrid Dalesdotter (Frangætta). Desse personane har slik ikkje noko direkte å gjera med Tjøtta-Andenes-ætta, utanom at Trond Ivarsson, siste mannen til Sigrid Dalesdotter (eller ein annan Trond Ivarsson) hadde vore gift med brordotter til Peder Amundsson. Denne brordotra heitte elles Elisabeth Torgesdotter og var dotter til Torges Amundsson og Anngerd Torsteinsdotter (Kusse)(Sjå Aspatavla).Eg vonar at dette no er greitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Greit nok at Hans Pedersson og kanskje Mouritz/Maurits Pedersson var brødre av Jens Pedersen til Bru (og ikke til Jens Pedersen til Tjøtta).Men hva med Nils Pedersen, hans helsøster Elisabeth (Elsebe) Nonne og disses halvsøster Dorthea Pedersdatter (Fladeraker), hvilken av de to nevnte 'Jens Pedersen' var deres hhv. halv- og helbror ?Og, fantes det også en 'Hans Pedersson til Tjøtta' ? (Teksten din ovenfor kan tolkes/mistolkes dithen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Jens Pedersen (Skjolderband) til Bru hadde vel en søster Marine/Maren Pedersdatter Skjolderband som ble 2. kone til lagmann i Oslo, Niels Lauritzsøn, som mottok adelsbrev 2 Jul 1549.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

I innlegg #10 skriver Dale at ''Etterslekta til Peder Tørrisson er langt på veg kjent. Han hadde m.a. datra Elsebe Nonne''. Dette må vel være feilskrift for ''Peder Amundsen'' (som igjen var sønn av Amund Tørrissen) ? (Jeg beklager hvis dette er korrigert tidligere, i ett av de sju hundre innleggene over, uten at jeg har sett det ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Det er ikke lett å skjønne hvilken Hans Pedersson det er som er g.m. Maritte Pedersdatter og hvilken det er som skal ha kommet i gjeld til Mourits Pedersson.Det er tilsynelatende Hans Pedersson til Tjøtta som er g.m. Maritte, mens den Mourits Pedersson (far til Kirsten Moritzdotter som fører sak i 1604 om Hans Pederssons gjeld til Mourits) ser ut til å være bror av Jens Pedersen til Bru (Hans Teiste's kones morfar), som også skal ha hatt en bror Hans Pedersson !Og når Hans Pedersson til Tjøtta var g. med Maritte Pedersdatter før 1565 (da han kjøpte gods i Tjeldsund) så kan han selvsagt ikke (samtidig) ha vært g.m. Barbara Trondsdatter, enken etter Tord Eysteinsson Bratt.Håper noen kan kaste lys over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Kva er kjelda di til innlegg (710) Per?Når det gjeld den Hans Pedersson til Tjøtta som kjøpte gods i Tjeldsund i 1565, så kan det væra at dette eigentleg var broren Jens og at det feilaktig er skrive (eller lest) Hans? Det heile verkar å vera noko forvirrande.Elles så var det meininga å føra debatten om Tjøtta-Andenesslekta på den nye tråden.Den broren til Maurits Pedersson som heitte Hans måtte vera ein annan enn Hans Pedersson til Tjøtta. Det ser ut som om førstnemnde held til i Danmark.Desse siste tilhøva er elles godt utgreidd i artikkelen av Per Reidar Christiansen i Genealogen 2/2002 49 - 59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Ang. kilden til #710 så har jeg dessverre ikke notert den, men jeg har notert at Marine skal være født i Danmark og ha ført merket / tilhørt slekten [muslingskall] (jakobsskjell/kamskjell). Jeg må ha lest dette i en artikkel (NST ?) eller her på BF. Kan det være Vigerust som er kilden, tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I debatten om Andenes/Tjøtta-ætta er det omtala ein Olav Langh som var i teneste hos Nils Henriksson (Gyldenløve) kring 1520. Sjå m.a. innlegg (13) her [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=66888&sok=&nr=57&antinnlegg=14&startnr=51&antall=50&spraak=#anker>LenkeDet viser seg at Olav er kome i teneste hos erkebiskopen nokre år seinare. Sjå m.a. dette brevet; Lenke Langh Her får ein inntrykk av at Vincentz Lunge åtvarar erkebiskopen mot Olav Langh, då han er redd for at han vil så splid mellom erkebiskopen og mor (eg. svigermor) til Vincentz. Sistnemnde hevdar at Olav Langh også gjorde det same mellom svigermora og erkebiskop Erik (Valkendorf).Det kan vera at Vincetz fekk rett i spådomen sin. I alle fall vart erkebiskop Olav Engelbregtsson og Fru Inger beiske fiender etter kvart, og denne oppstillinga viser at Olav Langh hadde vore med og gjort livet surt for frua på Austråt;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I innlegg (710) nemner Per Nermo ei syster (?) til Jens Skjolderband til Bru, Marine Pedersdotter, som skulle ha vore gift med den adelege Nils Lauritzson i Oslo.Per har inga kjelde for denne opplysninga, men eg lurar på om denne Marine kan være identisk med ei Marine Pedersdotter nemnd i eit brev frå 1559 (DN XXII s. 649 f). Christiern Munk (Høvedsmann på Akershus) skriv då til kongen (Christian III) og bed han om at Marine, som går med sitt sjette born og nyst hadde vorte enke, få dei tre gardane, Hoff, Håøya og Vuilstad på Hurum. Dette var gardar som mannen hennar, Niels Liustrup, lagmann i Oslo hadde hatt i forlening. (Namna på hovudpersonane her går fram av NRR I s. 255 Lenke ).Det er også opplyst at Marine er systerdotter til Laurits Jensson som budde på Ramløsa og er født i Danmark.Eg lurar på om nokon kan belysa dette ytterlegare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Leiv Magne Apelseth

Allerede i 1304-07 i Hull Lenke, får vi høyre om ein Olauo le Lunge de Norwagia og ein Johanne Lunge de Norwagia. Om desse to nordmennene er relevante for denne tråden veit eg ikkje, men opplysningane bør vel ikkje blankt avvisast heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Interessante observasjonar, men noko forklaring på dette 'fenomenet' har eg nok ikkje. Kanskje er det eit tilnamn han fekk etter å ha teke Vincentz Lunge av dage?Er det i det heile teke kjend nokon norsk ætt som kallar seg Lunge, utanom dei som Leiv nemner då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Sven Tito Achen skriver om dette Lunge-våpenet i Danske adelsvåbener:'Tre gule liljer i rødt. På hjelmen to røde vesselhorn, hvert besat med tre gule liljer. Uradel, Sjælland. Oluf Lunge 1268; Oluf Olufsen Lunge til Odder 1473. NDA side 177 og DAA 1902 side 305 samt senere tilføjelser.'Fornavnet passer jo bra for eventuelle etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Lenka ble 'avbrutt', men dersom man kopierer hele greia og limer inn øverst (og trykker på ENTER, så kommer sida opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(716:) Det du gjengir her, Finn, stemmer med plasseringen jeg har av Marine, dersom jeg 'plasserer' henne som datter av 'NN (Sidsel ?) Jensdatter Baden' (Adelsteen ?) [muslingskall]? og Peder Skjolderband til Bru.Denne Jensdatter er søster av Lauritz Jenssøn (Baden) til Ramløse, Anne Jensdatter (g.m. toller i Helsingør, Peder Hansen Lilliefeld) og Iver Jenssøn 'Jernskjegg' (av sl. Baden, til Fritzøe) (c1500-1570) (g.m. Karen Olufsdatter Galde).Denne Marine Pedersdatter (Skjolderband) er vel da født rundt 1520, og altså g.m. Niels Lauritzsøn Lystrup (c1480-1558), (til Barland i Sannidal) som ble adlet 2. juli 1549, som lagmann i Oslo. Niels var muligens tidligere g.m. Kirsten Madsdatter Green.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.