Gå til innhold
Arkivverket

[#56993] Noen som klarer å lese hva der står?

Gjest Unni Lauvås
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Olav Kleppen

En av fadderne blir skrevet som Berith Knudsdtr. Vestad eller Wæstad som det visstnok ble skrevet på den tida. Vestad finner vi i Bud sogn (Boe som var skrivemåten da), men vi finner ingen Berit der i FT1801. Derimot så finner vi Marit Knudsdtr. på 7 år og det kan jo passe.- se linjenr.89. LenkeDette må imidlertid betraktes som forslag fra min side og bør kryssjekkes mot de opplysninger man kan finne i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Takker og bukker for alt det du har funne ut på kort tid. Litt morsomt det med morbror til din tippoldemor, skal se vi er i slekt laaaangt ute da :) Elen Birgitte og Timan er mine tipptippoldeforeldre. Syns å ha lagt merke til at fadderene er stort sett av samme slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Hei, noen som kan hjelpe meg med dåpsdato. Gjelder Jon som er født i 1786, foreldre Bjarte Hestad og Marit Jensdtr. Han er å finne i Ministerialbok for Aukra 1785-1808, side 15 første kolonne. Prøvde å lage lenke men det kom bare opp error.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har en kopi av Heskestads kalender som vel er den som er riktigst av kalenderne. Men om det er mulig å få kjøpt den noe sted vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

I 'ordbok for Slektsforskere' av Terje Tetmo står det en del slike gamle tidsbetegnelser. Det er mange år siden jeg kjøpte dette heftet, og det er ikke sikkert det er å få tak lengre. Heftet ble utgitt i 1997. Her står det også en del om mål og vekt, mynt og pengeverdier i gammel tid(før 1812 og 1813-1817)og om forkortelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.