Gå til innhold
Arkivverket

[#57005] Foreldre til Nils Johan Nilsen & Marte Maria Johannesdt. født i Bergen

Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

på FS finner jeg følgende informasjon:Mons Jonsen død 1788 Foreldre Jon Olsen & Brithe Christiansen. Gift med Kari Christiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Marta Nilsdatter Sture: Da jeg letet i DA for noen dager siden dukket det opp 3 'Marte`r' med etternavn som begynte på 'ni' på Sture. Alle med foreldre Nils Nilsen & Brithe Nilsdt. Sture. Den ene Marte samsvarte med infoen jeg allerede har mtp årstall. Nå derimot har jeg søkt i alle retninger men finner ikke frem igjen til denne siden... Mildt sagt frustrert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Marte Nilsdt på FS med foreldre Nils Nilson og Brithe Nilsdt. Marte døpt i Manger 06.06.1762.Her er hun på DA: LenkeFinner ikke flere barn av dette ekteparet. Synsbedrag tidligere da virker det som.. Marte kan kanskje ha vært enebarn eller yngst i søskenflokken? At hun var det eneste barnet de hadde som ble innført ved dåp etter 1759- kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Halvorsen

Det er skifte 28.9.1758 etter Jon Olsen Blom og Brithe Christiansdatter Blom som bekrefter at de har en sønn Mons. Skifteregister for Nordhordland 1702-1857: 1334 Jon Olsen Blom Herdla 178 4a 1757-1760 1335 Brita Christiansdtr Blom Herdla 178 4a 1757-1760Brithe var spedalsk og på St. Jørgen Hospital i Bergen fra 1756 og døde i Bergen 18.12.1762.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Halvorsen

Marte Nilsdatter Sture har jeg registrert som f.1773 med foreldre Nils Monsen Nøtenes og Anne Nilsdatter Sture. Døypte i Manger 1759-1815: 1403 1508 Marthe f Niels Monsen Anne Nielsdtr Sture 1773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rettelsen Martin! Her er det meg som har rotet litt. Dermed er det ikke rart jeg ikke fant henne igjen når jeg søkte nei - så takk for opplysningen!! Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Halvorsen

Anne Nilsdatter dør ca.1787. Det er skifte etter henne 8.10.1787. Det er personene i (34) som er våre. Skifteregister for Nordhordland 1702-1857 : 3848 Anna Nilsdtr Sture Herdla 34b 8a 1788-1790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen ved Nils Monsens andre ekteskap: LenkeVed å søke på Marte ser det ut til at hun giftet seg kun 1 gang. Altså med Nils Monsen Sture. Ved å søke på barn døpte i Manger med far Nils Monsen Sture, finner jeg bare de han hadde sammen med sin første kone, Anne Nilsdt. Ettersom FT 1801 viste barna Mons og Herbor boende hjemme med faren og stemoren, kan det se ut som ekteskapet med Marte var barnløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.