Gå til innhold
Arkivverket

[#57909] Bygdebøker Vestre Slidre - Hjelle eller Hjellemarken/Hjellemarki

Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Bjørn Erik! Angående disse to vielsene i innlegg 25,hvor begge ekteparene har akkurat like navn,viet henholdsvis 19 okt 1727,og omkr 1742; Tror vielsen i 1742 er en 'beregnet' vielse i FS-basen,for i kirkeboken sjekket jeg årene 1740-1745 og fant ingen Helge Juulsen som ble viet med Anna Haraldsdatter! Så da er det vel vielsen i 1727 som er riktig,får man håpe,og at de barna jeg fant hører til samme familie.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant dødsfallene til disse tvillingene som dør i 1749,nederst på høyre side i kirkeboken: Inger Helgesdatter Onstad ,1 måned,3 uger,4 dager. Lucie Helgesdatter Onstad,1 måned,3 uger,6 dager. Kildeinformasjon: Oppland fylke, Aurdal, Ministerialbok nr. 4 (1730-1762), Døde og begravede 1749, side 58-59. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9361&idx_id=9361&uid=ny&idx_side=-411>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dåpen på tvillingpar nr 2, som er døpt 1 nov 1749: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Aurdal, Ministerialbok nr. 4 (1730-1762), Fødte og døpte 1749, side 338-339. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei, debatten her har ført frukter!! Min kusine i USA har blitt kontaktet av 'ukjent' slekt med dyp kunnskap om deres felles familie både i USA og Norge.Ann-Mary og Gunnar, nok en gang tusen takk!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei igjen,Bjørn Erik! Det var veldig moro å høre at kusinen din i Amerika har fått kontakt med slektninger som vet mye om den felles familien. Beste hilsen fra Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Dersom det er av interesse (uten at jeg har gått gjennom hele det ovenstående arbeidet) er denne Lage Julson inne i databasen til Norodd Bergene[url="http://www.unde-bergo.no/slekt/getperson.php?personID=I15334&tree=NB>LenkeKanskje Amerikanerne er interessert i komme i kontakt med slektninger i Valdres. Et forslag da kan være å ta kontakt med nettopp Norodd, evt. med Valdres Samband

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.