Gå til innhold
Arkivverket

[#56406] Aner til Ole Kristoffersen Sundt( født 1874 ) på Frostvollen Røros ?

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Kan noen hjelpe meg med dette ? Denne Ole Kristoffersen Sundt skal være født på i 1874 Frostvollen på Røros.Han ble gift 29 jan 1903 med Kari Johnsdatter Stene ( 1876 )i Ålen i Haltdalen.Bosatt på Stene i Haltdalen/Ålen Hvor finner jeg Ole Kristoffersen s foreldre ? Kommer disse fra Røros ? mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Kjetil Øien

Mulig du har nøstet langt videre på denne slekta siden siste innlegg var skrevet slik at dette blir kjent stoff, men: Oles far Kristoffer flyttet altså i 1873 til Haltdalen i forbindelse med Rørosbaneanlegget. Ved årsskiftet 1875/76 losjerte han sammen med en annen rørosing på Drøyvollen, rett nord for Svølgja. Enten var han vel med på bygginga av den store brua over Drøya, eller så arbeidet han med (de nå nedlagte) tunnelene i Drøiliene. Uansett gikk det som så ofte ellers: Dattera på Drøyvollen ble gravid, og det endte med giftermål. Ekteparet bosatte seg ved Drøyvollen og Kristoffer fikk sitt arbeide på jernbanen. Familien omtales i Haltdalsboka bd 2 s 316.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Jeg beklager at det har tatt så lang tid for meg å svare på dette. Har hatt dataproblemer og ny epost adresse Jeg har ikke gjort noe med dette siden jeg skrev det siste innlegget i 2008 Tusen takk for opplysningen mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.