Gå til innhold
Arkivverket

[#57388] Grethe Julie Andreasdatter och sonen Johan Alfred i Dröbak el. Oslo

Gjest Ulrica Abrahamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrica Abrahamsson

Tack till Lars Ove. Jag hittade lite födelse- och dödsdatum på några av mina anor. Jag hittade faktiskt även Grethe Julies födelseår (Även om jag redan hade det så fanns hon med i alla fall) men tyvärr inte när hon dog. Det verkar omöjligt att lösa!Hittade även Grethe Julies pappa och två av syskonen (har hittat fyra nu) i 1875-telling. Då stavades hans namn Andrias och mamman verkar vara död. Men ingen Grethe Julie.Till Öystein vill jag bara fråga - visst måste vi vara närmare släkt än Rasmus och Siri. Är inte Sven Rasmussens dotter din ana? Eller är din ana Svens bror?MVHUlrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Tänkte fortsätta min sökning i Norge med att leta efter ättlingar till Grethe Julies syskon. De fyra jag hittat är:Anne Helene Andreasdatter f.1863-04-17 i Hobøl, Østfold fylke.Hans Anton Andreassen f. 1865-06-11 i Kråkstad, Akershus fylke.Anette Olava Andreasdatter f. 1867-08-22 i Kråkstad, Akershus fylke.Ole Alfred Andreassen f. 1872-06-26 i Frogn, Akershus fylke.Jag är lite osäker på om de är födda eller döpta det datumet jag har skrivit på barnen.MVHUlrica Har även letat förgäves efter när mamman dör. Hon borde dött någon gång mellan 1872 och 1875. 1875 bor pappan själv med två av barnen i Nesodden, Akershus fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Letade igenom dödböckerna en gång till och nu hittade jag direkt när mamman Oline Jensdatter dör: den 5 aug 1875 i Nesodden, Akershus fylke.MVHUlrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.