Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#57591] Georg Karsten Holli f 1891, I Oslo i 1916. Hvor ble det av han?

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Jeg har fått hjelp til å finne Georg Karsten i 1916 sammen med foredrene i Herslebsgt 6. Lenke Nesje Myhr&startnr=&antall=&spraak=&nr=1&antinnlegg=6#anker Fra denne tiden er det litt tilfeldig hva som er lagt ut av kirkebøker. Finner han ikke som far i dåpsprotokollene for Petrus menighet i tida framover. Det er ikke lagt ut lysningsprotokoll for dette tidsrommet. Han er heller ikke registrert som emigrert det jeg kan finne ut. Faren bor fortsatt i Herslebsgt6 i 1932 i følge adressbok. Er det noen med tilgang til adressebøker som kan hjelpe meg å finne ut hvor det ble av han?

Gjest Iver Mosvold

Her er en ganske ny gravsten på Grorud kirkegård etter Karsten Holli (f. 15/02-1919) sammen med ektefellen Karen Elsa Margareth Lenke , som indikerer nålevende etterkommere.Det ser ellers ut til at det kun er Georg Karsten Holli som har brukt KARSTEN som navn, og derfor er det jo fristende å tro at vi her kan ha Georgs sønn.IM

Gjest Iver Mosvold

Heldig med en ja, og her har vi Georg Karsten Holli sin ekteskapsinngåelse med Signe Konstanse Larsen 6.okt.1918 i Jacobskirken. (Nr. 107 Lenke ).Legg merke til at det er brudens adresse, Fredensborgveien 41 B (er ikke det i Trefoldighet ?) som er familiens adresse i 1919.Det skulle vel ikke være så veldig vanskelig, å komme videre herfra med hjelp av stikkord som 'telefonkatalog' og 'Grorud', men vi bør ikke drøfte nålevende personer her på brukerforumet.(For all del: Jeg tar meg ikke rett til å avslutte selve temaet dersom det finnes andre måter å komme til bunns om dette.)IM

Gjest Iver Mosvold

Georg Karsten Holli sin ektefelle, Signe, f. 2.okt.1892 er begravet på Høybråten kirkegård. Hun døde 9.sept.1978. Hennes etternavn er HOLLI i gravminneregisteret.På samme gravnummer ligger Bergljot Wold (15/05 1920 - 09/04 2003) og Reidar Georg Wold (06/04 1918 – 16/10 2003).IM

• 2 år senere...
Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Randi Når det gjelder sønn til Georg Karsten Karlsen Holli f.17.7.1891,så ble hans sønn Odd Bjørn Holli f.14.4.1929 gift med Bjørg Holthe f.5.6.1930,gift 12 4 1955 i Strømmen/Skedsmo.Bjørg er etterkommer av Elfrida Bergljot f.Wangsmo den 5.4.1907 i Trondheim,og ble Adoptert av fam.Albert Gustav Johansen og Kone Serine Næss i Trondheim,derfor er jeg nå inne og leter på Hollislekten.Ser ditt innlegg her i Forumet.Vi kan vel utveksle noen opplysninger?Min email er awangsm@online.nomvh Arnfinn Wangsmo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.