Gå til innhold
Arkivverket

[#57564] Hvem klarer å knekke denne nøtten?

Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Johannessen

Ja, det er riktig. Det står også at det hennes 2. ekteskap. Helt til høyre er det forresten vist til en skifteattest av 5.11.17. Kanskje den kan si noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

For en fantastisk spennende tråd å følge! Utrolig for en dyktighet og hjelpsomhet som finnes her inne.Jeg har for sikkerhetsskyld kikket gjennom kirkebøkene for Kinn for å se etter hennes første ekteskap i perioden 1910-1918, men det er ikke noe der. Sjekket *Kinn / Bru (Svanøy): 1869-1918, Klokkerbok, *Kinn / Bru (Svanøy): 1883-1922, Ministerialbok, *Kinn / Eikefjord: 1890-1916, Ministerialbok, *Kinn / Eikefjord: 1900-1926, Klokkerbok, *Kinn / Florø: 1895-1916, Ministerialbok, *Kinn / Kinn: 1882-1906, Klokkerbok, *Kinn / Kinn: 1883-1925, Ministerialbok, *Kinn / Kinn: 1886-1936, MinisterialbokEktemannen burde vel hete Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei.Det er gledelig å se at så mange engasjerer seg i denne problemstillingen. Jeg har ikke glemt debatten, men jobber nå paralelt med forfedrene til Viktor og har kontakt med Gunn-Anita pr. mail.Damen har nok vært gift tidligere, og ektemannen het nok Hansen til etternavn. Det er jo et ganske vanlig navn, og det dør mange som kan passe både i Laksevåg og Årstad i årene rett før 1917.All den tid at Signy var født i 1893, kan hun ha giftet seg første gang mellom 1911 og 1916. Så her blir det vel å søke i kirkebøkene i Bergen, Laksevåg og Årstad om man skal finne henne der. Hun ble konfirmert i Kinn i 1908, og har vel som så mange andre på den tiden reist til byen for å søke tjeneste etter konfirmasjonen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hei Rune. Det er en stund siden vi holdt på med denne saken nå. dere fant jo ut veldig mye, egentlig det meste bortsett fra hvor moren til min far ble begravet. I dag døde min far far av hjerteinfarkt. Og igjen ble det viktig å finne graven. Men, det er ikke tid nå lenger. Men jeg vil takke deg og de andre her inne for den glede dere gav ham med å få kartlagt hans opphav og aner. Han var veldig glad for det og han leste om sitt opphav med munterhet og overraskelse. Der her inne gav ham mye. Tusen takk. Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kjære Gunn-Anita.Det var trist å høre at din far gikk bort idag. Og jeg beklager at det ikke lykkes oss å hjelpe ham med det siste spørsmålet om hvor morens grav befant seg. Jeg fikk aldri noe svar tilbake fra kirkegårdsstyret. Selv mistet jeg min far i november, og jeg har min kone liggende på hjerteavdelingen på Haukeland nå.Håper det går bra med deg.Med vennlig hilsen Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Rune. Takk for tilbakemelding. Det var trist å høre. Da har du mye å stri med følelsesmessig. Jeg håper det går fint med deg og at din kone blir frisk. Ta vare på deg selv oppi alt.Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.