Gå til innhold
Arkivverket

[#58330] Jeg gjør oppslag i USA-databaser i 14 dager fremover!

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

1930;her er vel Astrid enke.1930 United States Federal Census about Astrid JohnsonName: Astrid JohnsonHome in 1930: Stanley, Chippewa, WisconsinAge: 44Estimated Birth Year: abt 1886Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadRace: WhiteOccupation:Education:Military service:Rent/home value:Age at first marriage:Parents' birthplace: Household Members: Name AgeAstrid Johnson 44Arnold Johnson 21Ruth Johnson 13Hjalmer Johnson 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Solveig; med andre ord så fikk de i tillegg til Bjarne, barna Arnold knapt to år i 1910 og 21 år i 1930, Ruth, 13 år i 1930 og Hjalmar, 9 år i 1930 (kanskje far Hjalmar allerede var død før hans dåp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei.Jeg ser at du har tatt på deg en kjempejobb og har fått mange forespørsler.Tillater meg å komme med et fra Kristiansand.Oscar Emil Larsen utvandret i 1905 Lenke.Han var født i kristiansand 1887 og foreldrene var Ole Kristian Larsen og Else Larsen (Pedersdatter).Håper du har tid og takk for et flott tilbud.Cathrin

bilete4522.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dette kan være Arnold, mors pikenavn, Andersen; Minnesota Death Index, 1908-2002 about Arnold Henry JohnsonName: Arnold Henry JohnsonBirth Date: 7 Sep 1909Birth City: SuperiorBirth State or Country: WisconsinDeath Date: 19 May 2000 Death County: HennepinDeath City: MinneapolisMother's Maiden Name: AndersonState file number: 2000-MN-014665--------------- Social Security Death Index about Arnold H. JohnsonName: Arnold H. JohnsonSSN: 391-10-1736Last Residence: 55419 Minneapolis, Hennepin, Minnesota, United States of AmericaBorn: 7 Sep 1909Died: 19 May 2000State (Year) SSN issued: Wisconsin (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Arnfrid!Tusen takk for suveren og kjempe-rask hjelp. Tror du det er mulig å finne ut når og hvor Astrid døde?Takk for at du vil sende meg originalen på mail. Mailadr er avsendt.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har sendt deg 1910- og 1930-tellingene, Solveig. Jeg prøvde å finne Hjalmar og Astrids dødsfall, men fikk ingen treff som passet. Dessverre. Heller ikke på de andre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Hei ArnfridHvis du ikke allerede er overlesset, har jeg ei dame jeg gjerne skulle visst hvor ble av.Det er min tipoldemors uekte datter Wilhelmine Amanda Lauritzdtr.Heyerdahl født 19.10.1853 i Vestby i Akershus. Hun skal ha reist til USA på slutten av 1800-tallet. Hennes mor het Holm, men var gift Kvale, så det er litt uvisst hvilket etternavn hun brukte. Hennes biologiske far har jeg funnet i Wisconsin.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hm, interessant. Hvilken Heyerdahl var dette da, Harald. Han var vel ikke født i Nordland? Jeg skal ta det etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Nei, han var født i Aurskog 18.10.1828 og het Lauritz Severin Heyerdahl (nr.18 i en søskenflokk på 22)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei igjen Arnfrid.Ja, jeg er sikker på at han het Ole og ikke Lars,hvis det var det du tenkte på.Her fra folketellingen 1901 Lenke.Oscar Emil var halvbror til min oldefar.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Cathrin, se på denne;U.S. Passport Applications, 1795-1925 about Oscar Emil LarsenName: Oscar Emil LarsenBirth Date: 4 Jul 1887Birth Place: Kristiansands, NorwayResidence: Newark, New JerseyPassport Issue Date: 21 Feb 1922Father Name: Lars Kristian LarsenFather's Birth Location: NorwayFather's Residence: DeceasedPassport Includes a Photo: YSource: Passport Applications, January 2, 1906 - March 31, 1925 (M1490)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 about Oscar Emil LarsenName: Oscar Emil LarsenCity: NewarkCounty: EssexState: New JerseyBirthplace: NorwayBirth Date: 4 Jul 1887Race: WhiteRoll: 1753728DraftBoard: 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

New York Passenger Lists, 1820-1957 about Oscar E LarsenName: Oscar E LarsenArrival Date: 29 May 1905Estimated Birth Year: abt 1888Age: 17Gender: MalePort of Departure: Glasgow, ScotlandEthnicity/Race­/Nationality: ScandinavianShip Name: Caledonia Port of Arrival: New York, New YorkLine: 4Microfilm Serial: T715Microfilm Roll: T715_580Page Number: 109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

'Kjæra nån'. Dette var rask service.Det er helt sikkert 'min' Oscar, men farsnavnet er feil.Så flott høre at han var med i 1. verdenskrig. Det var helt nytt for meg.Har bare fått vite at han reiste rundt i verden, deriblandt Russland. Har russiske påskeegg i huset, som kommer fra han.Tillater meg å spørre om det står noe om ekteskap eller barn.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg har aldrig hørt om noen bror Ingvald, men nå har ikke jeg lett i kirkebøkene etter flere søsken enn jeg allerede visste om.Dåpen til Oscar Emil f. 4/7 1887 LenkeCathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei..flott at du tar på deg denne jobben....leter etter opplysninger om denne pesonen i Illinois.. Edvin Marius Abrahamsen f.18.4.1902 i Oslo d.feb.1975. Lurer på om du kan finne dødsdatoen og evnt. se om han er gift..Alle opplysninger hjelper..Vet at han jobbet i cool and ice i 1937. muligens i Bensenville Il. På forhånd hjertelig takk for hjelpen...Eva :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Eva; Det er vel for nærmt opp til vår tid til å finne noe særlig. Var han donkeyman (kjelemann) på 'Thorunn' fra Grimstad i 1949? Finner en som kan passe i noen lister der. Men ellers ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Studerer med stor interesse US 1910 og US 1930 tellingen du sendte på mail. Viser til dine svar i inl. 50 og 51I US 1910 er sønnen Bjarne som ble født 1905 i Norge I US 1930 bor han ikke lenger sammen m/fam. Han er da ca 25 år. Han kan ha giftet seg og/eller flyttet. Han kan også være død. Har du anledning til å se om han finnes i US 1920?På forhånd tusen takk!Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det har jeg gjort. jeg fant ingen fra familien i 1920, men hvorfor vet jeg ikke. Kanskje noen andre kan klare å finne dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.